Otázka inkluzivního vzdělávání rozpoutala v českých médiích vášnivou debatu. Jaké jsou však praktické zkušenosti s jeho zavedením? Jaké má podoby? A co jeho protipól, exkluze? Co s dětmi, které se nějak zásadně vymykají normě nebo jen prostému očekávání?
To vše jsou témata letošního ročníku soboteckého BarCampu, který se pokusí zprostředkovat zkušenosti s inkluzí a exkluzí v českých školách na ploše jediného dne z pohledu všech možných zúčastněných stran.
Registrace.
Program se pomalu ale jistě zaplňuje, a tak můžeme již oznámit většinu řečníků:
- O problému sociálního vyloučení a začlenění bude mluvit Daniel Prokop z agentury Median.
- S postřehy z procesu inkluze ve Finsku nás seznámí Bohumil Kartous ze společnosti EDUin.
- O zkušenosti s problematikou inkluze z pohledu školního psychologa se podělí Olga Kučerová.
- O integraci a jejích úskalích z pozice ředitele základní školy promluví Jan Korda ze Základní školy Lyčkovo náměstí v pražském Karlíně.
- Příspěvek Lucie Trojanové bude věnován pohledu asistentky autistického dítěte.
- Tématem vystoupení duchovního Petra Jana Vinše bude náboženství ve školách.
- Rodiče postiženýchi dětí bude zastupovat Lenka Hečková.
- Procesem zakládání soukromé základní školy s rozšířenou inkluzí nás provede Štěpán Kovář.
Další řečníci jsou stále v jednání a pokud i vy chcete vystoupit s vlastním příspěvkem, rádi vás zapojíme. Místa jsou stále volná jak pro posluchače, tak pro pro vaše případná vystoupení. Vstup je zdarma, nepohrdneme však drobným pohoštěním pro účastníky :-)
Nebojte se, zapojte se!
BarCamp je svobodná konference, jejíž základní ideou je zrušit hranice mezi pořadatelem konference a jejím účastníkem a bez profilovaného výběru přednášejících umožnit jakémukoli zájemci vystoupit se svým příspěvkem.
Přehled minulých soboteckých BarCampů naleznete zde.
6 komentářů:
zakládání soukromé základní školy s rozšířenou inkluzí
Rozšířená inkluze? To je taky nějaká základní nebo redukovaná?
A co třeba inkluze otevřená, svobodná, motivační, tolerantní, začleňovací, skupinová, klíčová, průřezová, revidovaná, zdravá, vstřícná, lesní a pravá domácí?
No, na posledním školení jsem se dozvěděla, že podporu budou potřebovat taky děti z bohatých rodin. chudáci děti žijí v odporném přepychu, neví co s tím a rodiče, v honbě za penězi, na ně nemají čas. A to fakt vážně.!!!
JÁ CHCI BÝT INKLUDOVANÁ.
CHCI PODPORU.
POMOOOOOC!
V sobotu se mi po dlouhé době podařilo se zinkludovat v kolektivu a oslavu kácení máje jsem opouštěl jako poslední...
Zkuste to jinde než ve škole, paní Karvaiová :-). Restaurace jsou velmi vhodné...
Tam chodím, ale to víte, v té práci přeci jen trávím spoustu času a prostě chci být šťastná a spokojená a aby se o mě starali, jako se my musíme starat o ty žáky. Prostě, aby to byla hra, určoval bych si tu smysluplnost nebo nesmysluplnost, byla bych dostatečně motivovaná. A ten asistent by taky někdy bodnul, třeba když bych si zapomněla sváču, tak by pro ni skočil a tak.
Mně by úplně stačilo zažít taky už konečně alespoň jednou nějaký ten pedagogický úspěch.
Každý jsme nějaký přeci, jinakost náš vzor, každý svým tempem... Kdo to zohlední, kdo mne vnitřně namotivuje. Cítím se být takový odstrčený... jakoby mimo hlavní nadtarifní proud.
Okomentovat