Výuková úloha Virtuální duet je mezipředmětová aktivita zacílená na interpretaci informací, které (ne)jsou obsažené v hudebním videoklipu. Aktivita je zaměřená na práci s mediálním sdělením a uvědoměním si, jaké informace skutečně obsahuje a jaké si v něm sami domýšlíme, přispívá tak k rozvoji čtenářské a mediální gramotnosti. Posiluje v žácích pozornost vůči detailům. To je důležité nejen u uměleckého podání jako zde, ale i u jiných mediovaných obsahů.
Popsaná aktivita je vhodná k užití ve Výchově k občanství nebo v rámci Českého jazyka. Ve smyslu metodického pojetí (video s předvídáním) je využitelná v jakémkoli vzdělávacím oboru a stupni vzdělávání. Aktivita byla vyzkoušena v 8. a 9. ročníku základní školy (Výchova k občanství), na střední škole (Základy společenských věd), při přípravě budoucích učitelů (didaktické semináře oboru Společenské vědy) i při vzdělávacím semináři pro knihovníky (ukázka práce při lekcích informačního vzdělávání).
Na začátku aktivity učitel seznámí žáky s průběhem aktivity. Bude se pouštět hudební videoklip Virtuální duet od skupiny Tata Bojs. Učitel bude video průběžně zastavovat a úkolem žáků bude vyplnit pro daný moment celý řádek do předem rozdané tabulky dle následujících pokynů:
- čas zastavení ukázky
- Co se bude dít? Žák zapíše, co si myslí, že bude v ukázce následovat, jak se posune bezprostřední děj.
- Proč? Představu o pokračování ukázky je nutné podložit konkrétním vysvětlením (nelze zapsat např.: Protože si to myslím; Nevím; Jinak by to ani nešlo.)
- Co se skutečně stalo? Po odhalení, jak videoklip pokračoval, si žák dopíše správnou odpověď.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat