Evropa mladýma očima je kampaň na počest a podporu předsednictví České republiky v Radě Evropské unie, které bude probíhat v prvním pololetí roku 2009.
Vyhlašovatelem kampaně je odbor pro mládež Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) ve spolupráci s Národním institutem dětí a mládeže (NIDM), Českou radou dětí a mládeže (ČRDM) a Sdružením pracovníků Domů dětí a mládeže (SPDDM).
Cílem kampaně je šíření myšlenek a informací týkajících se Evropské unie, evropské sounáležitosti a tvořivosti mezi dětmi a mládeží. K tomu dochází prostřednictvím tradičních a speciálních (ad hoc) akcí, které jsou organizovány nestátními neziskovými organizacemi, školami a školskými zařízeními pro zájmové vzdělávání a to na celorepublikové i lokální úrovni.
Akcím zahrnutým v kampani poskytuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy záštitu a přispívá k jejich vyšší medializaci. Pořadatelé akcí mohou využívat oficiálního loga, hesla a motta kampaně. Dále mohou získat finanční podporu svých akcí prostřednictvím zvláštního dotačního programu.
Kampaň probíhá ve druhém pololetí 2008 a hlavní část kampaně pak bude probíhat v prvním pololetí 2009. V podzimní části kampaně je zařazeno 40 projektů organizovaných devětadvaceti různými subjekty. Na většinu projektů byla požadována dotace MŠMT. Na základě řádně vyplněných žádostí o dotaci bylo rozděleno celkem 1 023 500 Kč.
Žádosti o zařazení akcí do druhé části kampaně mohly jednotlivé subjekty podávat do 15. listopadu 2008. Zájem byl velmi vysoký, jelikož bylo podáno 108 přihlášek od sedmdesáti osmi různých subjektů. Komise, která bude vybírat projekty do kampaně, bude zasedat dne 4. prosince 2008.
Součástí kampaně jsou i internetové stránky provozované ČRDM. Stránky byly spuštěny 1. října 2008 a jsou hlavním informačním kanálem ke kampani. Na těchto stránkách, zaměřených na mladé lidi, jsou uvedeny obecné informace o českém předsednictví, oficiálních a doprovodných akcích předsednictví a také o akcích zařazených v kampani Evropa mladým očima. Stránky jsou neustále aktualizovány a na jejich správě se podílí ČRDM a MŠMT.
Gestorem kampaně je Bc. Tomáš Kubík, odbor pro mládež MŠMT, tel.: 257 193 148, e-mail: tomas.kubik@msmt.cz
Jaká jsou hlavní témata kampaně Evropa mladýma očima?
Evropa mladýma očima je kampaň na počest a podporu předsednictví České republiky v Radě Evropské unie. Kampaň probíhá ve druhém pololetí 2008 a její hlavní část pak bude probíhat v prvním pololetí 2009. Cílem kampaně je šíření myšlenek a informací týkajících se Evropské unie, evropské sounáležitosti a tvořivosti mezi dětmi a mládeží. K tomu dochází prostřednictvím tradičních a speciálních (ad hoc) akcí, organizovaných nestátními neziskovými organizacemi, školami a školskými zařízeními pro zájmové vzdělávání a to na celorepublikové i lokální úrovni, které byly do kampaně zařazeny. Organizátoři těchto akcí využívají logo, heslo a motto kampaně a pomáhají šířit myšlenky kampaně.
Kdo se na této kampani finančně podílí, včetně správy a udržování webových stránek?
Vyhlašovatelem kampaně je odbor pro mládež Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Národním institutem dětí a mládeže (NIDM), Českou radou dětí a mládeže (ČRDM) a Sdružením pracovníků Domů dětí a mládeže (SPDDM). Finanční odpovědnost je pak rozdělena mezi MŠMT a ČRDM.
Z jakého důvodu byly webové stránky spuštěny?
Stránky jsou hlavním informačním kanálem ke kampani na podporu českého předsednictví v Radě Evropské unie v oblasti mládeže. Cílem stránek je především přinášet informace o českém předsednictví, oficiálních a doprovodných akcích předsednictví v oblasti mládeže a také o akcích zařazených do kampaně Evropa mladýma očima. Stránky jsou neustále aktualizovány, a tak zde návštěvníci mohou nalézt aktuální informace o připravovaných akcích v rámci kampaně nebo zhlédnout fotky z již proběhlých akcí. Zájemci se dále mohou díky webu kupříkladu přihlásit do kreativní soutěže pro mladé Move Your City!, která účastníkům ukládá umělecky ztvárnit jejich představy o evropském městě budoucnosti nebo se zapojit do panelové diskuse na téma Jak mohou mladí lidé přispět k mezikulturnímu dialogu.
Webové stránky kampaně provozuje MŠMT?
Webové stránky provozuje ČRDM. Na správě a obsahové stránce dochází ke spolupráci MŠMT a ČRDM.
Komu je tento web určen?
Jsou určeny především mladým lidem. Informace zde zveřejňované však využijí i pracovníci s dětmi a mládeží, novináři nebo široká veřejnost.
Jak dlouho bude web fungovat ?
Nejdůležitější období pro fungování stránek bude v průběhu kampaně Evropa mladýma očima a českého předsednictví v Radě EU, tedy do 30.6.2009. Předpokládá se však, že stránky budou v provozu minimálně do konce roku 2009.
MŠMT
0 komentářů:
Okomentovat