MŠMT: Zvýšení platů čeká učitele už od září

čtvrtek 21. července 2016 ·

Jak na dnešním brífinku před novináři potvrdila ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová, plánovaný růst platů učitelů se uskuteční už od letošního září a ne až od ledna 2017, jak bylo původně v plánu.

Ministryně zopakovala, že celková mzda českých učitelů se zvýší o osm procent, tarifní plat pak o šest procent. V praxi to bude znamenat, že začínající učitelé s praxí do 6 let v 11. či 12. platové třídě si polepší cca o 1300 Kč, déle sloužící pedagogové pak o cca 1500 – 1600 Kč. Zvednou se platy i učitelkám mateřských škol či asistentům pedagoga.

"Máme také ambici zajistit, abychom v souvislosti se zvyšováním prostředků ve školství předložili 27. července vládě ke schválení záměr, který by přinesl rychlejší zvýšení ohodnocení pro začínající učitele, to znamená, že by měli zvýšenou mzdu už po dvou letech praxe a ne jako dnes po šesti,"
uvedla ministryně Valachová.

Záznam celého brífinku:

75 komentářů:

Jana Karvaiová řekl(a)...
21. července 2016 v 9:24  

Á, depá je těch deset procent?
Jděte se se svými sliby bodnout, soudruzi. Stejně to děláte jen kvůli volbám.

Eva Adamová řekl(a)...
21. července 2016 v 11:00  

Jde v podstatě jen o 6 %, což je jen o 1 % víc než mají slíbeno ostatní státní zaměstnanci. Velkou část nadtarifních složek totiž tvoří příplatky za vedení a odměny ředitelů a zástupců, z těch 2% nadtarifů se k obyčejným učitelům dostanou je drobky spadlé pod ředitelský stůl. Kdo ze starších učitelů si myslí, že opravdu bude mít od září na výplatní pásce o 2300 Kč hrubého víc, ať se přihlásí.

To jste toho Dobšíku s Valachovou pro učitele svým tvrdým vyjednáváním a neústupností opravdu hodně vybojovali. Jste tajtrlíci.

turistao 982 řekl(a)...
21. července 2016 v 11:13  

Nevěřím, podobné věci se už slibovaly tolikrát a vždycky ve výsledku z toho bylo velké ... nic.

Tomáš Barták řekl(a)...
21. července 2016 v 11:22  

...a odbory už budou spokojené. Ty ať se jdou bodnout také.
Kateřina Valachová má ještě k tomu představu, že když začínající kantoři postoupí do dalšího stupně ne po 6 letech, ale po 2 letech, tak to povede k tomu, že mladí nastoupí do škol nebo z nich nebudou odcházet. Naivka. Toto má být motivace? S tímto se mohou jít bodnout také. Možná si dámy a pánové nahoře myslí, že tou motivací bude kariérní řád. Toto je opět nesmysl. KŘ je paskvil. Tak co je ve školství tou motivací, o které často někteří mluví. Vlastně nic.

Ve školství a školách chybí peníze a zdrav selský rozum. To je jasné. Jsem si dobře vědom toho, že se dostávám už na jinou kolej, ale ty věci spolu souvisí.

Tomáš Barták řekl(a)...
21. července 2016 v 11:25  

A ještě jeden dotaz. Není už ten správný čas na stávku?

Unknown řekl(a)...
21. července 2016 v 11:42  

Aby to k něčemu vypadalo, bylo by potřeba zvýšení aspoň o 30%.
Musím se přiznat, že jsem nikdy neprozradila svým příbuzným a známým,kteří nepracují ve školství,kolik vydělávám, protože by mi nevěřili, nebo by se mi smáli.

Unknown řekl(a)...
21. července 2016 v 12:14  

Stále stejná písnička. Bravo, bravo, už od září o 6%, tak je fakt nádhera, děkujeme. Učitelé jsou prý prioritou, ale možná tak pririotou pro legraci. O 1% více než ostatní státní zaměstnanci, to je panečku terno. Upřímně, děngi Babiš moc nedá, věřím i Valachové, že by pro učitele chtěla o dost víc, ale prostě nemá a nedostane. Ale pak bez těch slibokecu a mediálního humbuku. Na stávku je to zralé už nékolik let, ale my učitelé toho nejsme (zatím) schopni, proto máme platy jak rozvozci zeleniny.

xOn řekl(a)...
21. července 2016 v 14:27  

A fakt to nebudou strhávat z osobního?

xOn řekl(a)...
21. července 2016 v 14:29  

Zatím mohu doporučit tématické čtení: http://www.cbdb.cz/kniha-136876-atlasova-vzpoura-atlas-shrugged

Unknown řekl(a)...
21. července 2016 v 14:39  

Zastáncem socanů nejsem. Zvýšení svého platu očekávám tak v rozmezí 1 300,- až 1 500,-Kč hrubého. Je to samozřejmě mimořádně málo a učitelé jsou tak v ČR k smíchu. Po vyjádření vysokého představitele ODS mně však spadla čelist. Tito naši lidumilové by těch 8% otočili. Něco málo do tarifu a velkou část do nadtarifu. Už vidím to mimořádné vlezdoprdelství, kamarádičkování, ...Vše bez nějakých kontrolovatelných parametrů. A navíc vzpomínám na slova expremiéra Topolánka - "státní zaměstnanci si už nahrabali". Mám obavy, že by pak nebylo ani těch 6%. Nejhorší na tom je, že je to historicky ověřeno z let 2006 - 2013.

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
21. července 2016 v 15:20  

Mnoho povyku pro nic. Že prej konec levných učitelů. A koncepce? třeba kdy bude další přidání? Ta samozřejmě žádná není.

Věštárna:
Chceme do tarifu 10% v září a dalších deset od Nového roku. 1. září nechť zůstanou zavřeny dveře všech škol a školek, družin, jídelen a klubů a to na neomezenou dobu. Stávku podpoří asociace strojvůdců. kteří prvního září v 8:00 zastaví vlaky na neomezeně dlouhou dobu na prvním železničním přejezdu, na který dojedou. Zároveň se zastaví také veškerá autobusová doprava, protože i její řidiči budou neomezeně stávkovat za své směšné platy. Sobotka vyhlásí výjimečný stav a odjede na poradu k Erdoganovi.

Janek Wagner řekl(a)...
21. července 2016 v 15:50  

Je potřeba dodat, že ostatní státní zaměstnanci se srovnatelným vzděláním mají plat podle paní ministryně dvojnásobný oproti učitelům. Tedy 6% zvýšení pro učitele znamená cca 1600 Kč měsíčně hrubého navíc, pro státní zaměstnance pak 5% zvýšení znamená 2700 Kč měsíčně hrubého navíc. Smějte se paňácové...

BP řekl(a)...
21. července 2016 v 21:33  

Všechno musí do tarifu!!!!!! jsem zvědavá, kdo uvidí ta dvě procenta v pomyslném nadtarifu, který už jsem 4 roky neviděla!!!!!! Tehdy jsem vydělávala s nadtarifem víc, než teď s holým tarifem po všech přidáváních. A to jsem už učitelka nad hrobem.

Unknown řekl(a)...
21. července 2016 v 21:33  

"Smějte se paňácové..."

Mladí učitelé a odborníci pak dozajista nezamíří do školství, pač to je hluboce finančně podhodnoceno. Nastoupí pouze ti, které nikdo jinde nechce a personální krize ve školství se bude i nadále prohlubovat. V blízké předvolební kampani se pak budeme i nadále dozvídat od všech politických subjektů, že školství je nejvyšší prioritou. Jen mě tak napadá, s kým chce dělat paní Kateřina "Kariérní řád", když na převážné většině škol se to hemží padesátníky a staršími.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
21. července 2016 v 23:58  

Hlavně že si oddychnou důchodci s příjmem nad 840 000 Kč ročně :-)
Kdyby jim to zdanili, chudáci by neměli co jíst...

https://www.novinky.cz/finance/409702-duchodci-s-prijmy-nad-840-tisic-si-oddechli-nemusi-danit-penze.html

Nicka Pytlik řekl(a)...
22. července 2016 v 0:38  

Hele, u mne dobrý.
Za ten první měsíční přídavek poplatím odborářské příspěvky, abych případně mohl zabojovat za vyšší platy kolegů, kteří je mají v průměru o dobré dva tisíce vyšší, a za zbývajících jedenáct dávek pořídím slušné hobby horské kolo s kotoučovými brzdami a dvaceti devíti palcovými ráfky.
Představa důchodce pokračujícího v práci ve státní správě se mi zamlouvá. Zatímco dělný lid v tak pokročilém věku už zpravidla padá únavou na hlavu, čiperné státně správní stařenky a staříci se každé ráno vzpínají k novým a ještě vyšším výkonům troucíce po kancelářích a kabinetech svoje nenahraditelné zkušenosti z prehistorie tvůrčích procesů. Že bohatý stát za každé důchodcem zablokované pracovní místo podporuje případně jednoho nezaměstnaného, už státní kasu až tak moc nepálí. Možná ale, že někdo spočítal, že je finančně výhodnější, když se důchodci co nejdříve upracují k smrti.

Petr řekl(a)...
22. července 2016 v 6:43  

U mě taky.

Ještě jeden školní rok, pak 11 měsíční pobyt na pracovním úřadě a pak žádost o předčasný důchod (o 1 rok dříve). Namyšleno, naplánováno a pokud to smrt nezhatí, tak to bude i provedeno.
Do školy už se zlákat nenechám, ani kdyby za to platili :-)

Kolegyně a kolegy zdraví na prázdninách

Petr

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
22. července 2016 v 7:54  

http://ekonomika.idnes.cz/supermarkety-chybejici-pokladni-fronty-fdg-/ekonomika.aspx?c=A160718_212452_ekonomika_bur

Eva Adamová řekl(a)...
22. července 2016 v 10:02  

19 000 hrubého pro pokladní v supermarketu nemá do platu začínajícího učitele pravda moc daleko.

Nevím jestli si nahoře uvědomují, že personální krizová léta pro školy teprve přijdou. Např. na naší škole je 17 pedagogických pracovníků. Z toho 11 je ve věku 50 a výše. Nejmladší kantor má 38 let. Na školu deset let nenastoupil nikdo nový, kromě němčinářky, která ale u nás učí jen pár hodin. Jsme příhraniční obec, ze které mladí houfně prchají, a to i ti, kteří vystudovali pedagogické obory, snad jen pár prvostupňových by se našlo. A podobně je to s věkovým složením na všech základkách v okolních obcích. Jsem zvědavá, co se bude dít až garda současných 50-60 letých kantorů začne hromadně odcházet do důchodu v průběhu několika málo let. No nic, budou učit nekvalifikovaní Bc. sociologové apod. či maturanti, což současný zákon na dobu nezbytně nutnou povoluje. Jenom, aby ta doba nezbytně nutná netrvala 20, 50 nebo možná i více let.
Koneckonců v krajích blíže Prahy a západních hranic už to tak vypadá dnes. Sehnat např. v Praze a jejím okolí mladého prvostupňového kantora je nadlidský úkol.

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
22. července 2016 v 13:55  

Ale to jedno procento navíc oproti ostatním státním zaměstnancům je prý to co právě ty naše odbory pro nás vybojovali. Státní zaměstnance při svém průměrném platu dostane při 5% navíc 3 tácy a učitelek při 6 % patnáct stovek. Takže čísla jsou čísla. A národu se namluví, jak jsme učitelům přidali. A dokonce už od září!!!!
To je hnůj co????

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
22. července 2016 v 14:57  

"budou učit nekvalifikovaní Bc. sociologové apod. či maturanti"

Proto se opakovaně vracejí pochybnosti o VŠ vzdělání učitelů.

Tomáš Barták řekl(a)...
22. července 2016 v 16:27  

V některých ohledech tato diskuse navazuje na diskusi k předchozímu článku. Přes všechny proklamace ze strany MŠMT a dalších představitelů se situace ve školství nelepší, spíše naopak. A paní Kateřina V. bude moct na začátku školního roku ve svém projevu mluvit o světlých zítřcích. Inkluze se rozjíždí, zvýšily se platy, možná padne něco i o kariérním řádu... Ti učitelé se ale mají. O nikoho ve státě není tak dobře postaráno. Školství a školy jsou na nejlepší cestě.

Ale ptám se: KAM?

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
22. července 2016 v 21:19  

Takže zase bouda. Platy učitelů se oproti průměru stejně vzdělaných sníží, ale Valachová s Dobšíkem, ta věrná dvojka v modrým tričku si poplácá po ramenou a národu se namluví, že oba svorně vybojovali pro učitele zvýšení platů?
A něco o nějaké stávce? O ni se ani nemluví, ani nešpitne, natož aby se nějaká připravovala.
Mám si myslet, že je to proto, že velké části kantorů ten mrzký peníz stačí, protože ti, co jim nestačil už odešli jinam a ti co zůstali nic jiného neuměj a tak jsou rádi, že jsou rádi?
Nebo jak to je? Já vím, že trochu provokuju, tak mě nebijte!!!!

tyrjir řekl(a)...
23. července 2016 v 5:21  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
23. července 2016 v 6:20  

Poloviční učitelské platy mají 8 % růst. Průměrné platy VŠ kvalifikovaných zaměstnanců mají růst 5 %. Za kolik let při tom 3 % tempu doženou učitelé ostatní VŠ kvalifikované zaměstnance?

Unknown řekl(a)...
23. července 2016 v 6:59  

23. července 2016 6:20

Ale kdo uvidí ty 2% nadtarifu? Do tarifu má jít 6%.

A jak je vidět, tak s procenty, úměrou,... nemají problém jen žáci a studenti.

Jana Maříková řekl(a)...
23. července 2016 v 10:59  

Není to nic moc, a všichni, kdo namítají, že je to směšné, mají pravdu. Ale nevšimla jsem si, že by ua učitele lobboval někdo jiný než odbory. Akorát brbláme.

Ygrain řekl(a)...
23. července 2016 v 15:54  

"A fakt to nebudou strhávat z osobního?"

Ámosi při nás stůj, naše platy opatruj - těch "přidání", kdy v konečné efektu bylo na pásce méně než předtím, už bylo dost.

tyrjir řekl(a)...
23. července 2016 v 20:38  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Unknown řekl(a)...
23. července 2016 v 21:40  

V některých krajích a obcích probíhá druhá etapa přípravy na převod škol z formy příspěvkové organizace na podnikatelský subjekt. Uvolní se tím potenciál pro právní a podnikatelskou subjektivitu. Školní budovy budou nejen místem vzdělávání, ale budou sloužit i jiným aktivitám, peníze budou zůstávat ve firmě. Jedním z důsledků bude zvýšení platů na těchto zprivatizovaných školách.

Unknown řekl(a)...
23. července 2016 v 21:57  

Kolegové klid. Je to stejně jen kvůli podzimním volbám. Nikdo vám nemůže dát tolik, kolik vám může politik slíbit. Takže pokud opravdu nezačnou zvyšovat platy rapidní rychlostí (a to se dělá potajmu, aby ostatní nezáviděli), nebudou mít za pár let koho by ve školství zaměstnali. Ono počítačové programy a animace učitele nenahradí. A soukromé školství pro elitu znamená spoustu nevzdělaných spoluobčanů, kteří jsou velice náchylní k manipulacím a extrémizmu. Naštvaný nevzdělaný volič dokáže udělat ve veřejné sféře hezkou paseku. Však to vidíme u voleb u jižních a západních spoluevropanů a ani Trump neznamená naději pro budoucnost. Obávám se, že budeme mít úplně jiné starosti.
Užívejte volna a regenerujte. Jinak skončíte v blázinci.

Nicka Pytlik řekl(a)...
23. července 2016 v 22:59  

Školní budovy budou nejen místem vzdělávání, ale budou sloužit i jiným aktivitám, peníze budou zůstávat ve firmě.

Sestřenice švagra spolužáka jednoho mého kamaráda z dětství slyšela vyprávět nějakou paní v taverně na jednom z řeckých ostrovů o jakémsi podivínovi, který si vymyslel historku o jedné střední škole, kde začátkem devadesátých let špekulovali, jak si dopomoci k penězům. A tak iniciovali vzdělávací instituci, která poskytovala vzdělání za úplatu. Výuka probíhala v učebnách střední školy prostřednictvím učitelů té školy a zisk byl patřičně přerozdělen ke spokojenosti všech. Že by nějak utrpěla výuka ve vlastní střední škole se neprokázalo, protože se tím aní nikdo nezabýval.
Ministrstvo školství ústy příslušného účedníka vyjádřilo stanovislo, že je to sice nějaké divné, ale že do toho nebude vrtat, protože by mohlo dojít k zpochybnění oprávněnosti certifikace studentů toho podvečerního vzdělávání, což by vůči nim nebylo patřičné, když už vynaložili nemalé peníze, čas a studijní úsilí. O úloze tehtejšího školského úřadu v tomto příběhu není známo zhola nic.
Příběh sám je takový divný, bez pointy. Nakonec, věřte podivínům.

A tak to dopadne, jako v tom pohostinství. Číšníci s servírky mají malé platy, protože se předpokládá, že si přijdou na svoje přes spropitné. Pak mnozí majitelé restaurací řeší, že se personál orientuje spíš na přivýdělek třeba prodáváním donesených nápojů, než na poskytování kvalitních služeb.
Bodejť by totom orgány státní správy a samosprávy poskytovaly školám peníze potřebné na zabezpečení vzdělávacích služeb, když budou předpokládat, a rádi, že si školy samy vydělají, a to určitě i vrchovatě.
Představa ředitele školy, coby úspěšného manžera, který umí vydělat nemalé peníze, je určitě lákavější, než představa sysifa valícího inkluzivní balvan na vrchol vzdělávání. Zkompetentňování jen jako zástěrka. To tu máme už nějakých pět a dvacet let.

Unknown řekl(a)...
24. července 2016 v 4:05  

pytlik,já tomu říkám ruský model,aneb konec levného školství,vše vychází z předpokladu,že je cca 1/3 rodičů,kteří chtějí pro své děti kvalitní vzdělání a chtějí (bez ohledu na jejich příjmy) za to zaplatit

Eva Adamová řekl(a)...
24. července 2016 v 9:20  

"Jedním z důsledků bude zvýšení platů na těchto zprivatizovaných školách."

No asi, jak kde, ale na soukromých školách v okolí mého bydliště mají učitelé ještě nižší platy než ve státním školství.

Unknown řekl(a)...
24. července 2016 v 14:55  

eva/srovnáme -li nesrovnatelné tj. výdělek učitele na soukromé a státní škole mlůžeme dojít k závěru,že ten na státní si vydělá více, pro nesrovnatelné,protože jsou různé druhy pracovních smluv, na státní je tarif a vrtkavá mana boží,na soukromé jsou dvě nejčastější smlouvy: pevná částka za vše nebo od hodiny,dovolím si tvrdit,že při volbě mezi státní a soukromo (mám li ten luxus výběru) nejsou na prvním místě peníze ale volba pracovního prostředí,mezilidských vztahů,zvažování onoho něco za něco,zažil jsem jsem skvělé prostředí,lidi,dobrý peníz na normální základce (bohužel jenom na jedné),stejně jako děs,bídu,šikanu a to jak na zš i sš,se soukromou mám pouze jednu zkušenost a to výbornou, u soukromých hraje zásadní roli kdo je zřizovatelem,jestli je to nějaká společnost která vydělává zisk jinde a školu nemá jako zdroj podnikání nebo jestli majitelem je učitel,který je zároveň ředitelem a řídí tu školu,tak jako státní ředitel,dokonce i učí,a zároveň se snaží být bosem managerem

Unknown řekl(a)...
24. července 2016 v 15:08  

největší štěstí,které může pedagoga potkat,je klasická smlouva na neurčito,na státní škole,kde budu v intimním kroužku přátel pana ředitele tj. řeknu si co a kde chci učit,mohu plkat do rozvrhu,nikdo mě nepošle odpoledne suplovat ani mne nepožene na výlet do koncentráku,mám solo kabinet a žiju šťastně a spokojeně až do důchodu

Unknown řekl(a)...
24. července 2016 v 15:18  

nevím,kdo vymyslel nový systém financování,ale jeví se mi jako brutálně záludnýmzvláště bude li fungovat bez ohledu na voliče,jinými slovy bude li za ním stát suverénní ano nebo připodělaná socdem,která ho bude změkčovat a chaotocky rozvracet před každými voůbami,ono je to totiž jakási kombinace školy státní a soukromé, v jedné ruce lízátko a v druhé řemen,neboli makat se bude jako na státní a placeno jako na soukromé

Tomáš Barták řekl(a)...
24. července 2016 v 21:14  

Pokud nebude financování školství nezávislé na politickém stavu vlády, bude to pořád katastrofa. Školství může fungovat jen tehdy, shodnou-li se VŠECHNY politické strany na dlouhodobém konceptu. Dlouhodobém = na 20 let? Jinak si bude školství brát každá strana před volbami do úst, ale po volbách nebude nic. Co už jsme slyšeli řečí? A skutek utek. A teď je to stejné.

Paní Kateřina Valachová si libuje, co dokázala, ale určitě je si vědoma, že nedokázala téměř nic. Zkuste si spočítat, za jak dlouho dožene zaměstnanec s platem 24.000,- a každoročním zvýšení o 6 % jiného zaměstnance s platem 33.000,- a každoročním zvýšení o 4 %. A to podle paní ministryně je rozdíl v platech, který učitelé dohánějí, podstatně větší. Protože se nemůžeme ve svých platech rovnat s kýmkoli ve státních službách, ale pouze s lidmi vysokoškolsky vzdělanými. Tímto se nad nikoho nepovyšuji, jen volně opakuji to, o čem paní ministryně několikrát mluvila.

Opravdu si myslím, že pomůže jen silnější a jednotný nátlak, tedy stávka. Ale znovu opakuji: jsme toho schopni?

Ani si neumíte představit, kolik ostřejších až hrubých slov mě napadlo. Ale udržel jsem se a nenapsal jsem je do příspěvku. Vy si je umíte dosadit.

Unknown řekl(a)...
24. července 2016 v 23:48  

23. července 2016 21:40
Richard Veleta

Potenciál byl vyčerpán již v první etapě. V daném místě již vesměs není koho brát do soukromé školy, pač děti movitější rodičů byly dávno vysáty. Není na světě stát, který by rezignoval na veřejné školství a nahradil ho soukromým. Dle této logiky by se i takové veřejné statky jako policie, armáda, soudy,...přeměnily na soukromé instituce. Ostatně o fungování těchto bezpečnostních milic se každodenně dovídáme z Iráku, Sýrie, Libye,.. Nechtěl bych takovou liberalizaci a skutečnost zažít.

BP řekl(a)...
25. července 2016 v 23:45  

Zajímalo by mě, jak přišli tamti nahoře k číslu 2400,- Kč navýšení platů pro učitele SŠ?
Ať počítám, jak počítám: nejvyšší tarif činí v současnosti 27940,- Kč, když k němu přibyde 8%, činí tato částka pouze 2235,- Kč. A tyto peníze asi hned tak nikdo neuvidí, protože do tarifu půjde jen 6%, což je pouhopouze 1676,- Kč. Jak se jim tedy podařilo vykouzlit tu cifru 2400? Může mi to někdo vysvětlit?

Simona CARCY řekl(a)...
26. července 2016 v 9:01  

Obecně je v populaci zřejmý nárůst matematické impotence. Tak se nedivme, že procenta jsou pro osmdesát procent populace raketová věda. Bohužel i mezi diskutujícími pedagogy...

Nicka Pytlik řekl(a)...
26. července 2016 v 11:15  

procenta jsou pro osmdesát procent populace raketová věda

Kdoví, jestli už ne pro sto dvacet procent populace...

Unknown řekl(a)...
26. července 2016 v 14:53  

poslouchal jsem včera plán paní ministryně,že zachová všechny školy prvního stupně na vesnicících ,aby vyšla vstříc starostům,ale druhé stupně se budou slučovat,proti tomu nic starostové nemají,pochopil jsem,že starostové jsou dnes hlavními spojenci paní ministyrně,z hlediska politického řešení téměř geniální,skutečný majstrštych,klobouk dolů,

Eva Adamová řekl(a)...
26. července 2016 v 15:35  

No zase na druhou stranu, prošmejdila jsem internet a zjistila, že v republice existuje docela dost základek, na kterých mají na druhém stupni ve třídách v průměru 12-13 dětí, a mnohdy tyto obce leží pár kilometrů od sebe. V takových případech by snad opravdu bylo docela smysluplné druhé stupně spojit. Jen jsem zvědavá, jak se dvě takovéto obce navzájem domluví, ve které z nich ten druhý stupeň bude.

Janek Wagner řekl(a)...
26. července 2016 v 15:50  

Ono to má několik zdrojů problémů: nyní je populační špička v 1.-3. třídě, než dojde někde ke zrušení 2. stupně, potrvá to 2-3 roky. A to se už špička začne posouvat na 2. stupeň... K tomu bude třeba vyřešit dopravu. O náladách v zastupitelstvech nemluvě, protože náklady na provoz se zrušením 2. stupně moc neklesnou. O názorech rodičů radši nemluvit. Čili jde o sociální bezohledné inženýrství bandy neodvolatelných byrokratů.

Unknown řekl(a)...
26. července 2016 v 16:51  

26. července 2016 15:50

Janek Wagner

Má to zřejmě i jiný rozměr. Dojde k patřičné úspoře na platech propuštěných učitelů druhého stupně a tím si paní Kateřina uvolní prostředky na pochybnou inkluzi.

"ke zrušení 2. stupně, potrvá to 2-3 roky." Taková druhý stupeň zmizí během jednoho roku. Jakmile rodiče ztratí perspektivu, tak okamžitě přesouvají své ratolesti jinam. Třídy se nám tak pěkně v určitých místech nafouknou a to pak bude inkluze jak báseň.

Unknown řekl(a)...
26. července 2016 v 18:24  

Папа-еврей в кабинете у директора школы — На троих — 25 серия

Eva Adamová řekl(a)...
26. července 2016 v 19:09  

Ta populační špička se týká jen velkých měst a jejich okolí, v obcích, o kterých jsem se zmiňovala, počet narozených dětí stále klesá (jen pro ilustraci - v obci, ve které učím a kde máme ve škole v průměru 20 žáků v ročníku, nebylo za leden až březen 2016 zapsáno na matrice jediné narozené dítě, v roce 2015 se narodilo 8 dětí). No a 50 děcek 2. stupně se do autobusu, který v těchto končinách jezdí téměř prázdný, v pohodě vleze. Navíc podle zpráv z poslední doby možná budou tyto obce rády, že se jim místo v budovách uvolní, protože budou muset podle poslední geniální novely školského zákona zajistit víc míst ve spádových školkách pro pětileté, pak čtyřleté, poté tříleté děti (a myslím, že to končí u dvouletých prcků), protože na místo ve školce pro ně budou mít rodiče ze zákona nárok.

Unknown řekl(a)...
26. července 2016 v 19:35  

pokud se hovoří o nedostatku míst v mš a zš týká se prahy a okolí,kam se během posledních 10 let přesunul milion mladých moravanů,kteří se zapracovali,zabydleli,zahypotékovali a teď mají děti,jinde je to jednoduchá,v okr. městech zš po dvou třídách a na vsi po jedné v ročníku,počtem 15-20 hlav,
na vsích to bude boj sousedních škol,která přijde o druhý stupeň,nicméně ředitelé a zást. křičet proti nebudou,posty se jim zachovají,rodičové to zkousnou,,jenom pár kantorů vypadne,je-li jich na 2. st. 4 třídní a 4 netřídní,tak půlka,po nich se nenápadně slehne zem
no a základky pavilonové či křídlové (účka,elka) bude možno předělat na obecní a sociální byty
je to skvěle vymyšleno

Eva Adamová řekl(a)...
26. července 2016 v 21:10  

Má to jeden háček. Kdo bude v těch obecních bytech bydlet, když se tyto obce vylidňují a hromada baráků je prázdná nebo v nich dožívají dědečci a babičky.
Nevím jestli spíš nedojde na vizi mého bývalého kolegy, který už před deseti lety tvrdil, že pro ten náš obrovský školní barák (pro 500 žáků, nyní 200 žáků, do budoucna 100 žáků) ve vylidňující se dědině vidí do budoucna jediné využití - přestavbu na věznici a přerod učitelů na bachaře, kterými už z valné části stejně jsou.

Unknown řekl(a)...
27. července 2016 v 2:11  

v česku neexistují tzv sociápní byty jako v něm a raousku,to jsou malé jedno-dvou místné byty, ve kterých mohou žít lidé na soc. dávkách, u nás proběhne během 10 let proces deprivatizace neboli odnětí majetku od občanů a v česku to znamená bytů a domů v osobním vlastnictví,takže bude obrovské množství prázdných bytů a baráků a obrovský zájem o soc. byty,těch 30 000 lidí, co přijde o práci okolo okd,projí své bydlení do pěti let,druhou větší vlnou budou lidé z automontoven,kteří budou nahrazeni ukrajinci a poslední vlnou budou státní zaměstnanci,jejiž počet bude snížen o cca 1/3

Jana Karvaiová řekl(a)...
27. července 2016 v 7:42  

Je to víc než horší.
Ze široka - kdejaká dědina měla hospody (i více), školu, obchody (i když jen tzv. koloniál neboli smíšené zboží). Některé další služby, jako holiče, kino a pod. Byly obecní byty. Díky úžasně kapitalistickému přístupu a sociálnímu inženýrství, které by i komunisté záviděli, se nám vesnice vylidňují. Protože není doprava(někam jezdí autobus 3x tam a zpátky za den), není obchod, nejsou služby, nebude už ani ta škola. Jen v restituci vrácený kostel a pozemky. A ty jsou lidem na co? Nechci být vulgární. Samospasitelnost kapitalismu dostala na frak. Nic takového neexistuje a nikdy neexistovalo, to se nám jen ti troubové snažili namluvit. Obecní peníze odtekly do 1-2 soukromých kapes. Budeme mít vesnice, kde bude stát 1 palác. zbytek budou lufťácké domečky, které od podzima do zimy budou zet prázdnotou. Sladké zítřky.

Co kdyby se ti naši papaláši, kteří se tak mimořádně rádi ohání např. vyspělou Evropou, po té jmenované rozhlédli...opravdu se tam věci dějí stejně, jako u nás? Nebo jsme opět sovětštější než Sovětský Svaz? Proč my si vždycky musíme vybrat ke vzoru svému ty nejhorší věci, které svět vyplodí?!?!

Unknown řekl(a)...
27. července 2016 v 8:21  

Můžete mně někdo vysvětlit, co to znamená, že navýšeno bude sice od 1. ledna o 8%, ale tím, že se přidá již od 1. 9., tak to v součtu prý znamená navýšení oněch "slibovaných" 10%. Podle mě to máme vyřešen tak akorát rok 2017. Ale co dál? Pak už to těch proklamovaných 10% podle mě nebude.

Unknown řekl(a)...
27. července 2016 v 8:46  

".opravdu se tam věci dějí stejně, jako u nás?"

Bohužel, děje se to. Stačí si projet třeba Španělsko. Tam jde o stovky a možná už i tisíce zaniklých obcí. Někde už jsou i rozvaliny. Podobně jako na některých místech v Sudetech.

Unknown řekl(a)...
27. července 2016 v 8:49  

27. července 2016 8:21

Milan Bača

Je před krajskými a někde i senátními volbami. Proto ta manipulace s čísly a procenty. Školství se na maličkou chviličku opět stane prioritou. ČSSD si svou rétorikou kupuje hlasy.

Eva Adamová řekl(a)...
27. července 2016 v 8:57  

Víte, paní Karvaiová, ono to vylidňování malých obcí není způsobeno ani tak sociálním inženýrstvím jako nedostatkem práce v určitých oblastech, a když tak tam najdete jenom práci mizerně placenou. No a v neposlední řadě je to způsobeno změnou či touhou po změně způsobu života. Dnešní mladí nebudou kutat na políčku či zahradě, ale radši budou cvičit zumbu a chodit do divadla. Že je všude chleba o dvou kůrkách pochopí až později, ale to už jsou usazení jinde než ve své rodné vsi.

Jana Karvaiová řekl(a)...
27. července 2016 v 9:51  

Ano, paní Adamová. Práce je, ale je mizerně placená. přeci nebudeme lidem za práci pořádně platit! To je to, jak si hrajeme na ty v cylindru s doutníkem v hubě. A to je soc. inženýrství, tvrdit lidem, že nemají stejnou produktivitu práce jako třeba v Německu. O myšlení mladých mě ani nemluvte. Jenže ti jejich rodičové je v tom (bohužel) podporují. I když se mi zdá, alespoň v naší provincii, že se lidé opět pomaloučku vrací k zahrádkaření, kutilství apod. To byste se divila, jak v jedné vesničce zde si dokáží lidé sami udělat zábavu a pomalu už se tam stahují davy z okolí. Sice ne na bydlení (zatím),ale alespoň za tou zábavou. Lidi si navzdory všemu dokáží poradit a ještě pořád zůstává humor.(průměrný plat zde v provincii je cca 15000 superhrubé)

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
27. července 2016 v 18:33  

A platy vzápětí porostou ostatním státním zaměstnancům. Ještě nějaký blb věří, že školství je pro tuto vládu prioritou?

Unknown řekl(a)...
27. července 2016 v 22:51  

"15000 superhrubé"

Tedy minimální státem garantovaná mzda v roce 2016 v hodnotě 9900,- Kč. Problém vylidňování vesnic je patrný v celé Evropě a nepomůže ani podpora regionů za podpory EU projektů. První etapa vylidňování začala již okolo roku 1976. Tedy v dobách socialismu. Někde se školy zavřely úplně (malotřídky). V mém okolí tak bylo uzavřeno 6 škol. Zbytek se udržel do současnosti. Počet žáků je však na těchto malotřídkách tak do 30 žáků. Druhé stupně se udržely pak ve 3 školách a zbyly ještě 3 malotřídky. A to se nebavím o pohraničí. V roce 1900 v jedné obci bylo dle matriky narozených přes 100 dětí. Loni a předloni se tam nenarodilo žádné dítě. Dnešní počet obyvatel je přitom okolo 300. Za posledních 5 let ubylo 75 osob. Mladé láká Olomouc, Praha,...Tedy místa s dobře zaplacenou prací, kulturou, sportem, dostupností zdravotnictví,služeb,bydlení...Na této vesnici je patrný celkový trend. Zavře se škola, zdravotní středisko, pošta, obchod, hospoda a obec se začne pomalu vylidňovat.

Jana Karvaiová řekl(a)...
29. července 2016 v 7:31  

Bodejť by bylo na učitele, když musíme zaplatit za všechny podobné experty:
http://zpravy.idnes.cz/ministryni-skolstvi-bude-nove-radit-karel-brezina-z-cssd-pzi-/domaci.aspx?c=A160728_155409_domaci_lve

Eva Adamová řekl(a)...
29. července 2016 v 8:05  

Zas jeden takový, kterého vyhodíte dveřmi a vrátí se oknem.
Jeden by ovšem řekl, že takoví do školství nelezou, když v resortu chybí peníze. No vypadá to, že zas až tak nechybí, jen se nedostávají tam, kam by měly.

Unknown řekl(a)...
29. července 2016 v 8:27  

tak jaká milí zlatí! po prvním prázdninovém poločase,sušíte již hříbečky na zimu do kulajdy? naložili jste si osvěžující kvašáky,já už druhou várku,v parném létě lepší nežli zmrzlina,meruňkové knedlíčky jste ušoulali?nic tak nenavodí duševní harmoniii jako ovocný kdedlíky,posypané tvarohem a polité máslíčkem,posypané cukrem-čert vem diabetoložku,chleba ze samošky v tom horku plesnivý ,tak jsem si upekl v troubě a letos experimentuju s chlebovým kvasem,když se to vychladí je to vynikající.....snad jsem někoho prázdninově inspiroval....

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
29. července 2016 v 8:46  

Je hezké, že se o platech učitelů mluví posledního půl roku (kromě nepřetržitého přidávání, posledních 20 let), školství je prioritou, bla bla a pak se jako mimochodem prohlásí, že zdravotníkům se přidá 3 roky po 10 %, soudním úředníkům taky 10 % a čekám komu dalšímu.

Je to prdel, kolegové a kolegyně.

Nicka Pytlik řekl(a)...
29. července 2016 v 13:10  

Deset procent každý rok je třicet tři procent oproti dnešku. Jen pro úplnost.

Nicka Pytlik řekl(a)...
29. července 2016 v 13:32  

Ostatně, spadl mi kámen ze srdce. Jak to tak vypadá, školství patří i nadále mezi priority sociální demokracie. A pak, že to nejde! Až se přidají i ostatní, je to ložené a prdel přenáramná...

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
29. července 2016 v 20:20  

Deset procent každý rok je třicet tři procent oproti dnešku. Jen pro úplnost.

Nemluvě o jiném základu.

Unknown řekl(a)...
30. července 2016 v 6:35  

29. července 2016 13:10 + 29. července 2016 20:20

Zapomněli jste milí zlatí na to, že v roce 2017 proběhnou volby do poslanecké sněmovny. Dají se tedy naslibovat neskutečné věci.

Unknown řekl(a)...
30. července 2016 v 13:08  

O jiném základu se pro jistotu nemluví vůbec, i když 10% z 25 000 a 10% ze 65 000 by měl umět spočítat i žák 2.stupně základní školy praktické.

Tomáš Barták řekl(a)...
30. července 2016 v 19:41  

Už se těším, jak nám paní Kateřina V. bude dokumentovat to, jak se učitelé přibližují v platech ostatním vysokoškolsky vzdělaným zaměstnancům, které stát platí. Po tom všem, jak se teď slibuje přidávání dalším profesím.Rád bych, aby mně to řekla do očí.

sada sedlakova řekl(a)...
31. července 2016 v 18:15  

A taky nezapomeňme na učitelky MŠ kterým se odečítají dva roky praxe protože nemají VŠ.Já učím 31 let,dělám zavádějící učitelku vysokoškolačkám(které mají střední školu např.zemědělskou,zdravotní,z VŠ mají chabé vědomosti,protože jim chybí SPgŠ)mají jen o pár korun míň než já,učit neumí.Ale mě odečtou 2 roky praxe a jim přidají na platech.Výsměch!!!!

tyrjir řekl(a)...
1. srpna 2016 v 15:07  

Zdravotníci dostali přidáno zase mnohem víc (10 % z cca dvojnásobných platů) než hůře placení učitelé (8 % z cca polovičních platů). Jakou tvář ukazuje Vláda ČR školám a vzdělanosti? Z čeho vlastně má paní ministryně školství tu radost? Z čeho mají mít tu radost učitelé?

Je anebo není školství a vzdělanost pro Vládu ČR prioritou?


Není to, co vláda ve vzdělávací politice předvádí tak trochu politikou neslyšících pštrosů? Čeká nás snad jakýsi politicky korektní SLUNOdem režim?

J.Týř

Viz
https://twitter.com/katavalachova/status/758350114637418496
https://www.cssd.cz/media/cssd-v-mediich/b-sobotka-pro-denik-demokracii-nelze-zuzit-na-proste-scitani-hlasu/
https://twitter.com/tyrjir/status/759876406146990080

Tomáš Barták řekl(a)...
1. srpna 2016 v 22:09  

Stávka. Co jiného by od nás mělo zaznít? Nebo je snad ještě jiná možnost?

Unknown řekl(a)...
2. srpna 2016 v 18:08  

Ano, jedině stávka. Ale myslím si, že velká většina z nás do stávky nepůjde, a proto naše platy budou za chvíli na úrovni prodavaček. Včera jsem viděl v Lidlu inzerát - nástupní plat lehounce pod dvacet, po roce praxe 21 hrubyho, ja ucitel mam po 11 letech praxe 23 hrubyho.....

tyrjir řekl(a)...
4. srpna 2016 v 23:39  

Janek Wagner ‏@janekwagner 21. 5.
@katavalachova Handrkovat se stylem "5 % je málo, chci 10 %", je v kontextu deficitu platů ve výši 50 - 100 % a dalších deficitů směšné.


Viz
https://twitter.com/katavalachova/status/733615461808623616

tyrjir řekl(a)...
12. srpna 2016 v 2:49  

Stále trvající doporučení nejen pro MŠMT

@katavalachova Pozor, prosím, nutno všude připomenout, že sazenice je potřeba sázet tím zeleným nahoru, aby do dobře rostly :)))

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.