Jana Karvaiová: Praktické problémy, které mohou vzniknout základním praktickým školám a žákům s LMP zařazeným do běžných škol

pondělí 22. února 2016 ·

Publikujeme prezentaci Jany Karvaiové ze sobotního diskusního fóra Učitelského profesního sdružení Inkluze 20§16.




Zdroj: Učitelské profesní sdružení

18 komentářů:

Q. E. D. řekl(a)...
22. února 2016 v 18:28  

Ehm, paní Karvaiová je vážně učitelka? Protože tato prezentace porušuje snad všechna pravidla pro tvorbu prezentací. Nemluvě o pravidlech spisovného jazyka českého. Docela ostuda, toto zveřejnit.

Eva Adamová řekl(a)...
22. února 2016 v 18:30  

Visité l'Kocourkov

Jana Karvaiová řekl(a)...
22. února 2016 v 18:35  

Prezentace měla sloužit pouze jako základ pro přednášku. Tedy glosy pro mě. Nic víc. Nevěděla jsem že ji bude někdo zveřejňovat. Ale chyby jsem pro média opravila, jenže se asi nedostaly na ČŠ.Nevím, kdo tam dal tuhle verzi.

Jana Karvaiová řekl(a)...
22. února 2016 v 18:42  

Ano,jsem blbá učitelka ze zvláštní, která neumí dělat prezentace pro veřejnost.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
22. února 2016 v 19:19  

Pravidel pro tvorbu prezentací není tolik, existují jednoduché a přehledné materiály, do kterých se dá nakouknout. Kolega Pytlik potvrdí.

NICMÉNĚ, podstatnější bude vždy obsah, než forma a toho bych se v této situaci držel.

Simona CARCY řekl(a)...
22. února 2016 v 20:06  

No, poukazovat na chyby pani Karvaiove je snadne, pokud vam jde o formu a ne o obsah. Na druhe strane redakce ci redaktor, ktery umisti tento necesky text do zahlavi clanku, mne trapi vice: Publikujeme prezentaci Jana Karvaiová ze sobotního diskusního fóra Učitelského profesního sdružení Inkluze 20§16. A doporucuju poukazat ted na to, ze pani Simona pise bez diakritiky!

Ondřej Šteffl řekl(a)...
22. února 2016 v 20:39  

Paní Karvaiová, vám bych své děti svěřil. ;-)

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
22. února 2016 v 20:57  

Co se vrátit k obsahu prezentace?

Jana Karvaiová řekl(a)...
22. února 2016 v 21:14  

Jestli jste to myslel vazne,pane Steffle,tak dik

Ondřej Šteffl řekl(a)...
22. února 2016 v 21:48  

Jo, zcela vážně. Víte, nejvíc podle mého uškodí dětem učitelé, kteří si myslí, že všechno vědí nejlíp. A že jich je, ve školách i na České škole. Což vy rozhodně nejste. Navíc máte děti ráda (já čtu pozorně i mezi řádky ;-)). Já s vámi sice občas nesouhlasím, ale to mi nevadí, abych si vás nevážil.

Nicka Pytlik řekl(a)...
22. února 2016 v 22:27  

Kolega Pytlik potvrdí.

Potvrdí. V prezentaci jsem našel přibližně asi tak 4726 typografických nedostatků nebo přímo chyb. No a co? Vy přitroublé L.
Zásadně se ovšem vyjadřuji právě a jen k pracem svých žáků a výtvorům pracovníků institucí státní správy a samosprávy ve školství, popřípadě odborných konzultantů a expertů na vzdělání. Paní Karvaiová nespadá do žádné z těchto skupin. Přesto je přibližně na úrovni skupiny budoucích vzdělanců, kterým strčili mobil už do zavinovačky, a vysoko nad úrovní skupin ostatních.
Pokud ale mohu přispět drobným doporučením, nenechte se, paní Karvaiová, rozhodit kdejakými hlupci. Obal sice prodává, ale myšlenka není houska na krámě. Tady je, jak pravil kolega Anonymní, podstatný obsah.

Jan Hučín řekl(a)...
22. února 2016 v 22:36  

nejvíc podle mého uškodí dětem učitelé, kteří si myslí, že všechno vědí nejlíp

Možná ještě víc pseudoodborníci, kteří si myslí, že všechno vědí nejlíp, a navíc o školství přímo či nepřímo rozhodují. (Disclaimer: toto není osobně míněná poznámka.)

A že jich je, ve školách i na České škole.

Pozor, nenaběhni si zase. Nebo se někdo zeptá, kteří že na ČŠ to mají být a na základě čeho soudíš o jejich počtu ve školách...

Nicka Pytlik řekl(a)...
22. února 2016 v 22:44  

nejvíc podle mého uškodí dětem učitelé, kteří si myslí, že všechno vědí nejlíp

S tím mohu jen souhlasit. Pak je ale také otázka, kdo nejvíc škodí učitelům.
A chtěl bych ještě připodotknout, že třeba já asi tak tři, možná i čtyři věci vím jen obstojně.

Unknown řekl(a)...
22. února 2016 v 23:32  

Blesk neblesk, paní K sem paní K tam, konference nekonference.
Dnes 22.2. 2016 byl oficiálně zrušen nařízením ministryně RVP ZV(s přílohou pro vzdělávání žáků s LMP).
Sbohem a šáteček. Iluzionisté mohou slavit, projekty OP VVV se roztáčet. Dobrá práce pane náměstku. Což takhle zavrtěti psem?

Platnost Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, včetně přílohy
upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, vydaného podle dosavadních
opatření, končí dnem 31. srpna 2016.
Čl. 8
Toto opatření nabývá účinnosti dnem 1. března 2016.
Kateřina Valachová, v.r.

Jana Karvaiová řekl(a)...
23. února 2016 v 7:37  

Po letmém prostudování mých připomínek, které jsem posílala v listopadu jsem dospěla k názoru, že zohledněny nebyly vůbec. Proč se tedy připomínkuje? Já vím, že to byl jeden názor, ale pochybuji, že ostatní nic nenamítali. Zkusím porovnat první dokument a ten dnešní. Moc bych se nedivila, když bych zjistila, že jsou totožné. Taková hra na to, jak profesní veřejnost připomínkuje. Už jsem o tom psala i článek, lze dohledat.

poste.restante řekl(a)...
23. února 2016 v 8:34  

Platnost Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, včetně přílohy
upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, vydaného podle dosavadních
opatření, končí dnem 31. srpna 2016.


Znamená to, že "přechodné období" se de facto nekoná, není-liž pravda?
Přesně jak kolegyně Karvaiová od začátku varovala.

Takže na připomínky se kašle.
Na kritiku také.

Nebylo by na čase si respekt a pozornost vynutit?

Taková malá stávková pohotovost by možná neuškodila.
Média na to občas slyší a tentokrát by snad i mohla být na straně učitelstva.

Jen je otázka, zda by nebylo také třeba založit nezávislé odbory.
Že, pane Dobšíku?

Jana Karvaiová řekl(a)...
23. února 2016 v 11:26  

To,co se nazývá přechodným obdobím je nutná doba, kdy budou muset být znovu vyšetřeny děti. A jelikož kapacita poraden je již dnes přetížená, někomu došlo, že do září se to prostě nestihne. Takže dva roky jsou na to, aby poradny žáky přediagnostikovaly, nic víc. Od 1.9. to vypukne. Nevěřím tomu, že hordy rodičů poběží a budou se dožadovat převedení svých dětí do základních škol. Spíš mám obavy z toho přediagnostikování. Abychom zde neměli nové Lurdy, kdy zázračně vstanou z mrtvých děti dosud postižené a my se jako země dostaneme tímto aktem na špici léčby LMP a dalších (dnes nevyléčitelných) onemocnění. ČŠI (vedení) se dokonce dopustilo úžasného blábolu, že LMP je důsledkem špatné výchovy a socializace. Bože chraň nás od podobných expertů.

Petr řekl(a)...
23. února 2016 v 21:44  
Tento komentář byl odstraněn autorem.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.