O čem nebo čím ale ve skutečnosti online výuka je a také čím není, jsou asi ty nejdůležitější otázky, které je dobré si položit a také na ně odpovědět. Teprve poté snáze poznáme její pravý význam a přínos.
1. Online výuka je o odvaze
- nebát se riskovat při naplňování strategie online pedagogiky
- vyzkoušet nové přístupy, formy nebo technologie
- říkat učitelům nepopulární věci a chtít po nich dělat něco navíc
2. Online výuka je o důvěře
- vedení školy v učitele a tým připravující online výuku
- učitelů v nastavenou školní strategii online vzdělávání
- učitelů v žáky a sami v sebe
3. Online výuka je zrcadlem
- zobrazující osobnost učitele
- ukazující učitelské kvality
- odrážející fungování školy
4. Online výuka je příležitost
- změnit své návyky a začít učit jinak
- k hledání řešení, nikoliv důvodů, proč to nejde
- k vlastnímu rozvoji a zlepšování se
5. Online výuka je radost
- pokud ne, odrazí se to v kvalitě online vzdělávání a nakonec i na žácích a jejich práci
- snažte si ji co nejvíc užít...
A ještě jednu skutečnost je potřeba zdůraznit. Online výuka ze špatného učitele dobrého sama od sebe neudělá. Je velmi pravděpodobné, že učitelé, kteří odbývají prezenční výuku, budou stejně tak odbývat i výuku online. Podobně učitelé, kteří neumí správně komunikovat se žáky a ostatními učiteli ve škole, s nimi stěží začnou lépe komunikovat online. Pokud však pochopí opravdový smyslu online výuky, tedy to, čím je a čím není, mohli by se následně sami o změnu svého přístupu pokusit.
Celý text naleznete zde
3 komentářů:
"Pokud však pochopí opravdový smyslu online výuky,..."
Tak by mne zajímalo, co že je henten opravdový smysl online výuky. Podle mne "smysl" a "online výuka" jsou protimluv, neboť online výuka na zš a sš je pro optimistickým odhadem 85% žactvy nesmyslná.
Tentokrát s panem Maškem souhlasím, těch pět bodů vše velmi trefně vystihuje.
Ad 4) Online výuka není příležitostí o nic více (a o nic méně) než výuka běžná.
Po pravdě, ani v ostatní páně Maškových bodech za sebe neshledávám nějaký významný rozdíl mezi online a offline výukou.
Okomentovat