Patnáctiletý Marty poslal po internetu neznámé dívce intimní fotky a video s choulostivými záběry. Jenže se ukázalo, že na druhé straně není žádná dívka, ale predátor. Ten ho pod pohrůžkou, že video zveřejní, nutil dělat nepříjemné úkoly. Vše vyústilo v Martyho tragickou smrt. Český seriál Marty is dead minulý týden získal prestižní ocenění Emmy. Vedle dokumentu V síti je to jeden z mála tuzemských snímků o bezpečnosti na internetu. Tato osvěta často pokulhává i v rodinách a ve školách. Nová strategie kybernetické bezpečnosti, kterou v pondělí schválila vláda, chce právě na osvětu dát mnohem větší důraz. Informují Hospodářské noviny.
Aby tu nebyl další Marty. Děti se mají o rizicích na internetu učit už od školek
úterý 1. prosince 2020
·
Štítky:
film,
kybernetická bezpečnost,
moderní technologie,
MŠMT,
NÚKIB,
riziko internetu,
Zprávy
Podle Davida Kudrny, který pracuje v oddělení vzdělávání NÚKIB, se povědomí o bezpečném chování na internetu liší škola od školy. "Záleží na vedení školy, zda oblast prevence chápe jako nutnost, povinnost nebo jako podstatnou součást přípravy a vzdělávání dětí," uvádí. Důležitá je podle něj forma i načasování výuky. "Mnoho témat, která se začínají řešit na druhém stupni, patří na stupeň první. A klidně i do školky," dodává.
"Se staršími žáky už řešíme ryze uživatelská témata, umělou inteligenci nebo třeba internet věcí," dodal Kudrna s tím, že úřad připravuje i sérii naučných videí s youtubery. Problém ale je, že výuka kyberbezpečnosti na školách zatím neprobíhá koncepčně a učí se jen okrajově jako součást informatiky. Ministerstvo školství dosud na školy s těmito tématy netlačilo. Do budoucna by se to mohlo změnit. Šéf NÚKIB Karel Řehka a ministr školství Robert Plaga (za ANO) společně školám rozeslali první oficiální dopis s doporučujícími materiály v oblasti bezpečnosti na internetu.
Celý text naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
Seriál možná osloví spíše rodiče než děti. Určitě rodiči mnohem více otřese. Puberťáci by možná lépe strávili snímek "Na hory" od Seznamu, který v 17 minutách sděluje stejně sugestivně prakticky totéž.
Skončí-li veškeré debaty na podobná témata konstatováním, že děti je nutné více poučovat o rizicích internetu ("Nic není takové, za co se vydává"), jsme odsouzeni k nepochopení. Mnohem důležitější by bylo zamyšlení, proč je svět sociálních sítí pro dospívající tak životně důležitý a kdo všechno k tomuto pocitu přispívá. Odpověď není jednoduchá, ale o to více je nezbytná.
Okomentovat