press: Zahájení projektu „Centrum inovativního vzdělávání: Rozšíření profesních kompetencí budoucích a stávajících učitelů pomocí deseti nových výukových modulů“

pátek 4. listopadu 2005 ·

Pedagogická fakulta Univerzity Palackého (UP) v Olomouci připravila dvouletý projekt pod záštitou MŠMT financovaný Evropským sociálním fondem s názvem: „Centrum inovativního vzdělávání (CIV): Rozšíření profesních kompetencí budoucích a stávajících učitelů pomocí deseti nových výukových modulů“. Projekt je určen studentům UP, se zaměřením na studenty fakult vzdělávajících učitele (fakulta pedagogická, přírodovědecká, filosofická, tělesné kultury a sportu) a učitelům ZŠ, SŠ, VOŠ a pedagogům DD a DDM v Olomouckém regionu. Projekt přispívá k vyšší připravenosti absolventů a uplatnitelnosti učitelů na trhu práce a zvyšuje tak jejich zaměstnavatelnost. Celkový rozpočet projektu včetně partnerů je 8 755 600 Kč.

Cílem projektu je založení Centra inovativního vzdělávání, které má tři hlavní funkce: Pružně reaguje na okamžité potřeby ve školství, vnáší praxi na půdu univerzity a nabízí komplementární studium k současnému. Deset výukových modulů přináší diverzitu multidisciplinárních témat.

CIV nabídne od února 2006 do června 2007 celkem 90 workshopů, které povede 70 lektorů, lidé z praxe z celé ČR s přímou zkušeností v daném oboru, např.: Ředitelé a učitelé škol, pilotní škola na ověřování rámcového vzdělávacího programu, učitel z Open Gate Boarding school Babice, Policie ČR, projektová ředitelka, člen pozorovatelských misí Člověk v tísni, Centrum pro integraci cizinců, Nadace T. Bati, školní inspektoři ČR, P-centrum, Židovské muzeum Praha, Muzem umění Olomouc, Akademie sociálních umění, Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání, pedagogicko-psychologická poradna, Sluňákov, herečka, výtvarníci, lékař a mnozí další.

Výuka proběhne formou interaktivních seminářů, které jsou čistě praktické, prožitkové, založené na souhrnu zkušeností a záměru vnést do výuky nové poznatky, metody, inovace, kreativitu, dovednosti aj. Klíčové otázky jsou „proč“ a „jak“ - např. jak reagovat v emočně vypjaté situaci, jak vytvořit školní vzdělávací program, jak získat vzájemný respekt učitel-žák, proč nesmíte pohladit vietnamské dítě po hlavě apod.

Absolventi workshopů budou lépe připraveni pro současné potřeby školy: získají schopnost týmové práce, komunikace, fundraisingu, koncepčního myšlení, práce s počítačem atd. Zvýší se kvalita nastupujících učitelů, kteří nemohou být dostatečně prakticky připraveni, nevědí, jak správně učit. Projekt napomáhá získání vztahu a motivaci k učitelské profesi.

Odhadované minimum proškolených účastníků workshopů je 1200. Veškeré informace o výukových modulech, workshopech a jejich obsahu, profesní životopisy lektorů a další naleznete na webových stránkách www.civ.cz.



press

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.