Přečtěte si: Valachová si vytvořila tým zastánců zvláštních škol a učilišť

pondělí 22. června 2015 ·

Lidé, které zve nová ministryně ke spolupráci, naše školství nezmění.

Z článku Hany Čápové v RESPEKT.cz vybíráme:

Psycholog Štech je odborné veřejnosti znám jako obhájce postupů, kterými psychologické poradny zařazují děti do „zvláštních“ škol. A před třemi lety se pustil do kritiky waldorfských škol, konkrétně na půdě pedagogické fakulty, kde se konal seminář s cílem shrnout „dosud ignorované negativní zkušenosti s těmito školami“.

Do týmu poradců si nová ministryně pozvala i odboráře Jaroslava Müllnera. Jeho školská stopa je celkem výrazná. Právě on v éře sociálnědemokratické ministryně Petry Buzkové psal první porevoluční a stále platný školský zákon. Tehdy, před dvanácti lety, ho šéf Asociace základního školství a ředitel školy v Turnově Karel Bárta kritizoval za naprostou přezíravost k názorům veřejnosti, učitelů, ředitelů, ale i rodičů.(..)

Müllner byl také vždy zarytým zastáncem toho, že stát má nahnat co nejvíc dětí do učilišť, protože to zaměstnavatelé chtějí. „Učiliště jsou velmi důležitá, protože zahraniční investoři, například Toyota nebo Volkswagen, si žádají pracovní sílu s výučním listem,“ horoval v roce 2001. „Když chceme, aby třeba na severní Moravu přišel Philips, musíme se snažit jeho představám vyhovět.“

7 komentářů:

Jana Karvaiová řekl(a)...
22. června 2015 v 15:17  

Paní Čápová se rozhodla nenechat na nikom nit suchou. Kdož jsi bez chyby,hoď kamenem.
Jen miluji tyto novináře, kteří chtějí, abychom jako učitelé na všech dětech viděli především ta pozitiva. Abychom vyzdvihovali to, co je na žácích dobré a podporovali je v tom. A oni přitom jen umí kydat hnůj. Moc hezký duální přístup. O něčem to vypovídá, že?

Unknown řekl(a)...
22. června 2015 v 16:33  

Zvláštní školy už léta neexistují. Byly trochu nešťastně přejmenovány na Základní školy praktické, ale žákům s mentálním postižením i pod tímto názvem velmi dobře slouží. Zastánce potřebují jako sůl, jinak by je zdivočelí inkluzisté už dávno zlikvidovali.
Pokud si nová paní ministryně do svého týmu vybrala prof. Stanislava Štecha, prorektora Karlovy univerzity, nemohla udělat nic lepšího. Prof.Štech patří mezi naše nejvýznamnější odborníky v psychologii, má mnoho let pedagogické praxe jako vysokoškolský učitel a je to moudrý a uvážlivý člověk uznávaný i v zahraničí. Jeho renomé nemůže zpochybnit ani hejno novinářů.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
22. června 2015 v 22:17  

"Jeho renomé nemůže zpochybnit ani hejno novinářů."

Kéž by to byla pravda.

Nicka Pytlik řekl(a)...
22. června 2015 v 22:43  

Kdyby se 'odborářským' náměstkům dařilo prosazovat většinový odborářský názor na inkluzi, financování regionálního školství, platy učitelů, kariérní řád a další, mohli bychom být jen rádi, drobně se tetelíce.
V každém případě by nebylo zase až tak špatné, kdyby pitvaní činovníci měli za sebou už pár životních počinů. Namátkou třeba dobytí jižního pólu, zabití šelmy holýma rukama, ponor ale velmi hluboko, obletění Zeměkoule bez mezipřistání a tak nějak podobně. To aby netrpěli neodbytnou potřebou zanechat za sebou nějaký pomník marnosti, o kterém se bude u táborových ohňů vyprávět ještě po stu letech.

Unknown řekl(a)...
22. června 2015 v 23:12  

Paní Hano, dám Vám celý svůj učitelský plat, když mně najdete na mapě aspoň jednu "zvláštní školu". Sice z něho už vůbec nezbohatnete, ale je třeba si před napsáním článku aspoň ověřit základní data. Jsou prostě žáci, kteří s IQ pod 70 nejsou v žádném případě schopni zvládnout hlavní vzdělávací proud. A to prosím ani s asistentem. Jsou to jen výkřiky velmi málo početné skupiny, která je však ve sdělovacích prostředcích převládající. Těmto žákům, opakuji to již 100x, vyhovuje menší kolektiv a pomalejší tempo. To prostě neokecá nikdo. "Do hrnku nelze nalít více vody, než je jeho objem".

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
23. června 2015 v 0:11  

"Do hrnku nelze nalít více vody, než je jeho objem". "

Pokud se do dna udělá dírečka, můžete lít o sto šest...

Jiri Janecek řekl(a)...
23. června 2015 v 9:12  

Za precteni stoji cely clanek, ne jen vybrany utrzek...
---
Onehdy nejaky pisar (shodou okolnosti taky od Bakaly) psal neco ve smyslu, ze matematika by mela ucit rozumet svetu a kriticky myslet, v cestine by se melo ucit diskutovat a psat eseje.
Tak by mne zajimalo, jestli ten text je prikladem vyargumentovaneho eseje, jako pisou treba vsichni studenti v Anglii?
Je smysluplne napr. srovnani 60 mil Kc ucelove dotace pro uciliste v Koline se 40 miliony na nejake asistenty? Je zakazano analyzovat dopady jednoho typu alternativni skoly? Je zakazano pozadovat zachovani existence vzdelavacich zarizeni, ktere existuji v souladu se zakonem? ...

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.