Na Mostecku přibývá škol a školek s jiným přístupem ke vzdělávání

pondělí 31. července 2017 ·

Menší počet dětí ve třídě, důraz na osobní rozvoj, budování vztahu k přírodě i výuka, která bere v potaz požadavky současné společnosti. Tak se dají popsat zásadní myšlenky školek i škol s alternativním přístupem ke vzdělávání. Ty fungují po celé České republice a v současné době se začínají čím dál více rozmáhat i na Mostecku. Jen v následujících několika měsících se v okrese otevřou dvě nová zařízení. Informuje Mostecký deník.

Zuzana Štěpánová (waldorfskaskola.eu)
V Litvínově už dva roky funguje Mateřská škola Jeřabinka, která pracuje na principech waldorfské pedagogiky. V Ústeckém kraji je jedinou mateřskou školou tohoto typu. Teď na ní naváže základní škola ve stejném duchu. „O tento vzdělávací směr je v našem kraji zájem. Dojíždí k nám děti třeba i z Mostu nebo dokonce Teplic. Rodiče chtěli, aby mohly děti pokračovat obdobným způsobem i na základní škole, tak jsme se ji rozhodli otevřít už teď,“ řekla zakladatelka školy Zuzana Štěpánová.

První třída základní školy s waldorfskou pedagogikou se pro žáky otevře už v září letošního roku. Maximální počet dětí ve třídě je 16. První třída se bude otevírat každý další rok, takže škola se postupně zaplní. Škola bude vhodná pro všechny děti, takže i pro ty, které navštěvovaly jinou mateřskou školu. „Děti nebudou mít problém přivyknout režimu v základní škole a jejich rodiče pravděpodobně ocení velkou míru zapojení do chodu školy, na kterou jsou zvyklí z mateřských škol,“ myslí si Štěpánová. Dodává, že problém nebude ani s přechodem na střední školy, protože základní škola splňuje všechny požadavky stanovené vzdělávacím programem ministerstva.

V Mostě se pro změnu rozjíždí nová dětská skupina, která vzniká při rodinném centru Spojené světy. To ji zakládá na základě poptávky rodičů a rodin s předškolními dětmi. Před spuštěním projektu si nechalo vyplnit dotazníky, ve kterých rodiče vyjádřili touhu po zařízení s opravdu individuálním přístupem k dítěti. „Vnímáme to rovněž jako skvělou možnost rozšířit veřejně dostupné služby pro děti, jejichž rodiče potřebují sloučit svůj pracovní život s tím rodinným,“ řekla vedoucí centra Jana Kocureková. Vzhledem k tomu, že projekt je financován z Evropského sociálního fondu, službu si budou moci dovolit i ti rodiče, kteří by nemohli platit poplatky v soukromých mateřských školách.

Pojetí skupiny vychází hned z několika směrů a kombinuje waldorfskou a montessori pedagogiku, lesní školky, svobodný a respektující přístup. Významně se zaměřuje i na emoce a jak se v nich vyznat. Dětem chce poskytnout takové aktivity a pravidla, která dávají smysl. V Ústeckém kraji existuje devět dětských skupin, na Mostecku je tato úplně první.


Celý text naleznete zde

0 komentářů:



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.