Žáky testovat každý týden a továrny, kde netestují, zavřít, vyzývá Kubek

pondělí 18. ledna 2021 ·

Žáci a studenti v případě znovuotevření škol by se každý týden měli plošně testovat antigenními testy. V diskusním pořadu televize Prima to řekl prezident České lékařské komory Milan Kubek. Testovat by se podle něj mělo mimo jiné i v továrnách, kde by pravidelné testování zaměstnanců bylo podmínkou provozu. Informuje iDNES. 


Milan Kubek (lkcr.cz)
Kubek kritizoval způsob, jak se nyní s antigenními testy nakládá. Podle něj se totiž v Česku antigenní testy využívají špatně. Antigenní testy je potřeba využívat „tam, kde to má význam, abychom je využili skutečně efektivně“, řekl. Nyní může antigenní test podstoupit zdarma každý, kdo má v Česku zdravotní pojištění. Pojištěnci se mohou nechat testovat opakovaně, nejčastěji každých pět dní. 

Antigenní testy by proto měly podle Kubka své uplatnění nalézt ve školách po jejich znovuotevření nebo v továrnách a dalších velkých firmách. „Tyto antigenní testy nám mohou skutečně výrazně pomoci, protože řada dětí přijde do školy nakažená, ve škole si tu nákazu předají a zase ji další přináší do rodin,“ řekl. 


Celý text naleznete zde

75 komentářů:

Beny řekl(a)...
18. ledna 2021 v 11:14  

Souhlas. A přikázat nejméně respirátor FFP2 jako v Německu a Rakousku. Asi vědí proč to dělají.
Mutace z Anglie jede, bohužel.
Jen mi budeme riskovat.

Anonymní řekl(a)...
18. ledna 2021 v 12:45  

Asi by proti tomu nikdo nic neměl, když pominu biomatky a biotatíky. Sice by to něco stálo, ale efektivní by to bylo. Otázkou ale je, do by to prováděl a jakou formou. Nyní už ani tak neděsí mutace z UK a JAR, ale spíše ta brazilská forma.

Zdeněk Brom řekl(a)...
18. ledna 2021 v 13:00  

A pan Kubek se také nechává testovat každý týden?

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 13:28  

Nechápu, jak může s tímhle šílencem někdo souhlasit. Desetitisíce v nemocnicích, tisíce mrtvých denně, mrazáky na ulicích. A teď tenhle nesmysl. Kdo by to prováděl? Co s dětmi, jejichž rodiče nebudou souhlasit se šťouráním v nose? Kdo to zaplatí? Nemocnice jsou, podle Kubka, přetížené, tak jim sebereme sestry a vyšleme je testovat do škol?

Zdeněk Brom řekl(a)...
18. ledna 2021 v 14:02  

Pane Marconi, zkuste se na to podívat očima majitele testovací laboratoře a přidružené výroby.

Beny řekl(a)...
18. ledna 2021 v 14:41  

Pane Brome, zkuste se na to podívat očima myslícího člověka.
Víte jak se chovají děti ve škole, přijdou domů a chytí to rodiče, prarodiče, kolegové a je z toho nekonečný příběh, který za sebou nechává zbytečně zemřelé. Vyčerpané lékaře, zdravotní sestry, záchranáře, hasiče, vojáky, policisty a zbytečně spotřebovaný zdravotnický materiál.
Už vám zemřel někdo z bližšího okolí? To byste na to koukal jinak.

Zdeněk Brom řekl(a)...
18. ledna 2021 v 14:48  

Pane Beny,

pokud se skutečně zamyslíte, pak Vám dojde, že když jsou zavřené školy, tak to ještě ale vůbec neznamená, že děti sedí izolovaně doma.

Naopak!!! Jsou možná ve větším pohybu a větším počtu sociálních kontaktů než kdyby byly ve škole. Takže to domů donesou stejně.

Samozřejmě, že v naší rodině umírají její členové. Nejsme rodina nesmrtelných a smrt přicházela i před koronavirem.

poste.restante řekl(a)...
18. ledna 2021 v 15:11  

Naopak!!! Jsou možná ve větším pohybu a větším počtu sociálních kontaktů než kdyby byly ve škole. Takže to domů donesou stejně.

Ale neříkejte.
A já měl dojem, že děti doma trpí a upadají do depresí především kvůli chybějícím sociálním kontaktům, které jinde než ve škole nemají šanci získat.
Zkuste si už konečně vyjasnit, které argumenty chcete používat. :-)

Teď vážně.

Já pana Kubka chápu. On vidí situaci svých kolegů a čelí i jejich tlaku, ať proboha něco na vládě prosadí.
Ale nemyslím si, že jeho představa je realizovatelná. Rozhodně ne hned.
Dvakrát týdně otestovat několik set tisíc žáků, to není jednoduchá úloha.
Je ale nutné si uvědomit, že existují i testy, které nevyžadují odběr z nosohltanu a jejichž vyhodnocení je relativně jednoduché. Zdravotník, nebo sestra Červeného kříže, která přijde vždy na jednu hodinu do učebny, nebo ke které přijdou žáci třeba do tělocvičny jednou týdně, to už je představitelné.

Pokud by to byla cesta k otevření škol, jsem pro.
Raději ale zdůrazním, že až v situaci, kdy denní počty nakažených klesnou až pod 2000.
Mohli bychom se tak vrátit k původní myšlence chytré karantény a uzávěry provádět jen lokálně. Při současném rozsahu komunitního šíření to nelze a nemá smysl.

Zdeněk Brom řekl(a)...
18. ledna 2021 v 15:28  

Pane poste.retante,

Vy jste nikdy učitelství a psychologii zřejmě nestudoval, že. Proto jen těžko pochopíte, že ty zmiňované deprese a rozbité sociální vztahy velmi rychle přejdou v náhradní aktivity a tvorbu nových sociálních vztahů.

Jestli se domníváte, že až pomine doba kovidová, tak se jednoduše vrátíme k tomu, co bylo, tak se šeredně mýlíte.

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 15:56  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 15:59  

Pane Brome,
já to, samozřejmě, chápu, však jsem tady byl označen za popírače zodpovědného za ty mrtvé. :)
Pane Beny,
na naší škole jsme od začátku "epidemie" neměli jediný problém, virus se nám z nějakého důvodu vyhýbá. Přesto máme zavřeno. Matka našeho bývalého žáka si postěžovala, že syn letos končí učební obor a nic neumí, protože v podstatě neabsolvoval praxi. Bude z něj elektrikář. No, není to fajn? V naší okresní nemocnici je na covid oddělení celých 12 pacientů. Hrůza. A aby Vám to nepřišlo líto, během posledních 19 měsíců mi zemřely čtyři blízké osoby. Přesto na covid šaškárnu koukám pořád stejně - easy money.
Pane Poste Restante,
pan Kubek je šílenec, kterému se zalíbilo na obrazovce, kde šíří paniku a nesmyslné prognózy. Testování všech žáků je nerealizovatelný nesmysl, už proto, že spousta rodičů nebude souhlasit se šťouráním v nosohltanech svých dětí. Co potom, uděláme z nich děti druhé kategorie?

poste.restante řekl(a)...
18. ledna 2021 v 16:01  

Vy jste nikdy učitelství a psychologii zřejmě nestudoval, že.
Jakožto inženýr s pedagogickým minimem se pochopitelně nemohu srovnávat s odborníky Vašeho kalibru.

Ale jakožto analytik jsem snad schopen vypozorovat,
že když jednou děti trpí doma v osamění a podruhé tytéž děti řádí venku s kamarády,
když jednou mají málo sociálních kontaktů, protože nejsou ve škole a podruhé jsou "možná ve větším pohybu a větším počtu sociálních kontaktů než kdyby byly ve škole",
tak tady argumentačně "něco nesedí". :-)

Proto jen těžko pochopíte, že ty zmiňované deprese a rozbité sociální vztahy velmi rychle přejdou v náhradní aktivity a tvorbu nových sociálních vztahů.
Tak o depresích primárně řeč nebyla a já je tam doplnil spíš jen pro dokreslení argumentačního koloritu, který používají odpůrci zavírání škol.

Jakožto laik a amatér se nemohu nezeptat skutečného pedagoga a odborníka.
A to je tedy dobře, nebo špatně, že vznikají nové sociální vztahy v důsledku rozbití těch předchozích?
A liší se to vznikání a zanikání v době před- a po- kovidové?
Liší se to třeba od krátkodobých vztahů vzniklých na letním táboře, nebo od "rozbíjení" vztahů při přechodu z malotřídky na druhý stupeň spádové obce?
Poučte mne.

Jestli se domníváte, že až pomine doba kovidová, tak se jednoduše vrátíme k tomu, co bylo, tak se šeredně mýlíte.
Všimnul jste si, že už mne k diskusi vlastně ani nepotřebujete?
Nejen, že víte, co se domnívám, ale dokonce mi umíte vyvrátit jako šeredný omyl i to co jsem vůbec neřekl. :-)

Beny řekl(a)...
18. ledna 2021 v 16:02  

"Pane Beny,

pokud se skutečně zamyslíte, pak Vám dojde, že když jsou zavřené školy, tak to ještě ale vůbec neznamená, že děti sedí izolovaně doma."

Pane Brome, tady jde o testování! Negativní žák do školy, pozitivní domů a karanténa doma.
To je to o co tu běží! Je třeba ten nekonečný cyklus narušit.
Důsledkem bude méně nakažených a školy pojedou.
Rozhodně levnější varianta než platit testy (ať na tom vydělá kdokoliv)!

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 16:04  

Pane Poste Restante,
ještě jedna drobná poznámka. Opravdu chcete oslabit stavy personálu v nemocnicích tím, že bude jezdit po školách a dělat testy?

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 16:08  

Pane Beny,
víte o tom, že ten negativní žák může být druhý den pozitivní? On může být pozitivní i v den testu, jen to test ještě neodhalí. A co je, prosím, levnější varianta než platit testy? Ty testy?
Btw, na Slovensku se s velkou slávou otestovali hromadně a k čemu jim to bylo?

poste.restante řekl(a)...
18. ledna 2021 v 16:13  

Marconi
pan Kubek je šílenec, kterému se zalíbilo na obrazovce, kde šíří paniku a nesmyslné prognózy.
Já vím. A doktoři a sestry si ty kolapsy a přepracování určitě vymýšlejí, protože chtějí větší odměny. Beztak i ti saniťáci jezdí po republice jen s prázdnými sanitkami, aby měli větší výkony. Což?

Testování všech žáků je nerealizovatelný nesmysl, už proto, že spousta rodičů nebude souhlasit se šťouráním v nosohltanech svých dětí.
Chápu, že když jeden "správně žhne" za "správnou věc" "boji proti těm špatným spiklencům", co rýžují "easy money", tak občas něco přehlédne. Proto ještě jednou:
Je ale nutné si uvědomit, že existují i testy, které nevyžadují odběr z nosohltanu a jejichž vyhodnocení je relativně jednoduché.

Co potom, uděláme z nich děti druhé kategorie?
Když rodiče nepustí dítě do školy, protože mají obavu, že z ní přinese nákazu a ohrozí tak astmatickou babičku, je z něj "dítě druhé kategorie"?
Když dítě nesmí na tábor, protože není očkované, je z něj "dítě druhé kategorie"?
Když dítě nesmí na tábor, protože má alergii na pyl, je z něj "dítě druhé kategorie"?
Tyhle otázky tady byly už dávno. COVID k nim jen přidal nový rozměr.

Zdeněk Brom řekl(a)...
18. ledna 2021 v 16:14  

Pane poste.restante,

zkuste se zamyslet.

Žák prvního stupně sedí doma a nudí se. Rodiče totiž musí makat, aby nepřišli o práci hodně navíc. Díky on-line výuce zvládl připojení na počítač, takže v rámci nudy si ho zapne, vstoupí na internet a začne na něm "něco" hledat a dělat. Baví ho to a najednou jsou 2:00 ráno. Ale to nevadí, do školy nemusí a on-line výuku nějak ošulí. A tak pak den co den. Najde si skupinu nějakých kamarádů a začnou spolu něco vymýšlet.

Nebo ještě lépe - u souseda ze 7. třídy je dopoledne mejdan. Jdu tam.

Je to dobře? Je to špatně?

Potřebujete vysvětlit význam slova "jestli", nebo to byla jen vaše klasická výkrutka?

poste.restante řekl(a)...
18. ledna 2021 v 16:16  

Opravdu chcete oslabit stavy personálu v nemocnicích tím, že bude jezdit po školách a dělat testy?

Člověče, čtěte texty celé. Mám dojem, že reagujete jen na klíčová slova, jako býk na hadr.

Zdravotník, nebo sestra Červeného kříže, která přijde vždy na jednu hodinu do učebny, nebo ke které přijdou žáci třeba do tělocvičny jednou týdně, to už je představitelné.

Pokud by to byla cesta k otevření škol, jsem pro.
Raději ale zdůrazním, že až v situaci, kdy denní počty nakažených klesnou až pod 2000.
Mohli bychom se tak vrátit k původní myšlence chytré karantény a uzávěry provádět jen lokálně. Při současném rozsahu komunitního šíření to nelze a nemá smysl.

poste.restante řekl(a)...
18. ledna 2021 v 16:26  

Je to dobře? Je to špatně?

Jako laik a člověk, který "nikdy učitelství a psychologii zřejmě nestudoval" se chci právě nechat poučit. :-)

A to, že teď píšete o "žákovi prvního stupně, který sedí doma a nudí se", zatímco před tím jste psal o dětech,
"které i když jsou zavřené školy, tak to ještě ale vůbec neznamená, že sedí izolovaně doma" ale "Naopak!!! Jsou možná ve větším pohybu a větším počtu sociálních kontaktů než kdyby byly ve škole. Takže to domů donesou stejně."

- to je Vaše "klasická výkrutka"?

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 16:31  

Pane Poste Restante,
člověk, který v médiích opakuje, že v lednu u nás budou desítky tisíc nakažených, lidé budou umírat po tisících a v ulicích budou mrazáky na mrtvoly, je to pro mne šílenec, který šíří paniku a nesmyslné prognózy.
Testy, které nevyžadují odběry z nosohltanu existují, ale při pozitivitě je nutné provést kontrolní PCR test. I tyto testy musí provést odborná osoba.
Je rozdíl, když někam nepustí dítě a rodič a když stát. S pylovou alergií děti na tábory běžně jezdí, očkování se nikdy nehlídalo, jen bezinfekčnost, ale tady, pravda, nemám aktuální informace, už je to pár let, co na tábory nejezdím.
Zdravotník nebo sestra ČK. No, řekl bych, že těch sester ČK na okresech tolik není. A mnohé, předpokládám, pomáhají v nemocnicích. Tak jako tak by šlo o oslabení personálu v nemocnicích.
A na závěr. Nechte si laskavě osobní invektivy, já Vám také nepíši o "hysterkách", "ovcích" a "členech bratrstva svaté roušky".

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 16:32  

Ta čísla pana Kubka byla, samozřejmě, myšlena denně. To jen pro upřesnění.

Beny řekl(a)...
18. ledna 2021 v 16:37  

"Pane Beny,
víte o tom, že ten negativní žák může být druhý den pozitivní? On může být pozitivní i v den testu, jen to test ještě neodhalí. A co je, prosím, levnější varianta než platit testy? Ty testy?
Btw, na Slovensku se s velkou slávou otestovali hromadně a k čemu jim to bylo?"

Pane Marconi, to je jasný, alespoň něco se odchytí a nepřijde do školy a i to se počítá.
Testování je určitě levnější než léčení seniorů!

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 16:49  

Pane Beny,
právě proto, že se odchytí jen něco (sic), tak to celé je nesmysl, který bude stát spoustu peněz, času a výsledek v podstatě nebude nic řešit.

Beny řekl(a)...
18. ledna 2021 v 17:17  

Pane Marconi, to je názor proti názoru. Bohužel tomu všemu vládnou politikové, média a byznys.
Hezký večer.

Zdeněk Brom řekl(a)...
18. ledna 2021 v 17:20  

Pane poste.restante,

pokud se chcete nechat poučit v těchto věcech, pak je otázka, co vůbec ve školství děláte.

Zdeněk Brom řekl(a)...
18. ledna 2021 v 17:22  

Pane Marconi,

ale stejně je roztomilé pozorovat, jak poste.restatnte pláče nad přetížeností sester a lékařů, ale obratem jim vymyslí další práci navíc. A nádavkem vymyslí několik situací, které přímo nahrávají šíření koronaviru ve školách.

Anonymní řekl(a)...
18. ledna 2021 v 17:27  

Dokonce mě napadla segregační myšlenka. Učitel, který nebyl očkován, by možná neměl ve škole co pohledávat, aby nenakazil naše děti.
Prosím, byl to jen takový nápad, ale i učitelé můžou být přenašeči.

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 17:30  

Pane Beny,
s tím lze jen souhlasit.
Hezký večer.

Anonymní řekl(a)...
18. ledna 2021 v 17:31  

Doba a vývoj jde rychle dopředu. Jsem 100% přesvědčen o tom, že testování bude tak jednoduché, že ho zvládne každý pedagogický pracovník. Mimořádná situace vyžaduje mimořádné činy.

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 17:32  

Pane Brome,
že to napíše pan Poste Restante ještě není tak zlé. Horší je, že to samé vymyslí i pan Kubek, který tím chce přetížené nemocnice zachránit. :)

Anonymní řekl(a)...
18. ledna 2021 v 17:37  

Neočkovaný učitel proti SARS-Cov-2 je časovaná bomba, jako rodič to tak vnímám. Škola má být místo naprosto bezpečné. Učitel musí přísně dodržovat základní hygienické návyky. Tzn. respirátory FFP2 nejméně. Viz. Rakousko, Německo. A že nás to čeká i v ČR, o tom nemá cenu vůbec spekulovat.

poste.restante řekl(a)...
18. ledna 2021 v 17:41  

ale stejně je roztomilé pozorovat, jak poste.restatnte pláče nad přetížeností sester a lékařů, ale obratem jim vymyslí další práci navíc.

Tohle už začíná hraničit s ubohostí.
Když nejste schopen ani z opakovaného textu pochopit, že píši o testování v době po odeznění současné vlny a za výrazného poklesu počtu nakažených, až poté, kdy si v současnosti přetížení zdravotníci konečně trochu odpočinou, a ještě si z toho děláte trapné vtipy, pak už dost dobře nemám, co bych k takto vedené diskusi dodal.

Smím se zeptat, co jste vymyslel Vy, pane Brome?
Tedy samozřejmě kromě okamžitého otevření škol, které počty nakažených a tím pádem zatížení nemocnic a počty mrtvých dozajista sníží, viďte?

poste.restante řekl(a)...
18. ledna 2021 v 17:45  

člověk, který v médiích opakuje, že v lednu u nás budou desítky tisíc nakažených, lidé budou umírat po tisících a v ulicích budou mrazáky na mrtvoly, je to pro mne šílenec, který šíří paniku a nesmyslné prognózy
No pokud je pro Vás invektivou to, že čtete nepozorně a reagujete jen na klíčová slova, protože máte před očima rudou mlhu, pak ano. Dopustil jsem se invektiv, uznávám.

Protože nezlobte se, ale Vy každým svým příspěvkem tuhle selektivní slepotu potvrzujete.
Z vyjádření pana Kubka a mnoha jiných Vám (a mnoha jiným) vždycky tak nějak vypadne to slovo "POKUD". Pokud vláda rozvolní, jestliže nebudeme testovat, když zrušíme teď hned tato opatření, pokud...

Víte, když se na jaře někteří lidé zmiňovali o tisících možných mrtvých, byli označováni za panikáře, když v létě někteří varovali, byli zesměšňováni a ostouzeni, když na podzim předkládali prognózy, bylo to to stejné.

A teď?
Dnes tady máme 15 000 mrtvých a všem to přijde "normální". - No co už. Hlavně už konečně otevřete školy a hospody.
A když mluvíte o těch mrazácích, tak pár už jich tu stálo. A to, že jich není víc, je jen zásluhou obětavosti zdravotníků.

Patříme podle většiny ukazatelů mezi nejhůře postižené regiony. Naši sousedé zavírají hranice a zpřísňují režim na nich ve strachu, že k nim zavlečeme nákazu. - Ale my nadáváme na vládu ne proto, že umírají naši blízcí, ale proto, že nám zakazuje pořádat koncerty a jezdit do fitka a na sjezdovky.
Ta vláda dělá spoustu věcí naprosto blbě. Ale nejvíce všem vadí, že vůbec něco dělá.


bude stát spoustu peněz, času a výsledek v podstatě nebude nic řešit.
Fajn. Tak co navrhujete Vy?

Anonymní řekl(a)...
18. ledna 2021 v 17:47  

poste.restante

Mnozí mají velký problém s tzv. "porozuměním textu". Ano, takové testování má potom opravdu smysl a "chytrá karanténa" by pak měla minimalizovat dopady pandemie. Občas mám dojem, že jistý pán se stále opakuje jako kolovrátek. Takový malý pedagogický troll. Vaše příspěvky mají hlavu, patu. Mám podobné názory.

Zdeněk Brom řekl(a)...
18. ledna 2021 v 17:49  

Pane poste.restante,

víte, kde je Bělorusko? Tam Lukašenko nakázal jediné opatření - vodku. Podle Vašich teorií a predikcí Kubka, Flegra atd. již tento stát vymřel, protože nejenže se tam nic nezavírá, ale ještě se nádavkem Bělorusové druží na demonstracích.

Hroutí se tam zdravotnictví? Jsou mrtví na ulicích? Vždyť by přeci měli být.

poste.restante řekl(a)...
18. ledna 2021 v 17:50  

Unknown
Učitel, který nebyl očkován, by možná neměl ve škole co pohledávat, aby nenakazil naše děti.
Souhlasím.
Samozřejmě s výhradou kontraindikací, které se ale dají řešit respirátorem, a pod.
Jedním z úkolů školy je zajistit dětem možnost vzdělávání v bezpečném prostředí.

Když coronavirus zmutuje, možná budeme do škol nakupovat ionizátory a UV-C zářiče, které budou germicidním zářením desinfikovat učebny. U vchodu bude termokamera a každá škola bude mít izolační místnost, kde si budou rodiče vyzvedávat potenciálně nakažené dítě. To všechno se může stát. Doufejme, že ne.

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 18:09  


Pane, Poste Restante,
selektivní slepotu máte spíš Vy. Pan Kubek tato čísla sice uváděl se slovem POKUD, ale "POKUD NEBUDE ÚPLNÝ LOCKDOWN JAKO V IZRAELI", který, pokud se nemýlím, u nás nenastal, že?
"A když mluvíte o těch mrazácích, tak pár už jich tu stálo."
Jestli myslíte ten v Ostravě, tak tam krematorium nestíhá opakovaně, protože je jediné v regionu a jednu z pecí čeká rekonstrukce. Ale také nejste jediný, kdo tenhle "argument" použil.
"Dnes tady máme 15 000 mrtvých a všem to přijde "normální"."
Ano, lidé umírají a většina z těch 15 000 jistě nezemřela jen na covid. Takový zpěvák Stypka měl rakovinu slinivky, která je prakticky neléčitelná a nedává ani moc času, přesto se psalo, že zemřel na komplikace způsobené covidem. Smutné, vzhledem k jeho věku, ale jakou by měl šanci na přežití bez covidu? Kolik takových příběhů najdeme mezi těmi 15 000?
"píši o testování v době po odeznění současné vlny a za výrazného poklesu počtu nakažených, až poté, kdy si v současnosti přetížení zdravotníci konečně trochu odpočinou"
I tak je to přidání práce navíc, nemyslíte?
"Tak co navrhujete Vy?"
Otevřít školy, přínos jejich zavření pro nešíření covidu je neprůkazný, škody, napáchané na žácích a studentech, jsou už teď vysoké.

Anonymní řekl(a)...
18. ledna 2021 v 18:22  

Pan M.K. tady píše o 15 000, dle odhadů je to mnohem více, k 20 000.

Marconi

Obhajujete neobhajitelné a nejen z morálního hlediska. Troubíte tady myšlenky jisté ultrapravicové strany s kterou žádný rozumný člověk, s obyčejným selským rozumem, nemůže souhlasit a žádná politická strana v ČR s nimi nechce mít nic společného.

Anonymní řekl(a)...
18. ledna 2021 v 18:24  

Marconi

Zapomněl jsem. Hodně zdraví a pěkný zbytek dne.

Anonymní řekl(a)...
18. ledna 2021 v 18:27  

Zdeněk Brom

"víte, kde je Bělorusko?"

V totalitním státě se takové banality jako koronavir a úmrtí na ně neřeší. Zase jste mimo. Nestačily by vám USA? S počty mrtvých třeba. Naprostá katastrofa.

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 19:00  

Unknown
"Troubíte tady myšlenky jisté ultrapravicové strany s kterou žádný rozumný člověk, s obyčejným selským rozumem, nemůže souhlasit a žádná politická strana v ČR s nimi nechce mít nic společného."
Úplně jste mě umlátil argumenty :D. Vaše logika mi silně připomíná jednu ultralevicovou stranu, ve které si říkají soudruhu, jsou sice mimo zákon, ale sedí v parlamentu a v podstatě spoluvládnou a oponenty nazývali "samozvanci a ztroskotanci".

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 19:03  

Pane Poste Restante,
ještě jsem zapomněl na mateřinky, které fungují bez omezení, dokonce se tam nenosí ani roušky. A první dva ročníky ZŠ také fungují nepřetržitě od půlky listopadu. Nevadí Vám to? A panu Kubkovi? Zajímavé je, že se o mateřinkách vůbec nezmiňuje.

poste.restante řekl(a)...
18. ledna 2021 v 19:40  

víte, kde je Bělorusko? Tam Lukašenko nakázal jediné opatření - vodku. Podle Vašich teorií a predikcí Kubka, Flegra atd. již tento stát vymřel, protože nejenže se tam nic nezavírá, ale ještě se nádavkem Bělorusové druží na demonstracích.
Hroutí se tam zdravotnictví? Jsou mrtví na ulicích? Vždyť by přeci měli být.


Pane Brome, to už je víc nežli za hranou.
Zdá se, že je pro Vás Bělorusko se svým přístupem k epidemii a svobodě informací o nich "argumentem", který se nerozpakujete použít v diskusi. Na této úrovni diskutovat nemohu a odmítám.
Z Vašeho celkového vystupování i způsobu argumentace se dokonce lze domnívat, že je pro Vás tento přístup i vzorem.
Pokud to nevyvrátíte, pak mohu říci jen pár posledních poznámek:.

1. Věnoval jste se kdysi historii. Pak jistě víte, proč se španělské chřipce říká "španělská". - I když ona to dozajista byla jen chřipečka, která se dá léčit vodkou.

2. Učitelů prvního stupně je v Bělorusku dozajista potřeba hodně a rusky jste určitě ještě nezapomněl. Zvažte přesun východním směrem a vodku na cestu si přibalte sebou. Pokud je přístup západních demokracií k epidemii proti Vašemu přesvědčení, nevidím pro Vás lepší možnost, se jak vyrovnat s tímto rozporem.

3. Dokud od Vás neuslyším jiný smysluplný návrh, jak současnou situaci řešit jinak, nežli "Otevřete školy", pak nemá smysl v další debatě o epidemii s Vámi pokračovat. Je to naprostá ztráta času.
Nadále budu už pouze komentovat Vaše texty, protože "Boj s hloupostí nelze vyhrát, ale bojovat se nesmí přestat."

4. Pro mne osobně je lidský život tou nejvyšší hodnotou. Chápu, že pro jiné to tak být nemusí.

poste.restante řekl(a)...
18. ledna 2021 v 19:43  

Ano, lidé umírají a většina z těch 15 000 jistě nezemřela jen na covid.
Tohle je argument, který očekávám ve 4. cenové, ale nikoliv na učitelském serveru od vzdělaných lidí, kteří snad umí pracovat s daty.
Ten nárůst je nezpochybnitelný a bagatelizovat jej, je rovněž pod úrovní debaty, na které jsem ochoten diskutovat.
Kromě toho tu máme, ale hlavně budeme mít nezanedbatelný nárůst úmrtí "kvůli covidu".
To, že dnes kvůli přeplněným nemocnicím neprovádíme mnohá vyšetření, operace i léčbu, bude mít nezanedbatelné následky.


A upřímně řečeno, každému, komu umřel někdo "s covidem", nebo "na covid" je úplně jedno, co je napsané v pitevní zprávě.
Můj otec zemřel na zápal plic způsobený komplikacemi po cévní mozkové příhodě. Kdyby nebylo "A" nebylo by ani "B". Ale výsledek je stejný. Datum na pomníku a lítost.

Otevřít školy, přínos jejich zavření pro nešíření covidu je neprůkazný, škody, napáchané na žácích a studentech, jsou už teď vysoké.

Ale ovšem.
On totiž ten koronavirus je v podstatě strašně hodný virus.
Má rád děti a ve školách se nešíří.
Sice většina ostatních respiračních onemocnění to dělá, ale COVID ne.
Chřipka, nachlazení, angíny, ty všechny nemoci řádí ve školách běžně, ale jak COVID vidí ceduli "Škola", tak zařadí zpátečku.
Ví, že školy jsou antiseptičtější, nežli operační sály, protože děti jsou natolik vydrezůrované, že všechna hygienická opatření dodržují úzkostlivěji, nežli sestry na covidových odděleních. Neštovicím, spalničkám to holt nedošlo.
Tohle není invektiva, to je ironie a sarkasmus. :-(

Víte, proč je (nejen) u nás šíření covidu ve školách "neprůkazné"?
Protože většina dětí má bezpříznakový průběh onemocnění a protože od podzimka kvůli nestíhajícím laboratořím bezpříznakové jedince nikdo netestuje.
Vy si pletete "absenci dat o šíření" s "důkazem o nešíření". Jenže to není totéž.
Nemluvě o tom, že už se objevují studie, které šíření COVIDU ve školách a jeho význam potvrzují.
Ale hlavně, víte, já se bavím s těmi zdravotníky dost často. Většina těch sester, které se nakazily na necovidových odděleních, se nakazila od svých dětí. S nikým jiným totiž nebyly v kontaktu. U těch ostatních je obtížné tvrdit i dokazovat. Ale v práci si dávají setsakra velký pozor.

poste.restante řekl(a)...
18. ledna 2021 v 19:44  

škody, napáchané na žácích a studentech, jsou už teď vysoké
Jistě.
Ale jsou to "škody" na jejich vzdělávání, které se u většiny a většinou podaří napravit.
Ale jaksi automaticky si myslíte, že neexistují žádné škody na jejich životech a zdraví.

Uniká (nejen) Vám ještě jeden důležitý detail.
Bezpříznakový průběh nemoci není totéž, co průběh nemoci bez následků.
Nikdo v tuto chvíli neví, zda, jak a jak moc postihuje covid lidi, včetně dětí, s bezpříznakovým průběhem nemoci. To se dozvíme až následně, až děti s prodělaným covidem začnou absolvovat znovu lékařské prohlídky v plném rozsahu.

Snad Vaší pozornosti neunikly informace o tzv. postcovidovém syndromu, který se projevuje nejčastěji právě u dětí.
Jistě, jde (zatím) spíše o výjimečné případy. Ale stejně jako v případě šíření ve školách i zde platí. To že o tom nemáme data, neznamená, že se to neděje v mnohem širším rozsahu.

Pokud jde o mne, já dávám přednost principu preventivní opatrnosti.
Vždyť jde o naše děti a jejich zdraví. Proboha.


mateřinky, které fungují bez omezení, dokonce se tam nenosí ani roušky. A první dva ročníky ZŠ také fungují nepřetržitě od půlky listopadu. Nevadí Vám to? A panu Kubkovi? Zajímavé je, že se o mateřinkách vůbec nezmiňuje.
Nevím, o čem se nezmiňuje pan Kubek.
Za sebe mohu říci, že mi ti setsakra vadí a kdyby záleželo na mně, hledal raději jiná řešení. Ale při vší úctě. Jak tedy chcete situaci řešit Vy?

Já jsem zastáncem "smart" řešení. Mohutného testování, systematického trasování.
Vyhledávání ohnisek a krátkodobých místních uzávěr, které zabrání "rozjetí" epidemie a předchází globálním lockdownům.
Základem je zabránit celoplošnému komunitnímu šíření a získat čas, potřebný na vývoj vakcíny a proočkování populace.

Zdeněk Brom řekl(a)...
18. ledna 2021 v 19:46  

Takže už došlo na vyhánění těch, kdo si myslí něco jiného. No jde to stále rychleji.

Eva Adamová řekl(a)...
18. ledna 2021 v 19:46  

Pane Brome, Vy jako člověk, který věří oficiálním informacím z Běloruska, tady chcete jinému vykládat, že nemá ve škole co pohledávat? Vždyť jste směšný.

Zdeněk Brom řekl(a)...
18. ledna 2021 v 19:49  

Kde jsem napsal, že věřím oficiálním informacím z Běloruska? Můžete to citovat?



Eva Adamová řekl(a)...
18. ledna 2021 v 19:58  

Neoficiální informace nemáte, to byste tam musel, jak píše poste.restante - vodkou vybaven, vyrazit a kouknout se, ale to by Vám strach z covidu, kterého beztak máte plnou prdel, nedovolila.

A k tomu vyhánění těch, kteří si myslí něco jiného jen tolik. Nikdo Vás nevyhání, ale jsem přesvědčena o tom, že pokud to zde ještě učitelé čtou, tak po přečtení příspěvků poste.restanteho, které jsou dobře vyargumentované, pokyvují souhlasně hlavami, kdežto po přečtení příspěvků Vašich a Marconiho, v nichž argumenty, aby člověk hledal lupou, hlavami jen nevěřícně kroutí.

Zdeněk Brom řekl(a)...
18. ledna 2021 v 20:04  

Takže přiznáváte, že jste opět lhala.

poste.restante řekl(a)...
18. ledna 2021 v 20:08  

Takže už došlo na vyhánění těch, kdo si myslí něco jiného. No jde to stále rychleji.

Další účelová lež.

Zvažte přesun východním směrem a vodku na cestu si přibalte sebou. Pokud je přístup západních demokracií k epidemii proti Vašemu přesvědčení, nevidím pro Vás lepší možnost, se jak vyrovnat s tímto rozporem.

Odkdy se výzva, či nabídka zvážení odchodu rovná "vyhánění"?
Vedli jsme spolu s panem Bromem před časem debatu o odsunu sudetských Němců a vyhnání Čechů z pohraničí.
I jim někdo nabízel možnost "ZVÁŽIT přesun jinam"?

Myslím, že pan Brom se překonává každým dalším příspěvkem.

Eva Adamová řekl(a)...
18. ledna 2021 v 20:15  

V čem bych tak pane Brome mohla lhát? V tom, že jste v Bělorusku nebyl a že o tom, co se tam ve skutečnosti děje nevíte vůbec nic?

Zdeněk Brom řekl(a)...
18. ledna 2021 v 20:18  

Vaše lež: "Pane Brome, Vy jako člověk, který věří oficiálním informacím z Běloruska.."

Zdeněk Brom řekl(a)...
18. ledna 2021 v 20:23  

Pane poste.restante,

pardon, ale už se v tom sám neskutečně motáte a odporujete sám sobě.

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 21:06  

Pane Poste Restante,
poněkud jste se nám tu rozepsal a dost často mi přisuzujete něco, co jsem nikde neuvedl a ani si to nemyslím. Zkusím to stručně a postupně.
Data o zemřelých na covid jsou důležitá, protože se podle nich spolurozhoduje o restrikcích a těch 15 000 je opravdu neprůkazných. Ale budiž.
Přeplněné nemocnice. V naší okresní nemocnici je stav 12 pacientů (+-dlouhodobě) na covidovém plicním oddělení, což je pod polovinou kapacity a je to běžný stav, v sousední okresní nemocnici musel sám ředitel minulý týden vyvracet zprávy o přeplněnosti.
Na Váš sarkasmus o vyhýbání se viru školám mohu odpovědět podobně. Virus je hodný, vyhýbá se květinářstvím, mateřinkám, ve školách útočí až od 3. třídy, nejvíc napadá zcela zahalené lyžaře za jízdy na svahu, ... Mám pokračovat?
"Vy si pletete "absenci dat o šíření" s "důkazem o nešíření". Jenže to není totéž."
Nevím, kde jste to sebral, ale i kdyby. Pokud chci zakázat někomu někam docházet, neměl bych spíš já předložit důkaz o nadměrném šíření v onom místě? A předložil ho někdo? Proč asi fungují mateřinky a 1. a 2. třídy? Nepochybně proto, aby s nimi nemusel nikdo zůstávat doma. Tady nejde o zdraví a životy dětí a učitelek?
"Ale jsou to "škody" na jejich vzdělávání, které se u většiny a většinou podaří napravit."
Jen velmi těžce, hlavně chybějící praxe u učňů a studentů odborných škol.
Nevím, jaká řešení byste hledal u mateřinek, mně nevadí, že jsou otevřené, tak mi napište to Vaše. Asi zavřít, že? Tak to pak můžete zavřít i ty nemocnice, protože spousta personálu bude muset zůstat s dětmi doma.
Smart řešení už jsme tu měli a jaksi nezafungovalo. S vyhledáváním ohnisek souhlasím, ale v tom případě by naše škola bez problému fungovala a já bych byl spokojen.

Eva Adamová řekl(a)...
18. ledna 2021 v 21:15  

"Přeplněné nemocnice. V naší okresní nemocnici je stav 12 pacientů (+-dlouhodobě) na covidovém plicním oddělení, což je pod polovinou kapacity a je to běžný stav, v sousední okresní nemocnici musel sám ředitel minulý týden vyvracet zprávy o přeplněnosti."

Panebože, ve většině nemocnic je zastaven příjem pacientů na neakutní operace a v našem kraji jsou v nemocnicích covidová oddělení např. z ortopedie a urologie.

Eva Adamová řekl(a)...
18. ledna 2021 v 21:19  

"pardon, ale už se v tom sám neskutečně motáte a odporujete sám sobě."

V tom už se ty argumenty nedají najít ani tou lupou.

Ostatně příspěvek Marconiho na tom není o mnoho lépe.

Pánové jsou v pěkné argumentační kaši.

Ivo řekl(a)...
18. ledna 2021 v 21:20  

Přeplněné nemocnice. V naší okresní nemocnici je stav 12 pacientů (+-dlouhodobě) na covidovém plicním oddělení, což je pod polovinou kapacity a je to běžný stav, v sousední okresní nemocnici musel sám ředitel minulý týden vyvracet zprávy o přeplněnosti.


... a mohl byste prosím napsat o jaký okres a jakou nemocnici konkrétně se jedná??

Děkuji

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 21:22  

Paní Adamová,
ve vašem kraji je to tak v našem jinak, pražské nemocnice také fungují bez větších problémů, máme luxusně placenou polní nemocnici v Letňanech, která zeje prázdnotou. Reagoval jsem na slova pana Poste Restante o přeplněných nemocnicích, která platí lokálně. Nic víc, nic méně.

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 21:33  

Paní Adamová,
Vaše příspěvky argumenty doslova přetékají. Zatleskejte panu Poste Restante a mě laskavě vynechte, ať si s tou lupou nezkazíte zrak.
Pane Ivo,
ta s vyjádřením ředitele je Písecká, z té druhé mám informace od zaměstnanců a nerad bych je nějak ohrozil, tak si to, s dovolením, nechám pro sebe. Vím, že mi to pak třeba nebudete věřit, ale ponechme to tak.

Eva Adamová řekl(a)...
18. ledna 2021 v 21:33  

Ano, máme polní v nemocnici v Letňanech, ale nemáme do ní personál. Jinak ještě dodatek, ty nemocnice, o kterých hovořím, jsou v kraji, který je na tom současnosti po Praze nejlíp, takže bych se divila, kdyby v ostatních krajích v nemocnicích měli lékaři a sestry čas kolébat nohama. To si fakt myslíte jenom Vy Marconi. A na závěr taková rada, jestliže Vám někdo sedí na drátech, nešlo by to bez nich?

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 21:39  

Pane Poste restante,
jenom dovětek k těm statistikám zemřelých. Teď jsem narazil na zprávu s titulkem "Další oběť koronaviru, zemřel šestinásobný mistr světa."
A v článku toto:
"Fanoušci motorsportu truchlí. Ve věku 77 let zemřela belgická motokrosová legenda Joël Robert. Šestinásobný světový šampion v kubatuře do 250 ccm z přelomu 60. a 70. let minulého století podlehl na klinice v Charleroi komplikacím spojeným s těžkým průběhem nemoci covid-19, píší tamní média."
Ovšem, pak následuje toto:
"V posledních letech se jeho zdravotní stav zhoršoval. Utrpěl infarkt, třikrát mozkovou příhodu a potýkal se s poškozenými plícemi. Robert byl rovněž silný diabetik a v roce 2018 mu lékaři amputovali nohu. Začátkem letošního roku byl s koronavirem převezen do nemocnice v Gilly, kde musel být kvůli těžkému průběhu nemoci uveden do umělého spánku. Lékařům se už ale jeho život zachránit nepodařilo."
Pana Roberta je mi líto, jako kluk jsem ho obdivoval na závodech v Jiníně, ale přijde Vám, že byl obětí koronaviru? Přesto bude ve statistice. A kolik takových lidí v ní figuruje a podle mě by takto vedeni být neměli?

Marconi řekl(a)...
18. ledna 2021 v 21:44  

Paní Adamová,
Vy jste tak vtipná. Jestli jste chytrá tak, jako jste vtipná, tak potěš pánbůh.
Nelžete, že do polní nemocnice není personál, nelžete o tom, že si myslím, že někde personál kolébá nohama. Vlastně, nelžete. Děkuji.

Eva Adamová řekl(a)...
18. ledna 2021 v 22:27  

Marconi, vyřiďte si to s Járou Cimrmannem.

Marconi řekl(a)...
19. ledna 2021 v 0:21  

S ním já opravdu nemám problém.

Eva Adamová řekl(a)...
19. ledna 2021 v 9:10  

No bodejť byste měl, když Vám tak dobře poradil.

Anonymní řekl(a)...
19. ledna 2021 v 19:14  

Marconi

Vy opravdu věříte tomu, co tady prezentujete? Kde učíte? To proto, abych rychle z takové školy stáhl své děti.

mirek vaněk řekl(a)...
19. ledna 2021 v 22:55  

Dr. Kubek má pravdu. Tak jako prosté sestry či lékaři,kteří občas popíší realitu. Pohled lékařů je pro mě rozhodující. Odborníci na zdravotnictví i úředníci už ukázali své neschopnosti. A o vládě nemá smysl mluvit.
Je to stejné jako ve školství. Vždy bude důvěryhodnější prostý učitel než expert a tvůrce pohádek, který žáka vidí jen z okna limuzíny.
Ano je potřeba zavést skutečná a účinná opatření.

tyrjir řekl(a)...
19. ledna 2021 v 23:06  

Žáky testovat každý týden a továrny, kde netestují, zavřít, vyzývá Kubek

Dr. Kubek má pravdu. Tak jako prosté sestry či lékaři,kteří občas popíší realitu. Pohled lékařů je pro mě rozhodující. Odborníci na zdravotnictví i úředníci už ukázali své neschopnosti. A o vládě nemá smysl mluvit.
Je to stejné jako ve školství. Vždy bude důvěryhodnější prostý učitel než expert a tvůrce pohádek, který žáka vidí jen z okna limuzíny.
Ano je potřeba zavést skutečná a účinná opatření.


V zásadě souhlasím. Vlastní provedení je technicky, sociálně, ekonomicky, právně a politicky dost obtížné.

J.Týř

Marconi řekl(a)...
20. ledna 2021 v 0:11  

Unknown,
je vždy přínosné, když oponent přinese tolik argumentů, jako jste dokázal Vy. Děkuji.

Anonymní řekl(a)...
20. ledna 2021 v 11:45  

Marconi

Odpovídám jako rodič a mám na to právo.

Anonymní řekl(a)...
20. ledna 2021 v 11:52  

Naštěstí si stále ještě můžeme vybrat školu, kde si myslíme, že naše děti budou učit "skuteční" učitelé a osobnosti. A ne takoví pánové jako třeba zde přispívající M.K.

Marconi řekl(a)...
20. ledna 2021 v 12:39  

Unknown,

odpovídejte si, jak chcete, děti si dejte, kam chcete, já Vám to právo upírám? Hlavně si nezapomeňte nakoupit zásobu FFP2 respirátorů, budete je potřebovat, až si půjdete pro chleba.

Anonymní řekl(a)...
20. ledna 2021 v 17:19  

Ale tak Marconi, přeji pěkný zbytek dne.

Eva Adamová řekl(a)...
20. ledna 2021 v 20:15  

Vidím, že ani bezdrátový přenos nepomáhá.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.