Na MŠMT jednala platforma pro společné vzdělávání

sobota 16. dubna 2016 ·

Na MŠMT 15. dubna 2016 opět jednala platforma pro společné vzdělávání. Účastníci byli ze strany ministerstva školství informování o dalším postupu v oblasti společného vzdělávání včetně jeho financování, legislativy a seminářů.


V úvodu jednání seznámili přítomné účastníky platformy náměstek pro řízení sekce vzdělávání Václav Pícl a náměstkyně pro řízení sekce ekonomické Zuzana Matušková s tím, že dva důležité materiály, a to Kariérní řád i Reforma financování Rgš, jsou již odeslány do vlády. Oba náměstci dále shrnuli stav materiálů, které nyní projedná legislativní rada vlády.

"Co se týče společného vzdělávání, ve všech krajích probíhají informační a vzdělávací semináře, přičemž máme ze zpětné vazby informaci, že výrazná většina účastníků je s informacemi spokojena a považuje je za přínosné. Kromě seminářů probíhá závěrečná fáze legislativního ukotvení posledních prováděcích předpisů k novele školského zákona, a je také připraven Infobalíček stručných metodických a výkladových textů o klíčových otázkách pro zřizovatele, ředitele škol a učitele, aby měli co největší metodickou pomoc ze strany ministerstva,"
sdělil přítomným náměstek ministryně školství Stanislav Štech.

V rámci platformy proběhla mezi účastníky debata, při níž došlo k upřesnění a vyjasnění dotazů ohledně praktických situací při náběhu společného vzdělávání, včetně jejich legislativního výkladu ze strany náměstkyně sekce legislativy a strategie Dany Prudíkové.

2 komentářů:

tyrjir řekl(a)...
17. dubna 2016 17:25  

Proč MŠMT nazývá jednání o tzv. Inkluzi jednáním s Společném vzdělávání?

Složení tzv. expertního týmu (platformy) pro Společné vzdělávání odpovídá především tzv. Inkluzi sociálně nebo zdravotně a sociálně postižených dětí. Neodpovídá myslím kvalitnímu Společnému vzdělávání pro VŠECHNY děti, když v něm nejsou dostatečně zastoupeni představitelé organizací zabývajících se z odborného hlediska kvalitní výukou a zájmovými aktivitami všech dětí a péčí o talentované děti.

Proč MŠMT nazývá expertní tým a jednání o tzv. Inkluzi expertním týmem a jednáním s Společném vzdělávání? Co je větší priorita pro české školství? Kvalitní Společné vzdělávání pro VŠECHNY děti nebo politicky ušmudlaná Inkluze znevýhodněných dětí do veřejných škol, které nemají podmínky pro kvalitní společné vzdělávání, které společným vzděláváním ani není i proto, že veřejné školy trpí exkluzí dětí tzv. motivovaných rodičů do víceletých gymnázií, soukromých škol a v budoucnu zřejmě více i tzv. domácím vzděláváním?

Kdy bude mít vzdělávání v Česku k dispozici 6 % z HDP a kdy budou mít učitelé důstojnější platy, aby společné vzdělávání ve veřejných školách mohlo být kvalitním Společným vzděláváním? Odpovídá pořadí priorit MŠMT skutečným potřebám českého školství?

J.Týř

Viz
Expertní tým (platforma) pro Společné vzdělávání anebo expertní tým pro tzv. Inkluzi postižených dětí ?
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/na-msmt-se-poprve-sesel-expertni-tym.html

mirek vaněk řekl(a)...
18. dubna 2016 7:29  

Proč MŠMT neinformuje všechny? Proč má platforma pro společné vzdělávání takové výsady?



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.