Článek přináší informaci o obsahu dokumentu asociace iNACOL, který popisuje potřebné kompetence učitelů pracujících v online prostředí.
Je neoddiskutovatelným faktem, že se stále více výukových aktivit odehrává online. A tento trend se s vybavováním celé populace našich žáků chytrými mobilními přístroji s přístupem do internetu bude jen prohlubovat. Dává totiž, kromě příležitosti, jak vydělat na poskytování různých online služeb – třeba specializovaného online doučování, také teoretickou naději, že stejnou možnost vzdělávat se dostane úplně každý bez ohledu na jeho socio-ekonomické postavení.
Zatím spíše převládá kritika toho, že naše děti využívají technologie převážně nevhodným způsobem. Ale co s tím? Je nasnadě, že chceme-li zlepšit efektivitu online výukových postupů, musíme se snažit poznat, jak by měly vypadat ty kvalitní. Je pravdou, že bychom se měli pokoušet určitým způsobem výchovně ovlivňovat i prostředí neformální, začít však musíme tím, co lze ovlivnit mnohem snadněji prostřednictvím řízení a plánu, a sice vzděláváním formálním.
A právě touto problematikou se zabývá americká asociace iNACOL, jejíž standardy kvalitních online kurzů (iNACOL National Standards for Quality Online Courses) jsme přiblížili minule. Tentokrát se zaměříme na to, jaké vlastnosti by podle ní měl mít učitel. Nejprve si ale připomeňme, jak práce online učitele vlastně vypadá (též viz Online Learning podle Edutopia).
Od roku 2008, kdy byla publikována první verze národních amerických standardů snažících se definovat tuto novou formu učení, doznala online výuka výrazné změny. Možnosti, které mají současní online učitelé k dispozici, se stále zdokonalují. Fyzická vzdálenost je pro kvalitní pedagogickou práci stále menší překážkou (nikoli však zanedbatelnou – viz Moorova teorie transakční vzdálenosti). Proto iNACOL přikročil v roce 2011 k inovování standardů a zároveň se transformoval z čistě národní instituce na mezinárodní. Vezmeme-li v úvahu charakter sítí propojeného světa, v němž se online výuka tak jako tak odehrává, je to asi krok docela logický.
Následující indikátory jsou jen nepatrně upravenou verzí nových iNACOL National Standards for Quality Online Teaching, které jsou určeny k hodnocení schopností online učitelů, jež jsou samozřejmě klíčovým faktorem úspěšnosti online vzdělávacího procesu jako celku. U každého je možno při posuzování konkrétních výkonů učitelů přidělit hodnotu 0 (není přítomen), 1 (nevyhovující), 2 (částečně vyhovující), 3 (vyhovující), 4 (velmi vyhovující).
Celý článek na spomocnik.rvp.cz

Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 komentářů:
Okomentovat