Z novin 126 let starých...
Zdroj: Pavel Janeček, Facebook
Česká škola jako nezávislý školský zpravodajský portál publikuje články především k ožehavým školským tématům, jako je aktuálně inkluze, reforma financování regionálního školství, kariérní řád pedagogů, nebo jednotné přijímací řízení. Česká škola umožňuje necenzurovanou diskusi čtenářů.
Copyright © 2000-2015· Albatros Media a.s.
Theme by Brian Gardner · Bloggerized by Zona Cerebral and GirlyBlogger · Modified by J4W
27 komentářů:
A nyní? Učitel dostane zápis, jsou mu sebrány zbytky nadtarifní částky (obvykle pár stovek, více stejně nemá), je poučen o případném vyhazovu, pro výstrahu ostatním vyučujícím je rozebrán na nejbližší poradě, mnohdy se ještě musí rodičům omluvit,..Taková je realita dneška. Rodiče jsou však mazaní a raději si stěžují přímo krajské inspekci. Ta navštíví školu, samozřejmě najde spoustu nedostatků a závažných chyb. Zákon padajícího "hovna" je potom zcela zřejmý.
Přesně tak, souhlas s předchozím komentářem. Dodám jen - na důsledky dnešní výchovy doplatí nejen usurpovaní učitelé a škola - ale to je stejně tvůrcům školské politiky jedno.
Díky za výstřižek, můžeme se aspoň utěšovat, že dříve bylo líp a zdravý rozum vítězil.
zdravý rozum vítězil
Slovenské ministerstvo školství totiž předložilo návrh zákona, jenž má umožnit odebírat rodičům za sebemenší prohřešky proti školnímu řádu přídavky na děti.
http://bit.ly/1c3lsdz
odebírat rodičům ..za prohřešky proti školnímu řádu přídavky na děti
Nejvyšší čas, učitelé na východní Slovači většinou nevydrží službu ani do penze, mají sebevražedné sklony a deprese.
Teď hlavně aby to sem přišlo taky a co nejdřív.
učitelé... nevydrží službu ani do penze, mají sebevražedné sklony a deprese.
Teď hlavně aby to sem přišlo taky a co nejdřív.
Jetotu natotata.
"Slovenské ministerstvo školství totiž předložilo návrh zákona, jenž má umožnit odebírat rodičům za sebemenší prohřešky proti školnímu řádu přídavky na děti."
A dovedete si představit, jaké by to mělo praktické důsledky? Kolik ředitelů a kolik učitelů škol by skončilo v nemocnici po inzultaci rodičem? Zatím na nás chodí rodiče pouze řvát, ale co bude když jim ještě šáhneme na prachy? Asi by na každé škole musela být zaměstnaná ochranka. Navíc mám bohužel dojem, že by na toto opatření doplatily v první řadě děti, které byť jsou nevychované, jsou v tom v podstatě nevinně.
To v našich školách opravdu pracuje tolik neschopných učitelů a ředitelů?
...tolik neschopných...?
Ano. Neschopných se ubránit lidské hlouposti a hulvátství. Kdo nevěří a pochybuje, doporučuji vyzkoušet na vlastní kůži. Prý stačí projít po chodbě o přestávce a netrénovaný jedinec kolabuje.
Jo, tehdy měla svévůle učitele skutečné následky. Zlaté to časy! Dnes se může studentům leda tak znechutit vyučovaný předmět, přinejlepším vzdělání samotné...
Prý stačí...
Aha. Takže to není vaše osobní zkušenost? Já se procházím při dohledu po chodbách zhruba 110 minut týdně, ale nekolabuju.
Asi nepracuju v typické škole nebo nemám typické žáky nebo nemám typické kolegy.
Ha ha! Onehdy psali rodiče na jiném webu, jak šli do školy něco vyřídit a měli z bince na chodbách málem mrtvici. Došlo i na setkání blízkého druhu s dobře živeným výrostkem, a to již raději prchali oklikou.
Dobrý den,
jsem učitelka a zároveň rodič. Pravda je někde uprostřed. Jako učitelka mám někdy problémy, s rodiči ale málokdy. Učím na střední škole. Většinou se s rodiči shodnu, často se mně za svá dítka omlouvají. Jen jednou jsem měla za dvacet let problém, rodiče byli z řad podnikatelů a řešila "problém se mnou" inspekce. Nic jsem neporušila.
Jako rodič jsem ale opravdu často žasla, kdo všechno může učit,...Takže asi tak. Někdy je mně těch mladých líto,...
A nyní se do mě pusťte, kolegové.
26. července 2013 14:50
Není důvod se do Vás pouštět. Ono je totiž rozdíl učit na SŠ, gymnáziu nebo na ZŠ. Učím na ZŠ (prý je ve městě nejlepší) a současně průmyslovce. Druhý stupeň ZŠ je vesměs o přežití učitelů (hrdinové naší doby) a slušných žáků. Ataky rodičů jsou tam poměrně časté a někdy i velmi brutální. Na průmyslovce jsem neměl naopak konflikt žádný. Pravdou je i to, že i tam došlo za nejméně posledních 10 let k prudkému zhoršení kvality žáků. Ignorant
"Jako rodič jsem ale opravdu často žasla, kdo všechno může učit"
To přece každý ví, že máme takové učitele, jaké si zasloužíme. Že jsou to nejhůře placení vysokoškoláci, tudíž jednoduchou úvahou vychází, že na kantořinu jde mnoho těch, kdo by se jinde neuplatnili (ty nadšené z toho vyjímám, taky k nim patřím). Co s tím ale chcete dělat? Najdeme článek "Učitelům na výstrahu" a začneme prosívat? Pak ale prosím začít od ředitelů a školských úředníků.
Jasně, je rozdíl mezi žákem gymnázia a "učňáku". Já učím žáky čtyřletých oborů a tříletých oborů právě na "učňáku". Takže věřte, že učím ty děti, které měly už na základkách problémy. Přesto učím ráda a nedovedu si představit, že bych dělala něco jiného. Představovala bych si samozřejmě lepší ocenění "shora", i finanční. Dle mého názoru se toho moc nezmění, pokud půjdou učit lidé, kteří na jinou práci nestačí. To je dle mě nevětší problém,... Kdo učí tam, kde děcka dosahují nejlepších výsledků? A proč tito lidé učí? Není třeba dlouho hledat odpověď.
Prosím Vás, článek je o rodičích dětí, které byly nechány po škole. Je snad jasné, že střední školy jsou jaksi mimo hru, ne?
kdo by se jinde neuplatnili (ty nadšené z toho vyjímám...)
To "vyjmutí" je ovšem víc než výborně, protože jinde neuplatnitelný nadšenec může být kombinace takřka smrtící.
Ale zpátky k tématu. Až zase na mne někdo napochoduje s tvrzením, že jeho potomka psychicky týrám, protože je dítko i po víkendu zádumčivé se sklonem k ranním žaludečním nevolnostem, velmi vážně zvážím podání trestního oznámení na všechny zúčastněné pro pomluvu se sazbou až jednoho roku nepodmíněného odnětí svobody a žáka doporučím k laskavému vyšetření krve a moči na přítomnost psychotropních látek.
A nakonec znovu připomenu základní, bohužel asi nikdy nenaplněnou tezi, že čím nižší je stupeň školy, tím vyšší musejí být nároky na pedagogickou způsobilost učitelovu a tím samozřejmě musí být vyšší i tarifní plat.
"A nakonec znovu připomenu základní, bohužel asi nikdy nenaplněnou tezi, že čím nižší je stupeň školy, tím vyšší musejí být nároky na pedagogickou způsobilost učitelovu a tím samozřejmě musí být vyšší i tarifní plat."
Ono je to trochu problematické, protože na vyšším stupni školy je zase potřeba poněkud vyšší odborná způsobilost. Asi by opravdu stačilo, kdyby se řeklo, že je to fifty fifty, a kdyby platy byly vyrovnané, což sice podle tarifu jsou, ale realita je bohužel trošku jiná.
Na střední škole nemůže být žák "po škole"? Vím, že se tak děje.
na vyšším stupni školy je zase potřeba poněkud vyšší odborná způsobilost
Prosím??? Na které že škole tomu tak je? Možná tak před dvaceti lety.
Nemyslím, že by žáčci měli mít pocit, že bychom se nějak poflakovali. Přesto, pomalu ale jistě toho postíháváme méně a méně a méně. Než vyjde najevo, kde je na klávesnici středník a jaký je rozdíl mezi pravým a levým Altem, je pololetí skoro pryč. Mluvím o prvním ročníku střední školy. Tak jakápak odbornost. Pamatuji si, jak se mnou kdysi kamarádi z gymplu konzultovávali i takové věcičky, jako je třeba návrh pracovního bodu tranzistoru. Dneska tuší, že polovodič vede tak nějak divně.
Nad to, nemohu si pomoci, ale pro učitele je primární právě ta odbornost pedagogická. Ty předmaturitní šmrdlačky si bez problému i my postarší dohledáme na netu. Nakonec drtivou většinu toho, co vím, jsem se stejně naučil sám. Pravda, nijak zvlašť moc toho není, ale pořád ještě tuším, o čem se případně moji žáci baví.
A znovu připomenu to moje omleté, že "prvňáček si s hysterkou poradí pořád ještě hůř, než maturant s pablbem ".
Na střední škole nemůže být žák "po škole"? Vím, že se tak děje.
Dosvědčuji, že i takové případy jsou. A dokonce(!) i zcela dobrovolně. Pominu tedy už pískem zaváté pozdně odpolední volnočasové společensky taneční aktivity. Ale zažil jsem před pár lety, že na nepovinnou výpočetní techniku zbyl z nějakého důvodu čas už jen v pátek odpoledne, což je prakticky "po škole". Přesto se žáci neodhlásili a chodili a chodili a chodili. Měl jsem chvílemi dojem, že mi to dělají schválně.
26. července 2013 16:16
Vše je dnes bohužel o penězích. Učitelského poslání a nadšení se bohužel nikdo nenají. Je to smutné, ale je to tak. Dokud budou učitelské platy tak nízké a nivelizované, tak do škol mnoho kvalitních absolventů nedostaneme. Ostaně pro ně nejsou ani místa. Podle poslední statistiky je navíc nezaměstnáno něco okolo 7 500 učitelů. Ignorant
A jsou to opravdu ti, kteří CHTĚJÍ učit?
27. července 2013 14:18
No, oni by chtěli, ale jejich platy jim to nedovolí. Né každý má za manžela "podnikatele".
"ti, kteří CHTĚJÍ učit?"
To máte těžké. Jedna od nás z ulice teď hrozně "chce učit". Pajdárna je totiž již její šestá vysoká - z předchozích pěti ji vylili po prvním semestru.
HM,...né každý učitel studoval "pajdák",...Já jsem studovala na přírovědecké fakultě MU. Hlásilo se tehdy 120 lidí, brali 15 žáků,...všichni z gymplu, a všichni měli tehdy "stipendium, za výborný prospěch". Ale dnes? Učila jsem žáka, který sotva prolezl u nás učňák. Nyní je zástupcem ředitele na prestižní ZŠ. Co si o tom mám myslet,..Asi jsem byla na našem "učňáku" příliš náročná,...Nebo, jak to vidíte?
jak to vidíte?
Vidíme to tak, že dotyčný sotvaprolezlec je bezesporu daremný babral, protože jiní jemu podobní už dávno sedí v sekretariátech politických stran, v zastupitelstvech všech úrovní, na ministerstvech a v poslanecké sněmovně pak především.
Co já už zažil pedagogickýc šmrdlalů, kteří to dotáhli mnohem, mnohem dál.
27. července 2013 21:33
Nezlobte se, budu vulgární-stojí to hov.., .....
Okomentovat