„Někteří rodiče na dítě tlačí už dokonce na národce. Bohužel si děti z toho odnesou jedno: Když nebudu nejlepší, tak to stejně nemá cenu a radši to vzdám. Trochu mi to připomíná tlak některých trenérů, kterým nejde o celkový rozvoj dítěte, ale pouze o výsledky. Na psychiku dětí to působí velmi špatně,“ říká v rozhovoru pro Deník.cz ředitel malé venkovské školy a bývalý poslanec Václav Horáček.
Václav Horáček (top09.cz) |
V čem vy osobně vidíte klady a v čem naopak zápory současného školství?
Z těch pozitivních věcí vnímám třeba to, že na druhém stupni se s dětmi už docela dobře diskutuje, mají přehled. A co jim opravdu sám závidím, je jazyková vybavenost. Naopak v čem nám ujel vlak, je ztráta učňovského školství. Toho, myslím, budeme jako národ litovat. A také dobře nevidím současnou podobu inkluze.
Nedávno jsem četla o učitelce, která se styděla ve společnosti říct, co dělá. Je společenská prestiž kantorů opravdu tak nízká, jak se tvrdí?
Kdyby byla nějaká tabulka prestižních profesí, tak jsme jako učitelé hodně dole.
Čím to je? Nízkým finančním ohodnocením ve společnosti, která měří úspěch podle příjmu?
Myslím, že dřív se rodiče postavili za učitele, dnes je to naopak. Přitom ta práce je velmi náročná, pořád jste jednou nohou v kriminále, kdyby se dítěti něco stalo… ale ta prestiž povolání je skutečně hodně nízká…
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Presti%C5%BE_povol%C3%A1n%C3%AD#V%C3%BDzkumy_presti%C5%BEe_na_%C4%8Desk%C3%A9m_%C3%BAzem%C3%AD
Na této stránce jsou seřazena povolání podle společenské prestiže. Žebříček sestavuje tým ze Sociologického ústavu Akademie věd ČR. Povolání učitele ZŠ je tradičně mezi nejvýše umístěnými, v roce 2016 konkrétně 5. místo za lékařem, vědcem, vysokoškolským učitelem a zdravotní sestrou.
Sebevědomí?
Okomentovat