Další studie ukazují, že děvčata předčí chlapce v dovednosti sebekontroly, disciplíny a schopnosti soustředit se už v mateřské škole. Tato výhoda přetrvává až do střední školy a současná školní výuka a hodnocení zvýhodňuje ty, kteří zvládají tyto dovednosti. Podle dalších odborníků lze sledovat odlišný přístup chlapců a děvčat k učení: děvčata se zaměřují více na zvládnutí látky, zatímco chlapci se soustředí na výsledek, například výkon u zkoušky nebo v testu. Tento rozdíl se projevil např. v Ellis Middle School (2. stupeň ZŠ) ve státě Minnesota: žáci, kteří dobře pracovali ve třídě, nebyli úspěšní v testech, a naopak ti, kteří v práci ve třídě nevynikali, měli v testech výborné výsledky. Učitelé následně upravili systém hodnocení a dávali žákům dvě známky – jednu za „life skills“ (dovednosti pro život) a druhou za znalosti. Pro chlapce může být prospěšný i trénink studijních návyků a sebeřízení.
Zdroj: TheAtlantic.com

0 komentářů:
Okomentovat