To, že vláda neukáže žádná čísla o šíření nákazy mezi dětmi, mě straší. Když chceme otevírat školy, měli bychom více testovat. Vláda by měla vysvětlit, proč najednou testuje méně, říká ekonom CERGE-EI Daniel Münich. Zavřené školy jsou extrémně drahým opatřením, málokdo si uvědomuje ty obrovské škody, protože to jsou náklady, které nejsou vidět, ty budou vidět až v budoucnosti, dodáváv rozhovoru pro DVTV.
Münich: Návrat školáků je hra ve stylu “zkusíme to a uvidíme”. Vláda neukázala data
Celý rozhovor naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
...a dopadne to megakatastrofou...
Já úplně nevím, jak jinak by se to mělo dělat. Ta data podléhají velmi silnému vlivu "reject inference". "Co by, kdyby", v tomto typu experimentů zkrátka nefunguje. Je třeba vycházet ze znalostí virologů a epidemiologů a modelů šíření nákazy. Nic lepšího k dispozici nemáme - tedy pochopitelně kromě Keršlágera, elektrotechnika Münicha a armády internetových expertů na všechno. Oni někteří lidé, kteří přičuchli kdysi k matematice, se domnívají, že mají dostatečnou odbornost k revidování opatření přijatých týmem skutečných expertů. Ale není tomu tak. Data v ekonomii jsou úplně jiná, než data v biomedicíně, genetice a ta zase úplně jiná, než data v epidemiologii, nebo ve skóringu. Na každý typ dat se uplatňují úplně jiné metody a za úplně jiným účelem. Představa "ekonoma" Münicha, že když bude mít více dat, tak z nich vyvodí něco, co běžně provádí ekonometrickými metodami, je mylná. A součástí jeho odbornosti by mělo být i to, že si přesně tohoto omezení je vědom. Pan Lipmann má v tomto pravdu, že vzdělání je z velké části o hledání mezí. Ovšem hlavně svých vlastních.
Pan Doležel má pravdu. Jen jaksi memí mikde záruka, že data, která možná jsou(zatím není nikde vidět, že by byla, spíš je podezření, že nejsou) interpretují a zpracovávají odborníci. A ještě menší záruka je v tom, že tyto správné interpretace politici respektují a nedezinterpretují.(Kauza Maďar, Vojtěch kontra Babiš a comp.)Pokud by byla data věřejně přístupná, zmenší se prostor na dezinterpretaci a manipulaci.
Ředitel nemocnice není automaticky epidemiolog. Jsou zde kromě epidemiologických, také zdravotnická, ekonomická, politická aj. hlediska.
Seriozní by bylo, kromě málo konkrétních a dlouhých řečí pro veřejnost v médiích vydávat tiskovou zprávu, kde budou kroky seriozně v rámci možností zdůvodněny.
Občan věří politikovi, dokud neztratí důvěru. Každou dezinformací důvěra klesá a je třeba víc své kroky obhajovat. Teď už dosáhli stádia, že věří málokdo.
Data jsou potřeba. Nepotřebují(ba jsou přímo nežádoucí) je jen ovce jdoucí na porážku.
Zajímavé může být srovnání intervalů v USA s těmi našimi.
https://globalepidemics.org/wp-content/uploads/2020/07/pandemic_resilient_schools_briefing_7.19.20.pdf
Z této odpovědi Ministerstva zdravotnictví vyplývá, že data o karanténách ve školách zpracována nemá...
https://www.pedagogicka-komora.cz/2020/11/ministerstvo-zdravotnictvi-pocet-skol-v.html
Okomentovat