Školští odboráři chystají kvůli platům protest. Situace ve školství je podle nich neúnosná

středa 2. srpna 2017 ·

Platy ve školství jsou velkým tématem při debatách o státním rozpočtu na příští rok. Školským odborům ale dochází trpělivost a na 1. září chystají spolu se zástupci vysokých škol protest. Právě kvůli platům ve školství. Informuje Český rozhlas.



Hned začátkem školního roku, tedy 1. září se sejdou zástupci školských odborů, vysokých škol a asociací ve vzdělávání a společně budou protestovat kvůli platům ve školství. Konkrétně učitelů v regionálním školství a také na vysokých školách. Na jejich navýšení se totiž pořád nedaří najít shoda.


Předseda školských odborů František Dobšík Radiožurnálu řekl, že protest 1. září bude v pražské Betlémské kapli a půjde spíše o velkou debatu. „Sejdeme se v Betlémské kapli, kde chceme prezentovat jednak naše požadavky a jednak znovu zopakovat požadavky vysokých škol,“ řekl Dobšík.


Dobšík zdůraznil, že zatím odboráři nechtějí nikomu vyhrožovat, chtějí zatím upozorňovat. Teď je podle něj čas jednání a samotný termín protestu je zvolený tak, aby zatím neohrozil výuku - 1. září je pátek a výuka začíná na některých školách až 4. září. Na vysokých školách ještě později.


Celý text naleznete zde

56 komentářů:

tyrjir řekl(a)...
2. srpna 2017 v 14:09  

Zloděj křičí "Chyťte zloděje!" ?

Unknown řekl(a)...
2. srpna 2017 v 18:19  

1. Školství je prioritou?
2. 130% průměrného platu?
3. Nefunkční inkluze po českém způsobu.
4. Zamítnutý KŘ.
5. Nesmyslná desetiletá školní docházka.
6. Nižší počty žáků ve třídách?
7. Korupce na MŠMT.
8. Nárůst byrokracie v souvislosti s tzv.inkluzí.
9. Nekomunikace MŠMT s pedagogickou veřejností.
10.Mimořádně nízké platy ve školství.

Tristní pohled na rozkládající se české školství.

9.

tyrjir řekl(a)...
2. srpna 2017 v 18:47  

Arogancep prolhaných modrotričkářů

Proč to ty evidentně prolhané školské odbory neudělaly před jedním dvěma třemi léty?
Proč za ministryně Valachové požadovaly jen 10 % a spokojily se pak s chabými osmi?

Dělají si školské odbory ze vzdělávání lidí a z učitelů legraci? Školské odbory - Hadr na holi?

http://www.ceskaskola.cz/2016/08/podle-udaju-oecd-jsou-cesti-ucitele-ve.html

Školské odbory mají, myslím, z ostudy ušité z jejich hloupých lží kabát.

A půjdou s ním na módní přehlídku do Betlémské kaple!

Není to znesvěcení zdravého rozumu, pravdy, která od nich dostává pořádně na frak, a Betlémské kaple samotné?


http://www.ceskaskola.cz/2016/08/podle-udaju-oecd-jsou-cesti-ucitele-ve.html

J.Týř

tyrjir řekl(a)...
2. srpna 2017 v 18:51  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
2. srpna 2017 v 19:08  

Šéf odborů Dobšík připouští, že od protestu možná i upustí, pokud se na konci srpna ministři školství a financí nějak dohodnou.

Co je to "nějak"? Zaručený 15 % růst učitelských platů po dobu čtyř let?

Myslím že s tím protestem v Betlémské kapli by se dalo souhlasit, kdyby se školské odbory "na konci srpna" omluvily učitelům za svou dosavadní krotkost a mnohdy i evidentní lži.

J.Týř

tyrjir řekl(a)...
2. srpna 2017 v 21:00  

V čem především spočívá prolhanost školských odborů?

Myslím, že především v tom, že:

Pan premiér i paní ministryně tvrdili, že za jejich vlády bylo učitelům tzv. "pomoženo". Opak je pravdou když

- vzrůst platů učitelů byl menší než vzrůst platů jiných VŠ kvalifikovaných profesí a platová propast mezi jimi a učiteli se tím ještě zvětšila - úpadek totiž není pomoc,
- zubožovaní učitelé vedle toho dostali další nemilosrdnou pracovní nakládačku ve formě zpackané inkluze,
- dokladem dalšího zubožování učitelů je i zpackaný návrh Kariérního řádu učitelů, který podle slov MŠMT neměl souviset s platovými tarify.

Tuto premiérsko ministerskou lež odbory fakticky a mnohdy i výslovně odbory pod tím lhoucím modrým tričkem schvalovaly, čímž učitelům nejen tím modro tričkovým sloganem "Konec levných učitelů" rovněž lhaly.

J.Týř



Petr řekl(a)...
3. srpna 2017 v 0:01  

https://cs.wikipedia.org/wiki/H%C3%A9donick%C3%A1_adaptace

tyrjir řekl(a)...
3. srpna 2017 v 1:40  

Když to nelze pochopit, je to matematika.
Když to nedává žádný smysl, je to ekonomie, nebo o psychologie.
Když je to zelené nebo se to hýbe, je to biologie.
Když to smrdí, je to chemie.
Když to nefunguje, je to fyzika.


http://svjet.sweb.cz/murphy1.html

Nezapáchá tu něco? :)))

http://www.ceskaskola.cz/2017/07/bezradne-tapani-na-tema-inkluze.html#comment-1307869068698917078

tyrjir řekl(a)...
3. srpna 2017 v 10:18  

Proč ŠpidloSobotkovci lžou, že zlepšili postavení učitelů, když způsobili jeho další úpadek?

Za Sobotkovy vlády se učitelské platy zvedly podle exministryně Kateřiny Valachové asi o 14,5 procenta. Podle Informačního systému o průměrném výdělku se navýšily mezi roky 2012 a 1016 o 12 procent (na 29 882), což je udržované zaostávání, protože platy jiných vysokoškolských zaměstnanců ve veřejném sektoru se ve stejném období zvýšily o 13 procent (na 37 831)… Znamená to, že ze dna se mohou odpoutat jenom skokovým zvýšením.

http://www.ceskaskola.cz/2017/07/petr-sabata-cesko-podle-rozpoctu-na-rok.html

To "udržované zaostávání učitelských platů" je ve skutečnosti prohlubování propasti mezi učitelskými platy (12% navýšení u učitelú) a platy zbytku VŠ kvalifikovaných (13% navýšení u všech). Učitelé tím byli ještě víc zbídačeni a mnohdy pochybně účelných povinností jim přibylo.

Proč ŠpidloSobotkovská část ČSSD lže, že školství je jejich prioritou, že pomohli zlepšit postavení učitelů, když často dělali pravý opak?: Proč premiér a ministryně školství spolu s odbory lhali, že jejich pozitivním přičiněním nastává "Konec levných učitelů"? Kde je toho jaká jejich záruka? Ony školské odbory nevěděly, že těch ministryní navržených 10 % a 130 % je málo? Ministryně jindy nezávazně slíbovala učitelům i 40 tis. Kč měsíčně a premiér jinde sliboval opět nezávazně 40 tis. Kč jako budoucí průměrný plat všech zaměstnanců. Neřekli přitom nikdy závazně, kdy a jak to bude. Ani nemohli, když pro ně bylo s tím jejich systémově pochybným máslem na hlavě důležitější mj. napadat i koaliční partnery, kteří s nimi spolurozhodují.

S takovýmto, s odpuštěním, svinčíkem se mají učitelé a celá veřejnost České republiky účinně vyrovnat za pomoci těch modrotričkářů?


Jsem docela zvědav, zda a případně jak se k celé té věci postaví Pedagogická komora.

J.Týř

PS:
Nejradši a nejlépe se mi stávkuje, když spím.:)))

tyrjir řekl(a)...
3. srpna 2017 v 12:22  

Českým školstvím prolétlo se snad Tornádo KAT.
Fondočerpač profituje, kantor pláče, že v rozpočtu kapse je snad nějaký had.
Vládně ministerský školsko jaderný výbuch má dnes jakýs prapodivný spad.
Matematika a logika pomůže nám všem teď - snad.

J.Týř

http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vlada-byla-velmi-aktivni-ve-skolstvi.html#comment-6280139516709541290
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/deset-let-po-zruseni-osnov-skolam-konci.html#comment-518155928855402327

Petr řekl(a)...
3. srpna 2017 v 13:48  

Státní úředníci, kteří v posledních letech dostali - mám dojem - celkem rozumně přidáno, museli zkousnout nové podmínky vyplývající z nového zákona o státní službě. Učitelé nezkousli kariérní řád a "jen tak" bude složité jim významně přidat. Jaksi není úplně kde brát a bude ještě míň.

Petr řekl(a)...
3. srpna 2017 v 14:00  

Ve vysokém školství se dá aspoň argumentovat důrazem na kvalitu, který je vtělen do poslední novely vysokoškolského zákona (a v praxi to přináší zejména spousty byrokracie, i když asi o něco menší než v případě navrženého kariérního řádu). V regionálním školství je těžké hledat argumenty jiné, než že se napravují přetrvávající křivdy. A to je prostě pro strážce státní kasy docela slabý argument. Protesty a stávky pomůžou zhruba tak, že ve statistice OECD předběhneme zase Slovensko a nebudeme teda úplně poslední (poté, co nás těsně přeskočili Slováci po své nepříliš dlouhé a nepříliš stávce).

tyrjir řekl(a)...
3. srpna 2017 v 18:38  

Kvalifikovaný a hmotně zajištěný učitel v dobře řízené a rozumně vybavené škole umí učit. Potřebuje k tomu aspoň trochu rozumné osnovy a slušné organizační a materiální podmínky ve škole.

Učitelé nepotřebují pro kvalitní výuku dělat projektové křoví v pochybných projektech lidí, kteří se vymlouvají na to, že neměli dost času uvést svoje reformy v život, a vadí jim, že učitelé jejich projekty nechápou a děti na učení kašlou.

Zadavatelé, tvůrci, hodnotitelé a realizátoři projektů by myslím měli dodržovat jednu zásadu:

Nemůžeš-li svým projektem prospět ostatním, snaž se, prosím, alespoň neškodit.


http://www.ceskaskola.cz/2015/08/jiri-tyr-velka-kurikularni-revoluce-v.html

Kvůli něčí dotační nenakrkanosti měli zase učitelé dělat projektové křoví dotačnímu nesmyslu a smířit se s hloupou přeměnou škol na opatrovny?

http://www.ceskaskola.cz/2017/05/michal-komarek-nidv-zacal-s-naborem.html

J. Týř



tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 0:40  

Prověří kontrolní orgány ČR a EU, zda šlo ve věci Kariérního řádu podvodné jednání MŠMT?


MŠMT opakovaně tvrdí, že Kariérní řád řádně projednalo s cílovou skupinou tj. s učiteli, řediteli a zřizovateli škol. Opak je pravdou: MŠMT nepředložilo cílové skupině návrh Kariérního řádu tak, aby se k němu mohli učitelé, ředitelé a zřizovatelé škol řádně, tj. za rovných podmínek, vyjádřit. MŠMT opírá svou podpůrnou argumentaci Kariérního řádu a projektu IMKA o souhlas jen vybraných skupin, přičemž nevzalo řádně v úvahu výhrady skupin nesouhlasících (učitelé například s Kariérním řádem nesouhlasí z více než 80 %).

Jsem názoru, že tu jde z hlediska zákonů ČR i EU o podvodnou argumentaci (úmyslné opomenutí) MŠMT směrem k cílové skupině, Parlamentu ČR, veřejnosti v ČR i k příslušným orgánům EU - tedy z definice podvodu podle právních předpisů ČR a EU viz výše o argumentaci, která může mít za následek ztráty v souhrnném rozpočtu ČR a EU.


http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vaclav-trojan-nemelo-by-vytvareni.html#comment-4956498650776093004

Dělá snad MŠMT a EU z učitelů a celé veřejnosti hlupáky? Paní ministryně se svými spolupracovníky, myslím, pod přílivem mnohdy nezávazných příslibů a všeobecných frází ve skutečnosti okrouhala původní návrh Kariérního řádu do podoby, která šidí
profesní rozvoj dvou třetin učitelů, přičemž prospěch z toho drahého dotovaného projektu mají mít především ti, kteří se vyškrabali do tzv. vyšších pozic v KS 3 a další mašinérie lidí kolem zubožených učitelů?


http://www.ceskaskola.cz/2017/05/michal-komarek-nidv-zacal-s-naborem.html

Je teď myslím na auditních orgánech ČR a EU, aby účelnost a efektivnost čerpání EU dotací v resortu MŠMT posoudili. Třeba i v případné spolupráci s Evropskou komisí. Nechce se mi totiž stále ještě věřit, že by takovýhle holubostřešně drezúrní z EU dotovaný projekt bylo možné na české hrubě rozpočtově podfinancované školství takto aplikovat, zdá se, hlavně proto, aby si někdo někde tzv. začerpal EU dotace. A český stát aby přitom nesáhl podstatně víc do kapsy dřív než za nějakých osm deset let.

http://www.ceskaskola.cz/2016/11/tiskova-zprava-msmt-vlada-dnes.html

Tohle mají učitelé zkousnout, tajemný Nicku Petře?

Co myslíte, prověří kontrolní orgány ČR a EU, zda šlo ve věci Kariérního řádu podvodné jednání MŠMT ČR?


J.Týř

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 1:13  

OLAF - Ohlášení podvodu*

Na této stránce najdete všechny potřebné informace a formuláře pro nahlášení podvodu úřadu OLAF.

Co se považuje za podvod?

Podvodem se rozumí úmyslné uvedení druhé osoby v omyl za účelem osobního obohacení či způsobení škody na cizím majetku. (viz článek 1 Úmluvy o ochraně finančních zájmů Evropských společenstvích z roku 1995)

Nesrovnalostí či pochybením se míní jednání, které je v rozporu s pravidly EU a které může mít negativní dopad na finanční zájmy Unie, ale které může vyplývat z omylu či přehlédnutí učiněného jak stranou, která si finanční prostředky nárokuje, tak orgány, jež za vyplácení daných prostředků odpovídají. Pokud však k pochybení či k nesrovnalosti došlo záměrně, jedná se o podvod. (viz článek 1 nařízení Rady č. 2988/95)


https://ec.europa.eu/anti-fraud/olaf-and-you/report-fraud_cs

Je argumentace MŠMT ČR ohledně obsahu a způsobu projednávání návrhu Kariérního řádu podvodem?

Je samotný návrh Kariérního řádu UČITELŮ nesrovnalostí (pochybením) vzhledem k Ústavě a školskému zákonu ČR a vzhledem k veřejnému zájmu ČR a EU, když pro 2/3 učitelů ten návrh umožňuje jen specializace výchovné a zdravotnické a primární stránku práce škol a učitelů VZDĚLÁVÁNÍ ten návrh specializací zcela opomíjí?


J.Týř

* Partnerem OLAF je v České republice Nejvyšší kontrolní úřad

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 1:15  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 1:16  

Proč myslíte, že hlasování ve Sněmovně dopadlo, jak dopadlo? Proč se ho víc než 60 poslanců včetně premiéra ČR neúčastnilo?

Unknown řekl(a)...
4. srpna 2017 v 4:55  

vážení učitelé,berete tolik, co učitelé v německu ( cca 90%) víc brát nemůžete a ani nebudete,srovnáme li výsledky vás a vašich německých kolegů (německé ekonomiky),tak byste měli polovinu vašeho platu, dávat na charitu,jelikož produkujete nezaměstnané a nezaměstnatelné,vysuňte svou hlavu ze své školské ulity a podívejte se na školství z vnější strany

poste.restante řekl(a)...
4. srpna 2017 v 8:53  

Ehm?
Laimesi, Vy jste se vrátil z nočního tahu? Soudě podle času příspěvku.
Občas napíšete zajímavý postřeh, ale dávat výkonnost ekonomiky za vinu učitelům, to je poněkud ujeté, nemyslíte?
A propos, máme jednu z nejnižších nezaměstnaností a ČNB včera zvedla sazby, tak koukejte učitelům přidat, tohle je taky naše zásluha!
:-)

Unknown řekl(a)...
4. srpna 2017 v 13:20  

nejnižší nezaměstnannost? člověče, proberte se!
máme 350 tis registrovaných a stejně tolik neregistrovaných nezaměstnaných,téměř všichni,odhaduje se cca přes 90% pracuje příležitostně načerno,máme nejvíc předčasných a invalidních důchodců v eu (počet se za této vlády zdvojnásobil).máme nejvíc osvč v eu (cca 1/3z nich jsou zakuklení nezaměstnaní) a poslední pokles nezaměstnaných přijde po uzákonění zákona o dlouhodobé nemocenské,bude možno marodit až 4 roky za 60% mzdy)

Unknown řekl(a)...
4. srpna 2017 v 13:23  

chybí dle hosp komory prý cca 180 000 mladých zdravých pracovních sil do 40ti let

Unknown řekl(a)...
4. srpna 2017 v 13:25  

čnb už tři roky brzdí korunu,mimochodem na dluh,aby zabránila vysokému cenovému skoku a propadu mezd

Unknown řekl(a)...
4. srpna 2017 v 13:33  

řeknu vám krutou pravdu kolegové,školství je černá díra,do které se hází zbytečné miliardy,je potřeba zrušit nadbytečné školy,zavést částečné školné,učitelům zvýšit úvazky na 25 hodin,zavést 100% aprobovanost,takže 1/4 přezaměstnaných učitelů školství opustí, a ti co zůstanou si buď vydělají více ( cca1/4) a ti ostatní méně

poste.restante řekl(a)...
4. srpna 2017 v 15:44  

školství je černá díra,do které se hází zbytečné miliardy
Školství je, když tak, černá díra, do které se v ČR hází nejmíň (plus minus) peněz ze zemí EU/OECD. A čeští učitelé jsou jedni z nejhůře placených učitelů.
Přesto výsledky žáků jsou nad průměrem. (Jedno jakých srovnání, či testů.)

Mně z toho vychází, že by zbytek společnosti měl učitelům děkovat a uctivě se jim klanět, protože odvádějí více práce za menší peníze a de facto tak sponzorují ekonomiku.

Jo a obávám se, že částečné školné bez změny ústavy zavést nepůjde.
:-)

Vážně laimesi, dneska nemáte svůj den. :-)

Petr řekl(a)...
4. srpna 2017 v 16:00  

Že je české školství jeden z nejefektivnější systémů ve vyspělém světě (v poměru cena/výkon), je vcelku dobře doložitelný fakt. Za podprůměrné náklady mírně nadprůměrné výsledky (podobně Slováci, Poláci). Určitě je zároveň pravda, že v systému jsou rezervy, nějakých takových 10-15 %, které by se čistě hypoteticky daly vnitřně přerozdělit (hlavně asi přebujelé kapacity ve středním školství). Klíčová otázka pro politickou reprezentaci zní, jestli si země naší velikosti a profilu může dovolit jen lehce nadprůměrné výsledky. Zatím se všichni tváří, že nám to stačí... kdybychom chtěli výrazně se školstvím někam pohnout, museli bychom do něj přidat aspoň o 20 % víc a udělat při té příležitosti nějaké strukturální reformy.

Unknown řekl(a)...
4. srpna 2017 v 16:06  

naše školství udržuje na dluh stovky poloprázdných základek,z 60 + 70 let ,stavěné na 900 žáků ve kterých je 250-350 žáků,udržovat vesnické malotřídky pro 120-150 žáků,které se obnovovaly po 89,kde je dnes 50 žáků....čeští učitelé jsou placeni stejně dobře/špatně jako němečtí,to ,že u nás jsou nastavené mzdové relace jak jsou, je věc druhá ale snad se nedomníváte ,že čeští učitelé budou placeni o třetinu lépe než ti němečtí,zbytek společnosti se učitelům neklaní,čím to asi bude?tím,že jsou podle mylného názoru učitelů špatně placeni,ale kdeže ,učitelská plat je na maloměstě a na vesnici plat snů,a k tomu 3 měsíčně ročně placené volno,závist lehce hraničící s nenávistí,neboli,kdyby nedejbože vláda učitelům přidala,tak jim začnou vytloukat okna

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 16:14  

čeští učitelé jsou placeni stejně dobře/špatně jako němečtí

Studený obklad by vám, laimesi, nepomohl? :)))

Petr řekl(a)...
4. srpna 2017 v 16:20  

No, z ryze ekonomického pohledu máte samozřejmě pravdu. Souhlasím i s Vaším hodnocením v tom, že společnost v současné době zcela určitě nepřipustí, aby se zrovna učitelé jako profesní skupina nějak zásadně utrhli z řetězu v oblasti odměňování. To je argument, který tu vytrvale opakuju. Nemyslím si ale, že by se dalo v krátkodobém horizontu nějak výrazně ušetřit třeba na kapacitách základního školství. To není ani tak otázka ekonomická, jako spíš politická a souvisí dost s tím, jak se společnost postaví k postupujícímu přesunu obyvatel do velkých měst a jejich zázemí. Pokud necháme celé oblasti venkova přeměnit z míst běžného života na čisté rekreačí zóny, tak za tu cenu asi na kapacitách ušetříme.

Unknown řekl(a)...
4. srpna 2017 v 16:20  

čeští učitelé poslední dobu blouzní mimo realitu,začali se domáhat platů jako mají lékaři,právníci,management ale upřímně řečeno,oni jsou pro fungování kapitalismu,pro byznys potřební,učitele jsou nepotřební,jenom společensky tolerovaní,další blouznění je přepočítávání platů něm kantorů v e na kč,vážení tam je průměrný plat 120 litrů a kantoři mají 90,tady je 30 a kantoři mají 25,další mýtus,že vyšší plat přiláká mladé,no možná že přiláká,ale je mladý bez praxe lepší než starý s praxí?nebo že když bude mít kantor více peněz bude lépe pracovat,kdybyste byli mimo školství,tak byste věděli,že člověk víc maká když mu peníze seberou a hrozí vyhazovem....i přesčasy zadara maká...probuďte se do reality!

Unknown řekl(a)...
4. srpna 2017 v 16:33  

mšmt a média řeší situaci v praze a středočeském kraji,co je za kolínem je nezajímá,to je jiný svět,krajská města ještě budiž,ale v pohraničí je situace špatná,v naší ulici má nejmladší soused 52 let,z 11 obyvatel je 6 důchodců,a kde máme mladé, bylo jich tu do 40 let 5,4 v praze (říčany,počernice,štěchovice...) a jeden v brně,všichni tam mají,práci,rodiny,baráky,byty a taky děti,které neví kam strčit,protože takových se tam přesunuly statisíce,práce je tam dost a dobře placené,proč by matikář nastoupil do školy za 20, když může do banky za 45,nebo sousedovic dívčinamproč by šla učit přírodopis když na nějakém ekoúředě má sice je těch "usmolených" 35 ale zato pohodičku...jinak na výdajích se dá ušetřit rychle,zavřít školy obsazené pod 80%,zvýšit úvazky učitelů na 25,a zavést 100% aprobovanost

Unknown řekl(a)...
4. srpna 2017 v 16:38  

jsme, a bohužel asi i nadále budeme, zemí montoven,takže úkolem školství je vzdělat,kvalifikované dělníky,pomocné dělníky,skladníky,řidiče,uklizečky

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 16:49  

Komenský musel z Čech utéci,
Fašisti zavřeli české VŠ,
Komunisti dali školství ideotický filtr,
Neoliberalisti českému školství pouštějí rozpočtovou žilou a snaží se zdegradovat učitele na bídně kvalifikované a placené sociálně zdravotní opatrovníky.

Za těchto podmínek můžeme být, myslím za tu Marii Terezii být docela rádi.
Tedy až na to, že nám začachrovala Slezsko.

Marie Terezie nám začachrovala Slezsko.
Neoliberalisti téměř všecko.


J.Týř

http://www.ceskaskola.cz/2017/08/jan-vesely-protestuji-proti-protestu-1.html

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 16:52  

Dovoluji si navrhnout mávátka, frkačky, vozembouchy, alegorické trakaře a shromáždění před Klementinem nebo v Karmelitské.

Možná, že by to čacké školské odbory mohly přijmout jako doprovodný program té své taškařice v Betlémské kapli. Ovšem až po té omluvě za svou dosavadní laxnost (viz výše).

http://www.ceskaskola.cz/2017/08/jan-vesely-protestuji-proti-protestu-1.html


Petr řekl(a)...
4. srpna 2017 v 16:54  

A ti neoliberalisti, to jsou odboráři, nebo socdem vedení ministerstva, co zavádí nové regulace?

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 17:03  

Hladovou kozu českého školství
zavírají školské odbory do Betlémské kaple,
nové služky Neoliberálního Dvora.

Dají si to kantoři líbit, kdo ví?
Neoliberální šašci, zdá se, potřebují předvolební štafle.
Co na to Pedagogická komora?


J.Týř

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 17:06  

Dvoříte se, pane tajemný nicku Petře, dvoříte?

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 17:12  

Pochybná reforma typu návrhu Kariérního řádu, nikoli solidní forma, je podle Vás nutnou podmínkou zvětšení učitelských platů v Česku? Vzpamatujte se, prosím.

J. Týř

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 17:16  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 17:34  

Twitterová Balada

#ANO, #ČSSD je #KoňskýHandl, #BlicíPytlík #SocDem a blbosti #STAN.
Zruší #Sněmovna v #MŠMTČR #FondyEU #Absurdistán?

https://twitter.com

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 17:38  

Berete si do úst socdem, tajemný nicku Petře.
Víte vůbec, co je Sociální Demokracie?
Myslíte, že dnešní špidlo sobotkovská část ČSSD je Sociálně Demokratická?

J.Týř

Viz třeba
http://www.ceskaskola.cz/2017/08/jan-vesely-protestuji-proti-protestu-1.html#comment-795288200495469509

Petr řekl(a)...
4. srpna 2017 v 17:48  

Obávám se, že to sladké tajemství, co že je sociální demokracie, neznají bohužel ani sociální demokraté. Škoda.

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 18:32  

KDU-ČSL - zrestituovaně krouhvičkovská klidná síla ? - je plně demokratická?
ODS - cítila a ctila vždy občanské a demokratické principy ? - je plně demokratická?
ANO - na korupci ukazující strana jednoho z korupce obviňovaného může - je plně demokratická?
KSČM - cítila a ctila vždy občanské a demokratické principy ? - je plně demokratická?

Problémy s demokracií nemá jen ČSSD. V souhrnu, to, zdá se mi, jakási demokracie dosud je, když lze projevit různé názory a nechat lidi rozhodnout ve svobodných volbách. Za nebezpečí pro Sociální Demokracii v česku považuji neoliberalní orientaci špidlosobotkovské části ČSSD*. V tom, zdá se, ČSSD začíná dostávat alespoň trochu rozum.

* k tomu viz
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/michal-komarek-historie-stretu-o.html#comment-8500400142098014696

J.Týř

Unknown řekl(a)...
4. srpna 2017 v 19:07  

potřebujeme vládu jednotné fronty jako mají ve finsku,také jako jediní v eu dokázali za poslední čtvrtstoletí udělat nějaké reformy,od ekonomické až po tu školskou

Petr řekl(a)...
4. srpna 2017 v 19:51  

Spíš by se nejvýznamnější strany měly shodnout na nějakém základním společném rámci vzdělávací politiky, v němž si nebudou házet klacky pod nohy a nejlépe táhnout za jeden provaz. Ale to je v našich podmínkách spíš utopie, Finsko je v tomhle úplně jiná mentalita, tam je silná kultura dlouhodobého konsenzu, nejen ve školských záležitostech. U nás, mám dojem, by se napříč stranami vmožná docela dobře shodli "školští konzervativci", "progresivisté" jsou mnohem různorodější skupina. Problém je, že svět už je prostě moc daleko, aby se dalo jakkoli vracet do 80. nebo i 90. let. Diskutující tu jsou hodně kritičtí k MŠMT a k tomu, co prosazuje. Chápu je, většinou na tom je i hodně pravdy. Ale spoustu dnešních problémů nezpůsobilo ministerstvo školství, i když si často počíná mimořádně nešikovně. Zdá se mi, že vzdělávací systém se dostal do tak rozkolísaného stavu hlavně proto, že se naprosto dramaticky proměnil kontext, v němž školství funguje. Čím dál tím víc se stírá charakter škol jako institucí fungujících v jakémsi specifickém režimu, na školy právo prostě pohlíží jako na jakékoli jiné veřejné instituce, které musejí být v souladu s obecnými pravidly. Takové ty zdánlivé okrajové věci jako třeba aplikace správního řádu na rozhodovací postupy mají ohromné důsledky... V tom má vlastně docela pravdu pan Týř: netroufám si odhadnout ten poměr, ale podíl činností, které školy vykonávají mimo vzdělávání, je značný. Nedovedu si ale vůbec představit, jak by se daly školy z téhle sítě vyplést, v řadě ohledů by to ani nebylo správné.

Petr řekl(a)...
4. srpna 2017 v 19:59  

Takže by spíš bylo potřeba redesignovat vzdělávací systém a zejména promyslet nově roli škol a učitelů, která už prostě těžko může být stejná jako před dvaceti lety. Dovedu si představit, že kdybychom se na něčem takovém dovedli shodnout, tak se budeme umět mnohem lépe dohodnout taky na tom, kolik prostředků se má do školství posílat. Pokud se nic zásadního nestane, bude vůle výrazně přidávat do systému vnímaného velkou částí společnosti jako bezedná černá díra z minulého století, hrozně nízká.

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 20:41  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 22:26  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 22:36  

Zdá se mi, že vzdělávací systém se dostal do tak rozkolísaného stavu hlavně proto, že se naprosto dramaticky proměnil kontext, v němž školství funguje. Čím dál tím víc se stírá charakter škol jako institucí fungujících v jakémsi specifickém režimu, na školy právo prostě pohlíží jako na jakékoli jiné veřejné instituce, které musejí být v souladu s obecnými pravidly. Takové ty zdánlivé okrajové věci jako třeba aplikace správního řádu na rozhodovací postupy mají ohromné důsledky...

- Za to rozkolísání (rozkoší sání doplňuje mi ten pitomý tablet:) mohou především neoliberálové, kterým vadí, že Ústava a Školský zákon České republiky, Listina lidských práv a svobod i veřejný zájem (dětí, rodičů, zaměstnavatelů atd.) České republiky tou Listinou i EU jasně určují, že škola je prioritně vzdělávací instituce!

- Cože, jaké okrajové věci?! MŠMT například dále Správní řád nedodržuje například tím, že někdy řádně neodpovídá na podání jednotlivých občanů. Dokonce vždy řádně nedbá ani o vyřízení připomínek a podnětů organizací a na hromadná podání občanů (viz třeba AŘG, viz třeba petice více než 60 tis. petentů k inkluzi nebo více než 20 tis petentů ke Kariérnímu řádu).

Kdo dal MŠMT ČR jaký mandát k tomu, že si může dovolit nedodržovat právní předpisy ČR a EU?

Nedovedu si ale vůbec představit, jak by se daly školy z téhle sítě vyplést, v řadě ohledů by to ani nebylo správné.

Když pro vás zákony, tajemný nicku Petře, tak málo znamenají, jak píšete, tak jděte třeba k šípku nebo k nějaké vrbě. Neotravuje ale, prosím, svou právním předpisům odporující pomýleností odbornou diskusi na České škole.

Možnosti vypletení ze sítě nedodržování zákona ze strany MŠMT určují platné zákony ČR. Jde jen o to, aby se toho dotčené osoby důrazněji domáhály.

Petr řekl(a)...
4. srpna 2017 v 23:01  

Jestli na České škole probíhá odborná diskuse, tak já jsem ministr.

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 23:15  

Takže by spíš bylo potřeba redesignovat vzdělávací systém a zejména promyslet nově roli škol a učitelů, která už prostě těžko může být stejná jako před dvaceti lety. Dovedu si představit, že kdybychom se na něčem takovém dovedli shodnout, tak se budeme umět mnohem lépe dohodnout taky na tom, kolik prostředků se má do školství posílat. Pokud se nic zásadního nestane, bude vůle výrazně přidávat do systému vnímaného velkou částí společnosti jako bezedná černá díra z minulého století, hrozně nízká.

Redesignovat (:)))* školství jenom kvůli tomu, aby učitelům neoliberálně orientovaní pomatenci možná přidali, co jim nesporně patří? To má být dostatečný důvod? Proč? Platí ty zákony, které platí. Za práci podle nich si každý, včetně učitelů, zaslouží spravedlivou odměnu.

J.Týř

* Z EU dotovanou "redesignaci" už jsme, s výmluvou MŠMT, že jedině tak si učitelé ve Sněmovně vyslouží 12. platovou třídu, zažili při zavedení systému RVP/ ŠVP. Jak to pak dopadlo, všichni víme: Práce ne vždy účelné učitelům rapidně přibylo, úroveň vzdělávání poklesla a čeští učitelé, kteří to byli donuceni strpět, zůstali chudí. Páchat takovéto ministertvem školství připravované "redesignace" hlavně kvůli tomu, aby se na tom někdo mimo školy napásl - není to podvod?

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2017 v 23:17  

Jestli na České škole probíhá odborná diskuse, tak já jsem ministr.

Ano, pane ministře. :)))

tyrjir řekl(a)...
5. srpna 2017 v 0:05  

Neoliberální propaganda, kterou nám tady předvádí tajemný Nick Petr a jinde zase ministr školství České republiky, se mi zdá být dost na hraně zákonů České republiky i obyčejné lidské slušnosti.

J.Týř

Petr řekl(a)...
5. srpna 2017 v 0:29  

Pochybuju, že by se mezi veřejně činnými českými intelektuály našlo mnoho jmen, která budou neoliberálním myšlenkám vzdálenější než Stanislav Štech.

tyrjir řekl(a)...
5. srpna 2017 v 1:22  

Při obhajobě návrhu kariérního řádu odpověděl například ministr Štech na připomínku k nedostatečnosti projednávání návrhu Kariérního řádu s pedagogickou veřejností, že jeho projednání jen se zástupci ministerstvem vybraných asociací apod. je dostačující i proto, že to odpovídá mechanismu zastupitelské demokracie.

Ta to argumentace je vadná a obsahuje znaky neoliberalismu či jiné diktatury, když

- zastupitelstva jsou volena VŠEMI svéprávnými občany ale ty mnohdy samozvané ministerstvem školství účelově vybrané asociace, o jejichž souhlas se MŠMT a jeho ministr opírali, nemají mandát od VŠECH učitelů, ředitelů a zřizovatelů škol,
- jedním ze znaků neoliberalismu (diktatury nadnárodního kapitálu) a diktatury obecně je, že se snaží obcházet a oslabovat úlohu demokratického státu právě prostřednictvím aktivistických skupin, které nebyly zvoleny všemi danou věcí dotčenými občany.


tyrjir řekl(a)...
5. srpna 2017 v 1:46  

Diskusi s tajemným nickem Petrem tímto ukončuji.

J.Týř

tyrjir řekl(a)...
5. srpna 2017 v 10:22  

Porušování platných zákonů aktivistickými nevládními organizacemi, jejich spolupráci při trestné činnosti pašování lidí pod ideovými záminkami, byla popsána ve včerejších Událostech a komentářích (Od 22.13 min).

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1096898594-udalosti-komentare/217411000370804

Je to podobný mechanismus, jakým porušují platné zákony vzdělávací aktivisté snažící se protiprávně jednat podle platným zákonům odporující tzv. změny vzdělávacího paradigmatu (redesignace:) školství při pokusech změnit školy ze zařízení primárně vzdělávacích na zařízení primárně sociálně a zdravotně opatrovnická.

Oba výše popsané jevy jsou, myslím, projevy globálně působícího tzv. NEOLIBERALISMU (diktatury nadnárodního kapitálu), který se snaží i pomocí aktivistických nevládních organizací, jejich pronikáním do stranických, zastupitelských a vládních struktur jednotlivých států, pod pseudo levicovými ideovými záminkami oslabit národní státy i Evropskou unii jako celek.

Pane ministře Štechu, zúčastníte se té akce v Betlémské kapli se svým politickým náměstkem Petrem Pavlíkem? Pokud ano, budete mít podle vzoru ministryně Valachové modrá trička? Nestydíte se některými svými projevy urážet učitele a parlamentní demokracii suverénní České republiky?

J.Týř

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.