Jak na výstupy výzvy č. 57 šablony I a II s využitím Merkuru?

středa 21. října 2015 ·

Není snad v České republice dospělého člověka, který by neznal stavebnici Merkur! Na této stavebnici doslova a do písmene vyrostla drtivá většina dnešní generace rodičů a prarodičů. To vše jen podtrhuje nezvratný fakt, že stavebnice Merkur předběhla svoji dobu a pro dnešní mladou generaci je stále živá, aktuální a přitažlivá.


Nejenom že od roku 1920 baví děti a dospělé, ale i přes svůj věk si zachovala nepřestávající svěžest. Ba co víc, neutuchající krása a nadčasová technická důmyslnost modelů otevřela cestu našim dětem k vítězství na mistrovství světa robotů, pro řadu našich úspěšných špičkových odborníků se stala základem pro jejich budoucí vědeckou dráhu.

Jak na výstupy výzvy č. 57 šablony I s využitím Merkuru?


  • Rozvoj měkkých dovedností – Stavebnice Merkur pomáhá k rozvoji představivosti, jemné motoriky i myšlení. Při tvorbě výrobků jsou u žáků podporovány kreativita, zručnost, plánování, komunikace, spolupráce, schopnost řešení problémů, motivace.
  • Naplnění standardů Rámcového vzdělávacího programu - Stavebnice Merkur stoprocentně rozvíjí tematický okruh „Design a konstruování“, neboť při samotném sestavování výrobků žák plní všechny očekávané výstupy tohoto okruhu.
  • Kombinace s jinými materiály – Standardní nabídka stavebnic je obohacena o díly z jiných materiálů a tím je zajištěna možnost kombinace s různými materiály, jako je plast, dřevo, papír, polystyren aj. Z pohledu standardů RVP tak naplňujeme další tematický okruh „Práce s technickými materiály“.
  • Tvorba pomůcek - Výrobky vytvořené žáky v rámci výzvy č. 57 mohou být využitelné jako pomůcky pro výuku mechaniky ve fyzice, geometrie v matematice, ale v podstatě pro kterýkoliv jiný předmět na škole. Taková řešení podporují mezipředmětové vztahy, přidanou hodnotou vytvořených výrobků je tedy jejich následná využitelnost v praxi.

Výše uvedené skutečnosti a pozitivní hodnocení ze strany MŠMT pro stavebnici Merkur přivedly více než 300 škol po celé republice k rozhodnutí využít toto řešení jako vhodný nástroj pro realizaci polytechnického vzdělávání. Mimo jiné i proto, že Merkur v kombinaci s dalšími materiály a pomůckami představuje optimální řešení pro rozvoj technických dovedností žáků v rámci aktuálně vyhlášené výzvy č. 57.

Školy si mohou vybírat z nabídky jedinečného řešení Merkur pro výzvu č. 57:


  • sady nářadí pro vybavení školní dílny
  • pracovní a laboratorní stoly
  • výukové stavebnice Merkur využitelné v řadě předmětů napříč ŠVP
  • robotické stavebnice Merkur
  • bedýnky s materiály (kov, plast, dřevo) dodávané jako bonus
  • vzdělávání pedagogů zaměřené na rozvoj technických dovedností žáků napříč ŠVP
  • instalace do školního prostředí

Součástí je rovněž podpora při tvorbě „Plánu rozvoje technických dovedností“ a při tvorbě „Žákovských portfolií“. V rámci komplexní nabídky mají školy k dispozici k technickým řešením také soubor vzdělávacích programů pro pedagogy ve formě 3 typů kurzů:

Seminář, kde obdrží učitel souhrnnou informaci o tom, co je to projektové vyučování, kooperativní výuka, jak navázat tuto výuku na požadavky RVP, jak vytvářet žákovská a učitelská portfolia, jak vybavit školní dílnu.

Workshop, který učitele provede vlastní tvorbou výstupů projektu. Našim cílem je pedagoga, resp. školu, kterou zastupuje, vybavit potřebnými znalostmi a dovednostmi pro tvorbu výstupů projektu. Účastník obdrží pracovní materiály, které bude moci po jednoduché úpravě použít pro práci s dětmi a přičlenit je k monitorovací zprávě projektu.

Poslední modul představuje přípravu pedagoga na projektový den. Zde budou učitelé pod vedením lektora provedeni celým průběhem projektového dne, na jehož počátku bude úkol (zadání, strategické řešení) a na konci realizovaný projekt včetně připravených výstupů projektu (návody, řešení, postupy, polotovary, hodnocení).

Během října proběhlo více než 30 školení zaměřených na rozvoj technických dovedností žáků. Přítomní účastníci hodnotí kurzy velmi kladně, neboť získají potřebné informace a jsou připraveni realizovat dané aktivity ve škole se svými žáky a splnit tak povinné výstupy projektu. Co je nejpodstatnější, učitelé během kurzu získají cenné nápady a inspiraci pro podporu technických dovedností žáků, které mohou využívat i po skončení projektu.




Více informací o nabídce Merkur připravené na míru možnostem výzvy č. 57 naleznete u společnosti BOXED, s.r.o. a T-E-V Pardubice, které zajišťují instalaci, metodickou podporu prostřednictvím portálů DUMy.cz a Activucitel.cz i školení pro pedagogy realizované ITveSkole.cz o.p.s.

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.