Zveřejňujeme reakci ředitele Národního institutu pro další vzdělávání Jiřího Nekoly na článek Proč SKAV odstoupila od spolupráce na projektu Koordinátor?, který vyšel na České škole 13. 5. 2005:
SKAV koncem dubna ukončila svoji spolupráci s NIDV a VÚP na projektu Koordinátor. Rozhodnutí SKAV musíme respektovat, ale není možné smířit se s tím, že se terčem kritiky stává něco, co kritiku nezasluhuje, a že je založena - mj. samozřejmě - na argumentech, které nejsou pravdivé. V rozhovoru s předsedou SKAV, uveřejněném 13. května na serveru Česká škola, se opakují některé nepřesnosti z prohlášení, které SKAV dřív vydala. Je tedy třeba přihlásit se o slovo a z pohledu protistrany odpovědět otázky, které NIDV, tvůrci a realizátoru projektu, bohužel dosud nebyly položeny.
Jak v současné době vypadá práce na projektu?
Projektový tým pochopitelně dále pracuje, jedinou překážkou v jeho realizaci zůstávají finance. Národní projekt je totiž něco, co v České republice ještě nebylo realizováno, takže jsme první, kdo má tuto cestu projít a překonat překážky. To, že dosud nemáme peníze, samozřejmě práci znepříjemňuje, ale nezastavuje.
Odstupuje VÚP z projektu?
Neodstupuje a jakákoli jiná informace je naprosto špatná a velmi mě mrzí, že vůbec něco podobného mohlo zaznít. VÚP zůstává partnerem projektu.
V jakém rozsahu se SKAV podílela na přípravě projektu Koordinátor?
SKAV vypracovala rámcový obsah školení školitelů pro koordinátory. Jako spolupracující instituce sice odstoupila, ale spolupráce s členy jednotlivých organizací ve SKAV sdružených bude dál pokračovat.
Jak se odstoupení SKAV promítne do práce na projektu?
Odstoupení SKAV, která se podílela na tvorbě metodiky pro školení školitelů, je samozřejmě ztráta, ale nic to nemění na projektu samotném.
Hrozí Koordinátorovi zpoždění?
Zatím není důvod si to myslet. Školení školitelů je naplánováno na prázdniny, v současné době se právě rozběhlo výběrové řízení na budoucí školitele. Školení koordinátorů mají začít s novým školním rokem.
Proč se školení koordinátorů řeší jako národní projekt?
Filozofii MŠMT podpořit kurikulární reformu právě národním projektem, který umožňuje využít evropské peníze na realizaci národní vzdělávací politiky, chápu jako odpovědnost státu za kurikulární reformu. Navíc národní projekt je jen první krok. Na něj by měla navázat další školení, kde mají možnost uplatnění všechny organizace, a to v rámci grantového schématu. NIDV má pracoviště ve všech krajích, takže může snadno nabídnout vzdělávací programy v rámci Koordinátora po celé republice.
Jaká rizika tedy projektu hrozí?
Jediným skutečným rizikem je prodleva s financováním projektu. Projektový tým je připraven vše naplno rozběhnout v okamžiku, kdy bude mít finanční prostředky, které bude moci začít používat. Dalších rizik, snad kromě špatné reklamy, kterou projektu mohou dělat nepřesné informace, si nejsem vědom.
dokument
0 komentářů:
Okomentovat