Pokud někdo tvrdí, že otevření škol po letních prázdninách výrazně zhoršilo pandemii, měl by to dokázat, říká pro Hospodářské noviny německý vědec Ingo Isphording. Se svými kolegy provedl výzkum po celém Německu a na jeho základě tvrdí, že k nárůstu počtů případů nedošlo kvůli školám. Jejich zavření má navíc na žáky velmi vážné dopady.
Školy nechte otevřené, covid nešíří, ukazuje německý výzkum. Jejich zavření má na žáky važné dopady, varuje jeden z autorů
pondělí 2. listopadu 2020
·
Štítky:
hygienická opatření,
názory,
otevření škol,
pandemie,
vláda,
zavření škol
V rozhovoru zazní také tyto otázky a odpovědi:
Tvrdíte, že otevření škol po letních prázdninách nemělo na šíření viru žádný vliv. Jak jste k tomu došli?
Analýzu jsme udělali na základě toho, jak v německých spolkových zemích končily letní prázdniny. Každá země to má jinak, někde se žáci vrátili do školy už 4. srpna, jinde prázdniny trvaly až do půlky října. Den po dni jsme srovnávali, jak přibývali pozitivně testovaní lidé v zemích, které školy otevřely, v porovnání s těmi, kde školy stále zůstávaly zavřené. Umožnilo nám to udělat závěry ohledně toho, jak velkou část případů způsobilo právě otevření škol. Jdeme tedy dál, než že bychom pouze poukázali na korelaci mezi nárůstem případů a otevřením škol. Naše data ukazují, že k nárůstu případů nedošlo kvůli otevření škol.
V Česku se školy na začátku září otevřely, ale vláda je v říjnu zase zavřela, a to všechny stupně. Zveřejnila data, podle nichž se nakazily velké počty učitelů i studentů. Pokud by platily vaše závěry, znamenalo by to, že se nakazili jinde než přímo ve škole?
Bez trasování všech případů je těžké říct, kde k nákaze došlo… Pokud stát prostě jen sdělí, že se hodně učitelů a žáků nakazilo, neodpovídá na správnou otázku. Je potřeba odpovědět na to, jestli by se nakazili s menší pravděpodobností, pokud by školy vůbec neotevřely. K odpovědi je ale potřeba mnohem víc než jen prosté spočítání toho, kolik je mezi žáky a učiteli nakažených.
Sdílíte názor mnohých odborníků, že to, aby školy zůstaly otevřené, je klíčové? Proč?
Naprosto s tím souhlasím. Ze všech důvěryhodných studií víme, že školy pandemii nezhoršují. Ale náklady, které musí při jejich zavření nést děti i jejich rodiče, jsou obrovské.
Celý rozhovor naleznete zde
Citovanou studii naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Inkubační doba je cca týden. Takže žák přijde do školy nakazí se. Za týden to předá doma a nakazí ostatní. A za týden se to projeví. Tedy mi vychází cca 14 dnů než se něco projeví. Takže výsledky těch posledních zemí mohou být právě teď. A to už jsou závěry výzkumu?
To nemluvím o opatřeních, které vlády udělaly a mohly se se školami ovlivňovat. O prázdninách žáci asi také neseděli doma a virus šířili.
Chtělo by to posoudit průběh a výsledky výzkumu.
To je velmi odvážné tvrzení, že se SARS-CoV-2 nešíří přes školy. 5 nakažených dětí ve třídě a do týdne 5 kompletně nakažených celých rodin, včetně prarodičů. Tady si někdo myslí, že jsme úplně slepí.
Den po dni jsme srovnávali, jak přibývali pozitivně testovaní lidé v zemích, které školy otevřely, v porovnání s těmi, kde školy stále zůstávaly zavřené. Umožnilo nám to udělat závěry ohledně toho, jak velkou část případů způsobilo právě otevření škol. Jdeme tedy dál, než že bychom pouze poukázali na korelaci mezi nárůstem případů a otevřením škol. Naše data ukazují, že k nárůstu případů nedošlo kvůli otevření škol...
Pokud stát prostě jen sdělí, že se hodně učitelů a žáků nakazilo, neodpovídá na správnou otázku. Je potřeba odpovědět na to, jestli by se nakazili s menší pravděpodobností, pokud by školy vůbec neotevřely. K odpovědi je ale potřeba mnohem víc než jen prosté spočítání toho, kolik je mezi žáky a učiteli nakažených...
Ze všech důvěryhodných studií víme, že školy pandemii nezhoršují. Ale náklady, které musí při jejich zavření nést děti i jejich rodiče, jsou obrovské...
Ten výzkum hovoří jasně - školy nejssou příčinou/zdrojem šíření pandemie. Za kvalitu novinářských zjednodušení ti výzkumníci neodpovídají.
Viz i
DEVASTACE ŠKOLSTVÍ POKRAČUJE aneb BUDEME SI DÁL LHÁT DO VLASTNÍ KAPSY?
http://www.ceskaskola.cz/2020/10/opozice-horovala-za-navrat-nejmladsich.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/11/plan-otevreni-skol-stale-chybi-zaci.html
J.Týř
"školy pandemii nezhoršují."
Jakékoliv shlukování obyvatel napomáhá šíření pandemie. To prostě pane Týři nelze okecat ani jinak zdůvodnit. Proto ta drastická opatření.
Nemyslím si, že devastace školství začala za současné vlády, pouze se prohlubovala. Na pranýř by bylo nutné postavit i všechny vlády po roce 1989. Hlavního viníka však vidím v politice komunistů po roce 1948. Tam začala totální degradace vzdělanosti.
Pan Unknown
Degradace vzdělanosti proběhla i tam, kde komunisté ve vládě nikdy nebyli. Prakticky po celém západním světě.
V Německu právě zpřísnili karanténní opatření, ale školy nezavřeli. Přijali jasná opatření, aby mohly fungovat. Totéž platí v naprosté většině států EU i světa. Proč to neplatí v Česku?
Zdál se mi v noci sen: Byl podzim 2021 a světem se šířila pandemie neznámého střevního viru. Všude ve světě se s tím vyrovnali zvětšením hygieny. Jen v Česku zavřeli školy a MŠMT rozdalo učitelům distanční pampersky. :)))
Týři, proč tapetujete?
Petr Portwyn
Dobrý den, od roku 1948 to začalo jít z kopce. Degradace vzdělávacího procesu měla na Západě zpoždění - od 70.let 20.století.
Okomentovat