Ačkoliv ministerstvo školství doporučuje učitelům, aby na vysvědčení hodnotili žáky slovně, ti přesto nejspíš většinou zůstanou u známek. Na takový způsob klasifikace jsou školy zvyklé, při zavádění slovního hodnocení navíc často naráží na odpor rodičů. Slovně tak budou hodnotit především výchovy, třeba tělocvik. Reportáž přináší online deník Aktuálně.

Známky pořád vítězí. Plagovo doporučení k vysvědčení zřejmě mnoho škol nevyslyší
Letošní pololetní vysvědčení se od toho, které žáci dostali před rokem, asi nemůže lišit víc. Zatímco ještě loni děti vysvědčení přebíraly ve třídách, letos se slavnostní ceremoniál nejspíš přesune k obrazovkám počítače. Všichni žáci s výjimkou 1. a 2. tříd se nyní učí na dálku a zatím není žádný náznak, že by se školy měly otevřít do 28. ledna, kdy se vysvědčení předává…
Lišit se ale v některých případech bude i obsah vysvědčení. Stejně jako na jaře i nyní ministerstvo školství doporučilo, aby školy hodnotily žáky slovně. Místo známky jedna až pět by se tak děti měly dozvědět třeba to, co jim v daném předmětu šlo a v čem naopak pokulhávaly.
"Vzhledem k rozdílným podmínkám jednotlivých rodin, náročnosti distanční výuky a všeobecně těžké situaci v tomto pololetí si myslím, že využití slovního hodnocení je v tuto chvíli určitě lepší varianta," říká ministr školství Robert Plaga (ANO).
"Jedná se o takovou formu hodnocení, kterou je potřeba vysvětlovat, trénovat a zkoušet. Na to my ještě připraveni nejsme, proto tedy v pololetí budeme klasicky tvořit známky. Slovně budeme hodnotit pouze v individuálních případech, kde si to situace vyžádá," říká ředitel Základní školy profesora Švejcara v Praze 12 Ondřej Lněnička.
Podobně reagovaly i další školy, které oslovila redakce Aktuálně.
Celý text naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Proč ne obojí.
Zaplať pánbů za to. Většina ředitelů má rozum a ví, že přepřahat uprostřed závodu je na škodu.
Fanatici slovního hodnocení nepřipustí jiný názor. Nepochopí odlišné podmínky na školách.
Pan doktor měsíc co měsíc svými rozhodnutími a výroky jasně předvádí nekompetentnost ve vedení resortu. :-(
Nedává žádný smysl měnit žákům na poslední chvíli způsob hodnocení na vysvědčení, jak doporučuje ministerstvo školství. Žáci, učitelé i rodiče jsou zvyklí na stávající způsob hodnocení a náhlá změna může být spíše kontraproduktivní, protože je bude zbytečně stresovat.
Tajný Učitel
"Proč ne obojí."
Formativní hodnocení pro 170 z jednoho předmětu + 80 z dalšího + 50 z dalšího. Dohromady pak
300 žáků? Hmm, to jste teda fakt superborec. Sám víte, že nestačí nějaké dvouřádkové a CTRL+V. To by nezvládli ani nositelé Nobelovy ceny za literaturu. Na alternativních školách s 50 žáky je to opravdu možné. Ale většina z nás se pohybuje ve veřejné školství. 25 - 30 žáků ve třídě.
Formativní hodnocení na vysvědčení (tj. oficiální) je poměrně velký problém, protože hodnotíte ne jednu věc, ale více a to u každého žáka. Když už, tak bych ocenil možnost k normální známce přidat (volitelný) komentář. Ovšem ten řeknu rodiči i na požádání během školního roku (má-li zájem). Většina rodičů (kromě těch helikoptérových) chce (pochopitelně) co nejstručnější, ale výstižnou informaci, tj. něco jako:
1 - lze pokračovat stejně a bude to pořád výborný
2 - sem tam nějaké zaškobrtnutí, které můžete, ale nemusíte řešit
3 - skřípe to a chtělo by to začít dělat doma něco víc (nebo jinak), než doposud
4 - je na propadnutí, ale zatím prolezl
5 - nic nedělá, není mu zatím pomoci
Ja.
Okomentovat