V Česku vláda v březnu a v říjnu zavřela všechny školy s tím, že jsou velkými ohnisky šíření nemoci covid-19. Drtivá většina zemí vEvropě ale drží školy stále otevřené. Argumentují tím, že přechod na on-line výuku má na žáky velmi negativní dopad. A navíc přibývá studií, které ukazují, že vir se ve školách šíří výrazně méně než vrodinách, ve firmách či třeba v barech. Informují Hospodářské noviny.
Němci otestovali přes 110 tisíc dětí, covid našli jen výjimečně. Nechte školy otevřené, vyzývají
středa 25. listopadu 2020
·
Štítky:
hygienická opatření,
německé školství,
otevření škol,
pandemie,
vláda,
Zprávy
Zastánci uzavření škol tvrdí, že děti, které se koronavirem nakazí, velmi často nemají žádné příznaky. Nemoc tedy mohou šířit nevědomky. V Německu ale ve více než stovce dětských klinik otestovali přes 110 tisíc dětí a mladistvých, kteří zrovna z různých důvodů potřebovali nemocniční péči. Nemoc covid-19 testy odhalily jen u 0,53 procenta z nich, přičemž nebyl rozdíl mezi dětmi mladšími a staršími 12 let. Na výsledky testování upozornil deník Süddeutsche Zeitung.
„Je velmi nepravděpodobné, že by děti a mladiství byli významnými skrytými přenašeči viru,“ prohlásil profesor Johannes Hübner, zástupce ředitele dětské nemocnice při Mnichovské univerzitě. „Podle nás by tedy školy měly nadále zůstat otevřené,“ zdůraznil.
Celý text naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
3 000 škol s koronavirem v současném Německu? To je docela matoucí zpráva. Já tomu nerozumím. ZDF lže?
Německo dává na školství mnohem víc než Česko a ví, že školství je součást základní infrastruktury státu, na kterém závisí budoucí prosperita státu. Proto v Německu a ve většině dalších států nepodlehli hysterii kolem korónaviru a nezavřeli školy. V Česku to zřejmě neplatí. Vláda na školy kašle a učitelé jsou demotivováni a radši budou sedět doma u počítačů, než aby řádně učili? Česko má zhloupnout, být dál krmelcem nenasytných "elit" (učelově vybraných "břichopasů" :)) a někteří učitelé tomu budou přisluhovat? PROČ?
Školství v zemi J. A. Komenského v den 350. výročí jeho smrti…
Dnes máme v České republice asi 474 ulic, tříd, náměstí, alejí, nábřeží a sadů pojmenovaných po Janu Amosu Komenském. Na devadesát základních škol nese jeho jméno. V oběhu je takřka 65 milionů dvousetkorun s jeho portrétem. Tři sta padesát let po smrti je u nás Komenský všude – kromě škol samotných.
Podle nejdůležitějšího mezinárodního šetření měření výsledků vzdělávání PISA z roku 2018 vykazuje český vzdělávací systém dlouhodobou stagnaci a pokles. Jaké asi budou výsledky z letošního ztraceného „koronavirového roku“ ????
Ze zprávy roku 2018 (poslední známá data PISA) vybíráme:
>>>Dlouhodobý vývoj výsledků českých žáků v matematické gramotnosti lze popsat jako plochý KLESAJÍCÍ trend, od roku 2009 bez významných změn v zastoupení žáků v nejvyšší a nejnižší gramotnostní úrovni.
>>> Dlouhodobý vývoj výsledků českých žáků v přírodovědné gramotnosti lze popsat jako plochý VYTRVALE KLESAJÍCÍ trend.
>>>Podíl českých žáků v nejnižší gramotnostní úrovni v testech čtenářské gramotnosti se dlouhodobě pohybuje kolem 20 % a od zahájení projektu PISA se mírně ZVYŠUJE. Tato pětina žáků představuje skupinu obyvatel, kteří mohou mít problémy s dalším uplatněním ve společnosti.
>>> Českým žákům dělá větší problém porozumění samostatnému textu než zpracování souboru textů (např. různé články na stejné téma nebo diskusní fórum s příspěvky různých uživatelů).
>>> Panují obrovské rozdíly ve výsledcích žáků jednotlivých druhů škol, které jsou nejvíce patrné v oblasti čtenářské gramotnosti. Rozdíl mezi výsledkem žáků víceletých gymnázií a středních odborných škol bez maturity je ve všech oblastech větší než dvě gramotnostní úrovně.
>>>Téměř polovina učňů má čtenářské dovednosti na nejnižší gramotnostní úrovni. V základních školách je takto slabých žáků necelých 30 %.
Ulice, náměstí a budovy pojmenované po Učiteli národů nám naši vzdělanost nezajistí.
Zdroj: PISA (Programme for International Student Assessment), prováděný Organizací pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), národní zpráva, 2018
https://www.facebook.com/ISDeCZ/posts/199954588317515
J. Týř
Jenže my nejsme v Německu. U nás je nakažených na 100 000 obyvatel pětkrát víc, což by odpovídalo tomu, že mezi dětmi bylo v říjnu 2,5 % nakažených dětí. To je jen na základkách 25 000 dětí, které byly v polovině října nakažené a které díky tomu, že se tyto děto netestovaly, ani nejsou zanesené ve statistikách.
Okomentovat