K tomu, aby vláda umožnila 25. května návrat do školních lavic nejen žákům prvního stupně základních škol, ale všem, vyzval vládu místopředseda hnutí STAN, jinak též učitel Petr Gazdík. Všichni žáci by podle něj měli dostat šanci vrátit se do třídy, když to jejich rodiče budou chtít. Pokud to rodiče to odmítnou, byly by jejich děti na konci školního roku přezkoušeny. Informuje iDNES.
Petr Gazdík (psp.cz) |
Šéf poslaneckého klubu STAN Jan Farský řekl, že on a jeho kolegové budou na schůzi Sněmovny požadovat, aby vláda jasně vysvětlila své kroky při uvolňování restriktivních opatření.
Celý text naleznete zde
6 komentářů:
"Všichni žáci by podle něj měli dostat šanci vrátit se do třídy, když to jejich rodiče budou chtít. Pokud to rodiče odmítnou, byly by jejich děti na konci školního roku přezkoušeny."
Gazdík nepochopil několik základních věcí a navíc jeho vyjádření nedává logiku. V první větě naznačuje dobrovolnost nástupu dítěte do školy, ale ve druhé větě už z toho udělal povinnost s tím, že pokud dítě nenastoupí, bude muset absolvovat přezkoušení. Fakt nevím, co si o něm mám myslet.
A co nepochopil? On ten nástup dítěte je mj. vázán na jeho zdravotní stav a na to, zda se v domácnosti vyskytuje někdo rizikový. Trestat někoho takového přezkoušením by byla s odpuštěním pěkná prasárna.
Pan poslanec chce trestat? Ve Švédsku do školy nechodí 50% žáků a nikdo nikomu nevyhrožuje nějakými závěrečnými přezkoušeními. Ještě snad nějaké standardizované testy by to chtělo? Chybí 6 000 učitelů, pan poslanec je vítán v první linii, ale to se samozřejmě už nikdy nestane.
Ač pana Gazdíka nemusím, dovolil bych si připomenout, že přezkoušení není trest.
V daném kontextu, kdy ostatní by sice byli ve škole, ale spíše jen hlídáni než vyučováni, a kdy by měli být jen formativně chváleni až málem uchváleni, by se o trest jednalo.
To ano.
Pak je špatně to "hlídání a chválení". Možná by bylo fajn, kdyby se na to pana Gazdíka naši hlídací psi demokracie zeptali.
by měli být jen formativně chváleni
Pytlici se v tom moc nevyznají, ale ono nejde formativně pokárat?
Okomentovat