MŠMT: Reakce na článek vydaný v Blesku 17. 3. 2016 s názvem "Valachová sestavila inkluzivní tým. Má ale háček. Je tam i muž, který o tom neví."

pátek 18. března 2016 ·

Speciální pedagog a ředitel školy pan Stanislav Drbout souhlasil s členstvím v expertním týmu ministerstva jako ředitel školy, nikoliv coby zástupce Asociace speciální pedagogů (učinil tak i formou e-mailové komunikace).


Včera odpoledne požádal pan ředitel o vymazání ze seznamu i jako ředitel školy, což budeme respektovat. Za Asociaci speciálních pedagogů je v expertním týmu od počátku uveden jiný zástupce tohoto profesního sdružení.

Oddělení vnějších vztahů a komunikace
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Zdroj: ParlamentníListy.cz (na webu MŠMT zpráva není)

13 komentářů:

tyrjir řekl(a)...
18. března 2016 12:59  

ASP ČR myslím udělala, podobně jako UPS, jednu velkou chybu - Amatérsky provozovaná profesní organizace je nesmysl

ASP ČR, UPS atd. se prohlašují za seriózní profesní organizace a myslím, že jimi i jsou. Nezajistily si ale potřebné podmínky pro profesionalizaci své práce. Nemají stálé zaměstnance, tiskového mluvčího atd. Těžko pak mohou obstát v konkurenci jiných asociací a nevládních organizací, které to udělaly a jejichž chod (tj. i provoz) je organizován na profesionální úrovni.


Myslím, že MŠMT by mohlo a mělo učitelským profesním organizacím ve výše uvedené věci podat pomocnou ruku a metodicky i prakticky jim pomoci získat provozní prostředky pro jejich činnost - například z dotací EU.

J.Týř

Josef Soukal řekl(a)...
18. března 2016 13:25  

Tahle kauza vůbec nesouvisí s UPS. Co se týče MŠMT, bohatě by myslím stačilo, kdyby adekvátně reagovalo na podněty, které od UPS dostává.

tyrjir řekl(a)...
18. března 2016 13:37  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
18. března 2016 13:43  

Vážení, napíšu ještě pár příspěvků a pak si dám velikonoční pauzu. J.Týř

Jana Karvaiová řekl(a)...
18. března 2016 13:51  

Pane Týři a na koho jsme se měli přisát? (UPS)

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
18. března 2016 14:42  

"metodicky i prakticky jim pomoci získat provozní prostředky pro jejich činnost - například z dotací EU"

Ano, UPS nemá žádné prostředky a bezesporu je to i poznat. Ale co by přinesly právě prostředky z dotací EU? Závislost. Místo smysluplné práce bychom utráceli čas a peníze na vytváření monitorovacích zpráv nebo podobných profesionálně vyvedených blbostí. A hlavně bychom tak přišli o to nejcennější, totiž o věrohodnost, neboť bychom zapadli do kalné společnosti přímo řízených organizací a ... tzv. neziskovek.

tyrjir řekl(a)...
18. března 2016 15:10  

Proč přisát? Když chci něco dělat, musím na to mít podmínky a prostředky tj. i peníze. Jde tu o to NAPSAT projekt a získat peníze, abyste mohli zaměstnat lidi, kteří budou mít schopnost profesionálně prosazovat vaše cíle.

Skuhráte, že Eduini atd. to mají a nestaráte se o to, abyste to také měli. Jejich postup v zajištění dotační podpory jejich činnosti je legitimní. Proč sakramente neuděláte totéž? Kdo chce bojovat musí nastoupit na plac v plné zbroji. Kdo se pustí do boje neozbrojen dostane do nosu a pak skuhrá...

Myslím, že vám nic významně nebrání svůj projekt udělat - kromě případné neochoty nebo neschopnosti to admnistrativně zvládnout. Na to jsou ale jak v MŠMT tak i jinde lidé, kteří s tím umějí pomoci...

J.Týř

PS ad 18. března 2016 14:42: Nejsou tu jen EU dotace. Kdo má jasný cíl a plán, jak ho dosáhnout (projekt), může peníze získat různými způsoby...

CatCatherine25 řekl(a)...
18. března 2016 15:36  

Pane Týři,
já si myslím, že je lepší být chudý a nezávislý, než bohatý slouha.

Jana Karvaiová řekl(a)...
18. března 2016 16:47  

Tak pane Týři, kdopak tady skuhral? O penězích na provoz sdružení tu nikdy nebyla řeč. Dělají to lidé dobrovolně a s chutí. A to mi chcete říci, že ti nahoře mají poslouchat jen ty,co mají nějaký aparát (placený) ,tiskové mluvčí, sepsané mnohastránkové programy apod.? Trochu trapné.

tyrjir řekl(a)...
18. března 2016 18:36  

Paní Karvaiová i pan Sotolář mají v jedné věci pravdu. Není povinností učitelů škrabat se někam nahoru. Je povinností úřadů řádně odpovídat na poukazy na nesrovnalosti a na podněty k nápravě. Problém je v tom, že u složitějších věcí to s posuzováním významu věcí a volbou priorit očividně nefunguje jednoduše. Z tohoto pohledu by profesionalizace UPS a ASP prospěla. Je myslím škoda, že v UPS a ASP vůle k profesionalizaci jejich důležité práce zatím není, když jejich konkurenti už dávno profesionalizovaní jsou.

J.Týř

laimes28 řekl(a)...
19. března 2016 20:09  

cat/ být chudý je fakt špatný,zažil jsem to,není o co stát...

laimes28 řekl(a)...
19. března 2016 20:16  

p.s. dva roky na pracáku ,příjem 0 kč a hrdost je hned na nule

tyrjir řekl(a)...
20. března 2016 9:20  

Zdá se, že věc organizačně, personálně a finančně nezajištěného kvalitního společného vzdělávání se do určité míry scvrkla na prosazování za daných podmínek odborně pochybné tzv. Inkluze dětí s LMP přičemž způsob a okolnosti tohoto prosazování vykazují znaky dost hrubých nesrovnalostí:

- Paní ministryně se v tomto týdnu jednala se zástupci Asociace krajů a Svazu měst (a obcí?) za situace, kdy Společné vzdělávání (SV) a jeho dílčí opatření tzv. Inkluze nejsou organizačně, personálně ani finančně zajištěny, jak by mohly a měly být. Ukázalo se přitom například, že nesrovnalostí jsou ve složení expertního týmu, který se ještě ani nešel, v jehož složení jsou i nesrovnalostí ukazující na zřejmou podjatost ve věci tzv. inkluze a jehož první setkání zřejmě MŠMT nebo NÚV teprve připravuje. Ukázalo se rovněž zřejmě i opomíjení tématu SV a inkluze při jednání ČŠI se zástupci stěžejních školských asociací.

http://www.ceskaskola.cz/2016/03/ministryne-valachova-jednala-o.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/prectete-si-kdo-nepomaha-valachove.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/prectete-si-jde-skutecne-o-inkluzi.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/vedeni-ceske-skolni-inspekce.html

- Tyto nesrovnalostí se zřejmě nepříznivě projevují i v nedostatečné informovanosti škol a jejich zřizovatelů. MŠMT a NÚV například neodpovídají řádně a včas na jejich dotazy. Na serveru Česká škola byla proto vytvořena možnost podávat dotazy jeho prostřednictvím.

http://www.ceskaskola.cz/2016/03/zodpovidani-otazek-ke-spolecnemu.html

- Do expertního týmu MŠMT ke společnému vzdělávání jsou zařazení zástupci několika inkluzívně orientovaných nevládních organizací. Nejsou tam zatím pověření zástupci Asociace speciálních pedagogů a Učitelského profesního sdružení.

http://www.ceskaskola.cz/2016/03/vyjadreni-asp-obsazeni-expertniho-tymu.html

J.Týř



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.