Diskuse k pojetí, cílům a obsahu standardů pro základní vzdělávání

pondělí 18. října 2010 ·

Přinášíme vám prezentace z odborné konference MŠMT Standardy pro základní vzdělávání, hodnocení výsledků vzdělávání, která se konala v pátek 15. října 2010.

Prezentaci PaedDr. Jiřiny Tiché, ředitelky odboru předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání MŠMT, jsme zveřejnili již v pátek v tiskové zprávě MŠMT ke konferenci:



Na závěrečný argument Jednou se začít musí z posledního snímku prezentace Jiřiny Tiché by jistě stálo zareagovat. Čtenáři, necháme to na vás!

Prezentace Jaroslava Krejčího z MŠMT Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích:



Prezentace Standardizace výsledků vzdělávání Olgy Hofmannové, ústřední školní inspektorky:



Zde si dovolíme redakční rýpnutí: přesně takto se prezentace dělat nemají.

Paedr. Libor Lenčo z Odboru školství, mládeže a sportu KÚ Moravskoslezského kraje informoval o testování žáků ZŠ a SŠ v Moravskoslezském kraji:



Prezentace ÚIV Národní testování v zemích EU označuje ČR jako jednu z mála evropských zemí, kde testování žáků neběží:



Další prezentace Jana Hučína z ÚIV přináší informace o rychlém šetření Co si myslí ředitelé škol o centrálním testování:

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
18. října 2010 v 20:36  

Chybí mi tam názory lidí, kteří každý týden odučí 22 hodin, prostojí 3 až 4 hodiny na potupných dozorech, dále se vzdělávají, pracují v kroužcích,...pracují ve školské radě, tvoří ŠVP , pracují v projektech, získávají granty, peníze EU - školám,..Jinými slovy - obyčejní Mgr. ( podle některých asi "ulice"). O nás, bez nás. Takových diskuzí o standardu jsem již na těchto stránkách viděl, ale na připomínky se kašlalo z vysoka !

Anonymní řekl(a)...
18. října 2010 v 23:17  

Děsí mě neznalost pracovníků ministerstva školství. Předpokládám, že většina z nich v životě neučila na střední či základní škole. Normální učitel, s láskou ke své profesi, by se nikdy nesnížil k tomu, aby si zamiloval ony RVP a ŠVP. Jenom servilní učitel, či ředitel školy, užívá termíny jako kompetence, evaluace, kurikulární a jim podobné. Učitelé především vzdělávají své žáky a sní o tom, že se chasníci na jejich ministerstvu vzchopí a uvědomí si, že úkolem učitelů je výhradně vzdělávání a že výchovu mají na starost rodiče. A dále, jakákoli reforma je negativní krok. Měla by začít čistkou mezi těmi, kdo její nutnost způsobili. Jen postupné zlepšování stavu, evoluce, vede ke kýženým cílům. I my jsme zde nikoli v důsledku nějakých revolucí, ale díky evoluci.

Anonymní řekl(a)...
19. října 2010 v 8:10  

Zlatá slova. Kdo ve školství za ty peníze vydržel, tak chce skutečně jen učit. Vychovávat by měla především rodina. Učitel v žádném případě nemůže být policajtem a soudcem, bezpečnostním technikem a hasičem, administrativním pracovníkem, bachařem, spisovatelem, neustálým výběrčím peněz, lékařem, trenérem, psychologem, náhradním rodičem, školitelem, ....Měl by jen učit !

poste.restante řekl(a)...
19. října 2010 v 21:47  

Dovolím si lehce nesouhlasit.

Tvrdím, že škola na svou výchovnou funkci rezignovat nesmí.
To, že ve frontě se nepředbíhá, má sice dítku sdělit matka, ale praktické uplatnění tohoto pravidla ho nejspíš potká až ve frontě u okénka v jídelně.
Nebudeme si přece nalhávat, že do prvních tříd vstupují samí vychovaní Mirkové Dušínové. A kdo už jiný má klackovi vysvětlit odkud pokud jsou "hranice?

To, že nám vývoj a reformy odebraly naprostou většinu nástrojů výchovy přece neznamená, že ve skutečnosti dnes a denně nevychováváme, třeba když si sjednáváme ve třídě klid a pozornost. (A hlavně pak svým osobním příkladem, že?)
Činíme tak často balancujíce na hranici zákona a předpisů, ale ať chceme nebo nechceme, vychovávat budeme i nadále. Jinak to ani, podle mého, totiž nejde.

S ostatními částmi příspěvků mých předchůdců v diskusi již souhlasím úplně.

Slova anonymního z 18.10 23:17 o servilitě atd. bych pak začlenil do metodické příručky pro detekci alpinistů.

Anonymní řekl(a)...
20. října 2010 v 6:08  

Vážení přátelé,
připojuji zde odkaz s názory několika desítek ředitelů škol MSK. Původně se jednalo o deset škol, které daly dohromady názory a připomínky k testování.
Bohužel (jak vidno) se nám nepodařilo prezentaci na konferenci zařadit.

Soubor stahujte na
http://zs.brusperk.cz/drupal6/?q=node/18

Anonymní řekl(a)...
20. října 2010 v 6:13  

http://zs.brusperk.cz/drupal6/?q=node/18

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.