„Hlavně mladí lidé se na sociálních sítích uzavírají do skupin svých kamarádů a často od nich nekriticky přebírají informace, což je problém. Klasická média je ale neumí tolik zaujmout,“ říká Rudolf Burg z katedry mediálních studií a žurnalistiky MU, která pořádala druhý ročník přednášek, debat a workshopů Multimediální den. Vystoupili tu špičkoví tuzemští novináři i americký novinář, držitel Pulitzerovy ceny Stephen Doig.
„Zejména mladí lidé získávají informace primárně z uzavřených bublin podobně naladěných „přátel“ na sociálních sítích, nikoliv z médií tvořených žurnalisty. Pro mnohé je už i Facebook zastaralý – jsou zvyklí, že si mohou vše zjistit a ověřit hned. Ale opravdu si informace ověřují?
Náklady tištěných médii v západním světě dlouhodobě klesají, přitom příjmy z médií internetových zatím zdaleka nedosahují těch z tisku. Mediální společnosti musí šetřit, z novinářů se často stávají jen „plniči“ obsahu. Prestiž novinářského povolání se snižuje.
Na druhé straně vzniká řada nových médií, projektů, televizních studií, dokonce i tištěných časopisů. Pestrost multimediálních kanálů,... jimiž lze příběhy sdělovat cílovému publiku, nikdy nebyla tak velká jako dnes.
Je žurnalistika mrtvá? Nebo nyní naopak zažíváme její zlatý věk? Nahlédněte do mediálního světa a přijďte se dozvědět více na celodenní sérii debat, besed, seminářů a workshopů.“
Akce se věnovala i studentům a učitelům – jeden z workshopů byl určen učitelům mediální výchovy a ceny převzali tvůrci nejlepších školních časopisů.
Další informace naleznete zde a zde
0 komentářů:
Okomentovat