Žádná země v Evropě nezavírá kvůli šíření epidemie koronaviru školy. Česko přitom přistoupilo nejen k distanční výuce vysokých a středních škol, ale od středy uzavřelo i první a druhé stupně základních škol. Zavřít musí také restaurace a noční kluby. Podle spekulací dokonce vláda včera uvažovala o zákazu nočního vycházení od 19 hodin. Proč přistoupila k tak rázným opatřením, když původně ministr zdravotnictví Roman Prymula (za ANO) sliboval, že tento týden žádná nová nařízení nevyhlásí? Server iHNed má k dispozici uniklou prezentaci dat, na základě kterých se vláda rozhodovala.
Proč vláda přistoupila k úplnému zavření škol a restaurací? Podívejte se na data, na základě kterých se rozhodla
Ústav zdravotnických informací a statistiky ČR (ÚZIS) z dat, která o šíření má, vytvořil možné scénáře. I podle toho nejoptimističtějšího, kdy by se podařilo reprodukční číslo (R) snížit na 1,1, bude v Česku na konci měsíce téměř osm tisíc nově nakažených denně. Pokud by reprodukční číslo zůstalo na hodnotě 1,53, přibylo by denně až 38 tisíc nově nakažených. Při prvním scénáři by tak za říjen zemřela podle predikce téměř tisícovka lidí, při druhém 1755. Reprodukční číslo udává, kolik lidí jeden nemocný dále nakazí.
ÚZIS ale varuje především před velkým počtem nutných hospitalizací: "Při hodnotě R 1,2 lze na konci října očekávat cca 4500 hospitalizovaných pacientů covid-19, přičemž cca 980 z nich bude vyžadovat intenzivní péči a více než 500 vysoce intenzivní podporu dýchání. Tyto hodnoty se rovnají vyčerpání dostupných kapacit hlášených nyní z nemocnic." Při jen trochu horších scénářích už budou kapacity nedostatečné. Dostupnost počtu lůžek mohou navíc výrazně omezit počty nakažených zdravotnických pracovníků.
Celý text naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Zajímal by mě další plán vlády (článek je za paywallem). Při Rt = 1,1 (zmíněný nejlepší model) bude počet nakažených stále růst (i když pomalu).
Dle švédského epidemiologa Tegnella je nutné chránit (resp. řešit) hlavně ty, kteří zdravotnický systém přetěžují, tj. rizikové skupiny. Zatím jsem od vlády neslyšel v tomto ohledu ani slovo, jen vynucené plošné restrikce, které znamenají velké ekonomické potíže.
Vláda by (podle mne) měla primárně řešit jak omezit přibývání vážných případů.
Konečně jsem nakoukl na názory švédského epidemiologa. Jenže, zdá se, nemluví o rizikových skupinách, jak je běžně chápeme: "přiznává, že se úřadům nepodařilo dostatečně ochránit domovy důchodců".
Chránit DD je nepochybně důležité, zvlášť když situace v těch švédských byla katastrofální. Ale DD zahrnují jen malinký zlomek velké rozikové skupiny - starších občanů. Jak chránit starší atd. jako celek si nedovedu představit.
Ti, kdy u nás propgaují zvýšenou ochranu rizikových skupin (zejména starších lidí), tedy mluví o DD a seniordomech nebo o celé rizikové části populace (starší atd,). Pokud jde o druhou možnost, tak jak by to mohlo vypadat?
MK - do rána tady máte 10 000 nových případů. Izraelizace přístupu ke školství se projevila v plné nahotě i u nás. Tam se pandemie rozjela přes školy. A my se nepoučili. A pořád remcáme a popíráme jakákoliv další hygienická opatření.
"Vláda by (podle mne) měla primárně řešit jak omezit přibývání vážných případů."
No tak to je slovo do pranice. To by mě v životě nenapadlo. Nechcete zajet do Prahy a poradit jí?
@Pavel Doležel: Už jsem něco sepsal, ovšem po pár dnech/hodinách je situace skutečně evidentně v *píp*, pak to není špatný nápad.
Okomentovat