Senátoři ze školského výboru na včerejším jednání kritizovali navrhovanou podobu kariérního řádu a shodli se na tom, že novelu zákona o pedagogických pracovnících je třeba změnit a tedy vrátit sněmovně. Pokud by se takto rozhodl na konci května celý Senát, nemuseli by už poslanci do voleb projednání zákona stihnout. Reportáž přináší Deník.cz.
Tiskovou zprávu k jednání výboru vydala Iniciativa Pedagogická komora.
![]() |
Kateřina Valachová (twitter.com) |
Senátor a dlouholetý ředitel gymnázia Jiří Růžička ale kariérní řád odmítl: „Je mi líto, ale v navrhovaném zákoně převažují negativa nad pozitivy, a proto musím navrhnout jeho zamítnutí," uvedl. Růžička zdůraznil, že nárůst administrativy bude neoddiskutovatelný. „Mám stovky ohlasů z terénu a ani jeden není kladný," řekl.
Jeho návrh na zamítnutí výbor nakonec neodhlasoval, ale přiklonil se k vrácení zákona do sněmovny s pozměňovacím návrhem, který by umožnil zaměstnávat na všech typech škol i absolventy nepedagogických oborů. Pokud by si tento postoj osvojil celý Senát, zákon by už poslanci nemuseli stihnout projednat a jako celek by mohl spadnout pod stůl.
Iniciativa Pedagogická komora ve své tiskové zprávě píše:
Celý text v Deníku.cz naleznete zde
Celou tiskovou zprávu naleznete zde
14 komentářů:
Aha. Už jsem se bál, že zvítězil rozum a kariérní řád shodí ze stolu. Bohužel má obava byla zbytečná. Rozum nezvítězil. Jim nevadí, že začínajcí učitel bude 2 roky onuce a na třetí kariérní stupeň bude potřeba spousta peněz a divadelního nadání, včetně ohýbání hřbetu. Jim vadí, že učitel musí mít pedagogické vzdělání.
Nesleduji dění v senátu, ale nedoporučil senátní školský výbor nedávno novelu schválit?
Taky mne to zaujalo... Ale to byl ustavne pravni vybor...
Bohužel zcela lživý titulek. Senátní výbor novelu neodmítl, ale naopak schválil. Jen se rozhodl ji doporučit plénu s jedním pozměňovacím návrhem pan Růžičky, který by umožnil, aby ve školách, včetně prvního stupně ZŠ a MŠ, mohli učit lidé bez jakéhokoliv pedagogického vzdělání. Skutečně počin hodný ředitele prestižního gymnázia, který skloňuje kvalitu vzdělávání kudy chodí. :-) Senátní výbor nepřijal žádné usnesení, které by návrh kariérního řádu zpochybňovalo.
Naprosto souhlasím s panem Vaňkem.
"...včetně prvního stupně ZŠ a MŠ, mohli učit lidé bez jakéhokoliv pedagogického vzdělání"
Snad by se to dalo přijmout na 2. stupni či střední škole, ale na 1. stupni a MŠ? To už fakt zůstává člověkovi rozum stát. Tak jen doufejme, že na 1. stupeň pustí i učitele s kvalifikací pro 2. stupeň a střední školy, když už tam jinak pustí kdekoho.
Asi se budeme muset smířit s tím, že ten paskvil bude schválen. A musíme doufat, že mouchy tohoto paskvilu se podaří v průběhu 21. století vychytat.
Já to vidím jako docela úspěch. Navíc si myslím, že odmítnutí kariérního řádu Senátem by bylo obrovskou vzpruhou pro výuku ZSV - učitelé by poprvé v polistopadové éře poznali, že má smysl se veřejně angažovat. Tohle je totiž demokracie v praxi. Pokud s námi zase zametou, nikdo se nemůže divit tomu, že učitelé neprojevují velké nadšení pro propagaci příslušných průřezových témat z RVP, protože se opět přesvědčí, že jde pouze o fráze, které se učitelů nijak netýkají. Jinak velmi výmluvný mně přijde i přístup novinářů a organizací typu EDUIN. Neustále si stýskají nad malou veřejnou angažovaností a když se nějaká objeví, nejen, že o ní mlčí a nepodpoří ji, ale ještě zveřejňují bez sebemenší snahy o zjištění reality ministerské nesmysly o tom, že kariérní řád postavený na formálním plnění frází ze standardu učitele ocení dobré učitele a zvýší jejich platy (o neuvěřitelných 3000 Kč).
Pane Komárku, kde je tedy pravda? Dáváte článkům nepravdivé titulky, nebo jste převzal hoax a nebo lže pan Pavlík?
Simona CARCY
V textu je dostatek informací k tomu, aby i bez většího intelektuálního nasazení mohl čtenář sám dospět k závěru, zda senátoři novelu odmítli, či schválili, co s ní vlastně udělali... Děkuji! Hezký den!
To Petr Pavlík:
Bohužel zcela lživý titulek.
Lživé již je nazývat paskvil, který bohužel prošel PSP a několika výbory Senátu Kariérním řádem. Není to Kariérní řád, ale Kariéristický neřád. Původně jsem se domníval, že by mne mohl přesvědčit k návratu z odborné sféry zpět do školství, ale v téhle podobě to nebude ani náhodou.
Ano:
1/ do přípravy KŘ se narvalo už toli neuvěřitelně zbytečných peněz ,že je nutné jej protlačit třeba buldozerem, i kdyby byl blbý a blbější. koneckonců, ti,co ho protláčí podle něj odměňováni nebudou. To jsou ti, co "dřou jako koně" na ministerstvu nebo sněmovně.
2/Někde v dáli "voní" příslib dalších přihrávek pro školitele přihlouplých kravinismů, jako je mentor profesního rozvoje a dalších neuvěřitelných blábolistů. Vždyť do současnosti byli učitelé hloupá smečka, která se sama neuměla navést na celoživotní vzdělávání, tak jim pořídíme dirigenty.
Ach jo, bože chraň nás před pachateli dobra.
asi má růžička na tom prestižním gymnáziu děvčata učitelky s maturitou
a nebo uvažuje způsoben "čím hůře na ZŠ s nekvalifikovanými učiteli, tím lépe na víceletých gymnáziích"
Veledůležitý odkaz především pro pana PAVLÍKA: takto se hovoří s poddanými, takto podle vás probíhá možnost připomínkování. Děkujeme, odejděte:
http://www.pedagogicke.info/2017/05/jak-pracuje-ministerstvo-skolstvi-s.html
Okomentovat