Školy opět pilotují e-zkoušky, tentokrát v patnácti oborech

pondělí 7. listopadu 2016 ·

Až do 18. listopadu mohou školy prakticky vyzkoušet elektronickou formu písemné závěrečné zkoušky v 15 oborech vzdělání. Po úspěšném startu e-zkoušky v minulém školním roce má pilotáž přispět k rozšíření nabídky oborů, v nichž bude nadále možné skládat zkoušky na počítači. Pilotáž na školách má ukázat, jestli vyhovuje struktura zadání, zda jsou úkoly pro žáky srozumitelné, případně co je potřeba doplnit nebo upravit.

Poprvé měly školy příležitost zadat svým žákům písemky elektronicky ve školním roce 2015/2016. Tuto možnost využilo 28 škol v devíti oborech vzdělání. Ve školním roce 2016/2017 bude možné uspořádat e-zkoušku již ve více než třiceti oborech.

Elektronicky lze zkoušku skládat jen v těch oborech, pro něž byly vytvořeny banky úloh. Práce na těchto bankách bude v příštích letech intenzivně pokračovat, tak aby se e-zkouška dala skládat ve všech oborech.

Připomínky k obsahu jednotlivých úkolů mohou školy napsat na adresu: nzz_podpora@nuv.cz do 30. 11. 2016.


Podrobnosti naleznete zde

2 komentářů:

mirek vaněk řekl(a)...
7. listopadu 2016 9:58  

Které školy našly tu odvahu?
Zajímala by mě náročnost otázek a úspěšnost žáků.

Zoja Franklová řekl(a)...
8. listopadu 2016 20:31  

Vážený pane Vaňku,
jsme rádi, že se zajímáte o problematiku nové závěrečné zkoušky a pilotáž elektronických písemných zkoušek. Tato forma zkoušek je u nás zatím unikátní, a pokud se ji podaří zavést, stanou se závěrečné zkoušky učňů velmi moderním evaluačním nástrojem. Pilotáž, o níž jsme informovali, v současnosti na školách probíhá, takže zatím nemáme k dispozici žádné vyhodnocení. Máme ale zkušenosti z prvního testování, které proběhlo v jarních měsících tohoto roku. Toho se zúčastnilo cca 300 škol a ukázalo se, že školy nemají s elektronickou písemkou žádné větší problémy. Poté byla tato e-zkouška využita i naostro při závěrečných zkouškách v učebních oborech letos v červnu na 28 školách.
Hodnocení nové formy písemky ze strany škol bylo jednoznačně pozitivní. Učitelé ocenili jednoduchost systému, snazší hodnocení výkonu žáků i jeho větší objektivitu a také fakt, že se ušetří velké množství papíru. Kromě toho se ukázalo, že žáky elektronická písemka víc zajímá než písemka na papíře.
I když témata jednotných zadání musela být pro e-zkoušku nově zpracována a pro každý obor vznikla banka úloh, náročnost otázek se nezměnila. Odlišnost spočívá v tom, že témata nevybírá škola, ale vygeneruje počítač. Díky tomu nemohou být otázky dopředu vyzrazeny.
Přesto žáci neměli při písemce horší výsledky – při e-zkoušce dosáhli průměrného výsledku 2,73, při papírové formě písemky 2,75. Podobné to bylo také při zářijovém termínu závěrečných zkoušek.
Nynější pilotáž bude ukončena 18. listopadu. Po jejím vyhodnocení zveřejníme její konkrétní výsledky.
Více informací můžete získat na adrese: www.novazaverecnazkouska.cz
nebo http://www.nuv.cz/t/e-zkouska-v-ucitelskych-novinach
Zoja Franklová, NÚV



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.