Přečtěte si: Inkluze aneb Urychlení procesu zblbnutí národa

pátek 22. ledna 2016 ·

Novela školského zákona 82/2015, který protlačila současná koalice parlamentem, přináší od 1. 9. tohoto roku jednu novinku, která již dnes vzbuzuje mezi učiteli základních škol obavy a nejistotu. Jde o tzv. inkluzi, tedy začlenění mírně mentálně handicapovaných dětí do standardních tříd. Je potřeba zdůraznit, že nejde o začleňování tělesně handicapovaných dětí, které chodí do běžných tříd již dnes a školy s tím nemají žádný problém.


Z komentáře Tomáše Jirsy v NeviditelnýPes.cz vybíráme:

Inkluze by snad mohla fungovat, kdyby se zvýšil počet a finanční ohodnocení asistentů, výrazně snížil počet žáků ve třídě a učitelé by dostali více času na odpočinek. Ani jednu z těchto podmínek však novela zákona neplní. Naopak, ministr financí Babiš odmítá na asistenty přidat ministryni školství Valachové peníze. Většina učitelů nejsou speciální pedagogové, což je odbornost, která se studuje tři až pět let, a nejsou tedy na inkluzi odborně připraveni. Jak trefně poznamenala jedna učitelka, „inkluze povede k urychlení procesu zblbnutí národa“.

3 komentářů:

CatCatherine25 řekl(a)...
22. ledna 2016 9:03  

"Jde o tzv. inkluzi, tedy začlenění mírně mentálně handicapovaných dětí do standardních tříd."

Pokud by šlo o začlenění "mírně mentálně handicapovaných dětí" do standardních tříd, dalo by se to ještě zvládnout.
T.zv. mírná mentální retardace už v 10. verzi klasifikace mentálního postižení uvedena není. Bylo to opoždění na úrovni IQ 70 - 85 a tyto děti se označovaly jako "hraniční". Při dobrém domácím zázemí a vhodné motivaci některé z nich byly schopny absolvovat běžnou školu.
Lehká mentální retardace ( dříve debilita, IQ 50 - 69) je postižení mnohem závažnější a žáci s tímto postižením nemohou učivo ZŠ zvládnout ani s pomocí několika asistentů.

tyrjir řekl(a)...
24. ledna 2016 0:10  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
24. ledna 2016 0:11  

Věc tzv. inkluze dětí s LMP do běžných ZŠ je teď v rukou MŠMT, krajů a obcí, profesních učitelských organizací a odborů. Nejpozději koncem března nebo začátkem dubna se dovíme, co bude. Kraje a obce, pokud vím, žádají vyřešení konkrétních připomínek k nesrovnalostem v koncepcí, financování a organizaci inkluze do cca dvou měsíců nebo její odklad. J.Týř



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.