Ministr školství Marcel Chládek ve čtvrtek jednal s eurokomisařkou Věrou Jourovou. Tématem setkání bylo inkluzivní vzdělávání ve vazbě na tzv. infringement, neboli výtku ze strany EU České republice ohledně vysokého počtu romských dětí umisťovaných do základních škol praktických.
„Ujistil jsem paní eurokomisařku, že situaci kolem inkluze nebereme na lehkou váhu a připravili jsme řadu zásadních opatření, která mají a budou mít žádoucí výsledky. Nastavování proinkluzivních kroků navíc bude i nadále pokračovat, a to nejen v souvislosti s Rozsudkem D.H.,“ řekl po setkání ministr Chládek.
Ministr eurokomisařce představil konkrétní proinkluzivní kroky a opatření, které již ministerstvo školství zavedlo. Mezi ty nejzásadnější patří novela školského zákona, která přinesla podpůrná opatření pro jakkoli znevýhodněné žáky a pravidelná periodická šetření České školní inspekce ohledně zařazování žáků do určitých vzdělávacích programů. Dalšími významnými kroky v této oblasti je možnost zřizovat přípravné třídy pro všechny děti nebo povinný poslední rok předškolního vzdělávání. Zpřesní se také diagnostika žáků.
Ministr Chládek Věru Jourovou seznámil s Akčním plánem inkluzivního vzdělávání MŠMT na období 2016 – 2018, který má za cíl efektivní realizaci schválených legislativních změn. Obsahuje seznam konkrétních cílů, opatření, termínů, indikátorů a odpovědností za plnění. Jedním z opatření tohoto plánu je zpracování Národního akčního plánu inkluzivního vzdělávání na období 2016 až 2020, který vznikne na základě odborné diskuze a bude komplexně řešit podporu rozvoje inkluzivního vzdělávání na všech úrovních vzdělávací soustavy.
Ministr Chládek jednal s eurokomisařkou Věrou Jourovou
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Jedním z opatření tohoto plánu je zpracování Národního akčního plánu inkluzivního vzdělávání na období 2016 až 2020, který vznikne na základě odborné diskuze a bude komplexně řešit podporu rozvoje inkluzivního vzdělávání na všech úrovních vzdělávací soustavy.
A kdopak bude k této odborné diskusi pozván?
Četla jsem na toto téma ještě jeden článek, kde paní Jourová chce,aby se dělalo něco hned a basta. A tak mám chuť jí napsat dopis, zda také (kromě ministra) oslovila ty desítky romských organizací a dupla si i na ně. Protože jestli se něco nezmění v chování rodičů romských dětí, tak si tu můžeme vymýšlet stovky reforem a inkluzí a oni nám na to budou stále vesele dlabat.
A taky bych se paní Jourové zeptala, zda má ponětí, jak se vzdělávají romské děti třeba ve Španělsku, Francii apod.
Od té doby, co ten generální popleta z transparency international v televizy domotal, co domotat mohl, trpím poněkud skličujícím pocitem, že se v problematice orientuje jen pramálo lidí.
Nevidím jediný důvod, proč by jakákoli eurokomisařka měla patřit mezi ně. A nevěřím, že by se právě ta naše, až se domů vrátí, zastyděla aspoň trošku.
Možná mi někdo někdy poodhalí logiku právě běžících procesů. Někdo je v nějakém prostředí s charakteristickými podmínkami pobytu shledán nepatřičným. Je tedy přeřezen do prostředí jiného, a tam jsou mu pracně a za vynaložení nemalých prostředků vytvářeny podmínky podobné těm, z kterých byl vykázán.
Nu vot, lógika.
Okomentovat