90’ ČT24: Ondřej Liška k případu šikany na pražské střední škole

středa 24. února 2016 ·



Záznam na webu České televize

8 komentářů:

mirek vaněk řekl(a)...
24. února 2016 8:00  

Ale Ale. Jeden z ministrů. kteří přispěli k současnému neblahému stavu školství.Když měl možnost nekonal a teď bude něco vymýšlet?

Ferda44 řekl(a)...
24. února 2016 9:39  

No kdyby alespoň nekonal...
Tento zelený ministr přivedl na ministerstvo paní Laurenčíkovou a zahájil inkluzivní pitomost.

Pavel PEŠAT řekl(a)...
24. února 2016 10:16  

Inkluze jako taková za to nemůže, způsob její implementace je úděsný. Ovšem takových zpackaných projektů napříč obory je více, INDOŠ, OpenCard, Fotovoltaika, školství v tom není samo.

Richard Veleta řekl(a)...
24. února 2016 10:24  

Ve světle či stínu těch, kdo byli těsně před Liškou a skoro všichni po Liškovi, byl on na výši. Za Lišky se nejintenzivněji pracovalo na profesionalizaci učitelů a zlepšení jejich přípravy. Zlepšení podmínek pro práci učitelů později zkomplikovaly evropské fondy, ale na to už neměl vliv.

V příspěvku řekl, že by učitelé měli mít dvojnásobné platy. Vypadá to jako myšlenková zkratka. Ale je to skutečně zlaté personalistické pravidlo: pokud chcete mít v profesi kvalitní personál, musíte ho dobře zaplatit. S trochou nadsázky bychom už nemuseli pak dělat nic moc dalšího (možná ani ten zmíněný KS), protože s dobrými platovými podmínkami pro učitele MŠ, ZŠ, SŠ a VŠ by úroveň vzdělávání do 10 let udělala obrovský skok k lepšímu - a to skoro "AUTOMATICKY". Pohlídat by se měla pouze spravedlnost ve smyslu, že mezi výši odměn učitelů MŠ, ZŠ, SŠ a VŠ nejsou strukturální rozdíly. Kosmetické zvýšení platů v relaci 10-30% nic neřeší, všichni to budou brát pouze jako vyrovnání dluhu.

Chtěl bych upozornit ještě na jeden aspekt, který moc nezaznívá. Je to ZDRAVÍ UČITELŮ. V mnoha případech je podlomené. Výzkumy zdraví učitelů jsou poměrně alarmující: stres, přecházení nemocí, vyhoření... Je to velké téma k řešení. Neznáme medicínskou příčinu smrti paní učitelky. Je však možné, že zemřela v důsledku kombinace příčin pojících se s jejím povoláním.

mirek vaněk řekl(a)...
24. února 2016 12:53  

Pane Veleta, já nic co by mi pomohlo v práci za pana mimnistra Lišky nepozoroval. A že by se pokoušel o nápravu toho nepořádku ve školství, který pořádně rozjel ministr Pilip a ostatní ho udržovali a přiživovali se na něm o tom nemůže být ani řeč. Mluvit teď o dvojnásobných platech kdy je v opozici je stejné jako když exministr Fiala mluví o podpoře drobných podnikatelů a při tom všichni mají v paměti jeho činy.
Jsou to jen populistické řeči, které mu málokdo uvěří.

Ferda44 řekl(a)...
24. února 2016 13:08  

Milý pane doktore Veleto,
nemohu nekomentovat Vaše tvrzení, že:
"Za Lišky se nejintenzivněji pracovalo na profesionalizaci učitelů a zlepšení jejich přípravy. Zlepšení podmínek pro práci učitelů později zkomplikovaly evropské fondy, ale na to už neměl vliv."
1) "V příspěvku řekl, že učitelé by měli mít dvojnásobné platy..." - myšlenka jistě dobrá, ale v době dvou let ministrování se o podobné ani nepokusil
2) "...se nejintenzivněji pracovalo na profesionalizaci učitelů..." - možná máte na mysli naštěstí již zapomenuté dílko tzv. Standardu učitele, které dodnes straší v podobě kariérního řádu
3) "zlepšení podmínek pro práci učitelů, kterou později zkomplikovaly EU fondy" - možná zlepšil podmínky nikoli učitelů, ale ministerského úřednictva a konečně kdo myslíte, že způsob využívání a administrace fondů nastavil

tyrjir řekl(a)...
24. února 2016 14:26  

Pan Liška až teď říká, že by učitelé měli mít dvojnásobné platy. Jako ministr učitelům platy nezvětšil. Platy se zvětšily za ministryně Buzkové a za náměstkování V. Pícla. Přiznání 12. platové třídy učitelům se tehdy zdůvodnilo mj. i tím, že učitelství je tvořivá práce např. i proto, že učitelé si budou tvořit podle RVP svá vlastní ŠVP. Jak to s těmi ŠVP dopadlo, vidíme dnes - učitelé jsou jimi svázání téměř do kozelce: nemají volnost průběžně reagovat na situaci ve třídě a aktuální potřeby dětí, nemají tam možnost ani čas na tvořivé uzpůsobení učiva. Vyhráli grantožrouti a jezdiprstiči po třídnici a ŠVP. Darmo huhňat - ta pitomost je dotovaná z EU. A teď k tomu ještě přibyla ta inkluze...*

Pro odlehčení: Někdy se mi zdá, že u některých věcí jde o dílo agentů neznámé mocnosti zosnované s cílem ochromit vzdělanost a tím i konkurenceschopnost v Česku. Dovoluji si proto v rámci tohoto dnešního příspěvku k teorii spiklštábů dát znovu námět na manuál pro paní ministryni a pana předsedu vlády: viz Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky - brožurka "Myslet!" (6.50 min.:)))
https://www.youtube.com/watch?v=zyeS1bflo9w"

S pozdravem "My jsme to neměli brát. Viď, Pajdo"

J. Týř :-)))))

* Viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/msmt-zasady-karierniho-radu.html

tyrjir řekl(a)...
24. února 2016 16:56  

Tím námětem na brožurku Myslet! jsem myslel evropsky dotovanou příručku pro učitele v vydanou v tištěné a elektronické verzi v rámci projektu "Implementace kariérního řádu" (IMKA) - viz odkaz výše v komentáři 24. února 2016 14:26. J.Týř



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.