Ministerstvu školství se podařilo vyřešit složitou situaci kolem kritizovaných individuálních projektů národních (IPn). Stalo se tak po intenzivních jednáních mezi MŠMT a Evropskou komisí i mezi jednotlivými sekcemi úřadu.
V minulosti (2010 - 2012) bylo připraveno 34 individuálních projektů národních, z toho 14 projektů bylo schváleno k realizaci a 20 projektů neprošlo hodnocením expertů, čímž byly fakticky zastaveny již v přípravné fázi (tudíž nebyly ani předloženy do schvalovacího procesu). Posledním předloženým IPn projektem, který prošel úpravou, se stalo KREDO.
Projekt KREDO prošel zásadní změnou. Původně se počítalo s rozpočtem ve výši 1,5 miliardy korun. Nová schválená verze pracuje se sumou ve výši 396 milionů v důsledku zpřesnění jednotlivých aktivit.
„V přípravě IPn projektů dobře zafungovaly schvalovací mechanismy. K návrhům se vždy vyjadřovali odborníci na danou problematiku a jen smysluplné projekty postupovaly dále do schvalovacího procesu. Vše bylo rovněž konzultováno s Evropskou komisí,“ upřesnil náměstek pro evropské záležitosti Michal Zaorálek.
Z původně plánovaných 6 miliard korun však byly schváleny projekty jen za 3,4 miliardy. Na vině byla především nízká kvalita předkládaných projektů.
„Skutečností je, že čas strávený přípravou či úvahami nad těmito projekty byl ztracen a důsledkem bylo nečerpání finančních prostředků. Jak jsem již dříve uvedl, tato situace povede ke ztrátě několika miliard korun v letošním roce, i když se nám daří tuto sumu postupně úspěšně snižovat,“ dodal Zaorálek.
Za účelem snížení částky v riziku pro rok 2013 zpracovalo MŠMT akční plán na využití volných finančních prostředků. V rámci vnitřních přesunů peněz byly podpořeny kvalitní projekty vysokých škol a ministerstvo uzavřelo výzvu na přírodovědné a technické vzdělávání pro střední školy v částce 1,75 miliardy korun.
MŠMT do budoucna neplánuje pokračovat v realizaci projektů formou IPn.
V programovacím období 2014 - 2020 bude MŠMT podporovat aktivity maximálně využívající výstupy z nyní realizovaných IPn.
Ministerstvu školství se podařilo vyřešit problémy kolem tzv. individuálních projektů národních
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
22 komentářů:
Zaorálek hlásí, že prodrbal několik miliard korun pro školství slovy: "podařilo se vyřešit problémy" :-) No to je vrchol!!! Zaorálek okamžitě ven!!!
Ještě loni v červnu, na základě podvodu náměstka Zaorálka, přislíbil ministr Fiala vládě, že vyčerpá úplně všechny prostředky a nepřijde ani o korunu :-)
A které smysluplné IPn se tedy realizují? Je někde jejich seznam a popis přínosů?
Smysluplná jsou přece ta, která přinášejí peníze do ODS, případně Zaorálkovi a jeho bandě ;-)
Například na http://www.reformy-msmt.cz/ je 9 výstupů projektů IPn.
Pravda, realizace některých IPn byla (a je) problematická. Na druhou stranu, některé byly úspěšné a je škoda, že takové MŠMT nepodpořilo, resp. nedovolilo za ministra Dobeče připravit pokračování.
Ondřej Neumajer
Všechny tyto projekty jsou stejně nesmyslné jako i ostatní IPN. Ten Zaorálek již přinesl více škod České republice než povodně.
Nejlepší na té zprávě je, že Zaorálek všechny ty projekty, které nyní tak horlivě kritizuje, připravoval.
http://www.reformy-msmt.cz/
Hlavně, že MŠMT všechny prudí s logolinky ESF, a na vlastní barevné stránky umístí chybně černobílý logolink...
Na druhou stranu, některé byly úspěšné
Které projekty to, pane Neumajere, byly a co hezkého nám přinesly?
Vaše vyvážené hodnocení práce úředníků ministerstva mi připomíná hovor s mým dávným splužákem:
"Tak co, Pepo, zadařilo se?
Jo. Dal jsem dva góly.
A jak to dopadlo?
Normálka. Remíza jedna jedna."
MŠMT uzavřelo výzvu na přírodovědné a technické vzdělávání pro střední školy v částce 1,75 miliardy korun.
Jo tak konktrétně tato výzva je pěkný průšvih, neboť realizace bude značně problematická. Důvodem je zvýhodnění SŠ oproti ZŠ. SŠ totiž mohou peníze na rozdíl od ZŠ použít na investice a ZŠ jsou v projektu jen přilepeny jako slepé střevo ke SŠ. Už vidím ty ZŠ, které se za nastavených podmínek do realizace hrnou. A pokud se nějaké ZŠ nechají naverbovat, tak spláčou nad výdělkem.
Které projekty to, pane Neumajere, byly a co hezkého nám přinesly?
Nebudu, pane Blaho, chodit daleko a uvedu dva, které znám nejlépe:
- IPn Metodika, výstup např. Metodický protál http://rvp.cz/
- IPn Kurikulum G, výstup např. Virtuální hospitace - ghttp://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=1645
Ondřej Neumajer
Téměř okamžitě mne atakuje úvaha o množtví proprojektovaných peněz a o rentabilitě takového počinu. Ale proti argumentu, že by taky nemuselo být vůbec nic, se to nedá mnoho vymyslet. Jako u Indoše. Pamatujete?
Takže toho zanechám a děkuji Vám.
Největší problém spočívá v neschopnosti pana Zaorálka a celé jeho sekce evropských fondů poskytovat jakoukoli podporu realizátorům. To je myslím problém i jinde a od něj je odvislé problematické čerpání. Extrémně složitá pravidla, žádná metodická pomoc, jen kontroly a buz.erace ze strany ministerských úředníků kvůli maličkostem, například chybně vyplněném řádku v pracovním výkazu. Nekompetentnost stávajícího vedení evropských fondů na MŠMT je do nebe volající a o to horší je, že pak odpovědnost přehazují na konkrétní příjemce. Jsem ředitelem základní školy a jeden evropský projekt máme, mluvím z vlastní zkušenosti. Hanba ministerstvu.
Tak znovu: pan Zaorálek je městský strážník, kdoví kolik tříd základní školy vlastně "vystudoval", než získal správnou modrou knížku ODS. Jak by mohl něco řídit nebo poskytovat podporu? Souhlasím s předřečníky a nutností urychlené výměny Zaorálka! Půjde do tepláků?
Pokud byly projekty IPn úspěšné, proč se s nimi už pro další programové období nepočítá?
No tak to je vtipné. Vyřešené problémy s IPN? Naprosto souhlasím s jedním z předchozích příspěvků. Na MŠMT vůbec neví, jak si s řízením projektů počít, a aby zamaskovali svou vlastní neschopnost, hází to na realizátory z řad příjemců. To ale nejsou proškolení experti na projektové činnosti, na všechny směrnice a pokyny EU apod. Řízení a metodické vedení a pomoc se očekává od MŠMT. Ti ale jediné, co umí, je házet odpovědnost na realizátory a aby si kryli svá vlastní záda, škrtají neuznatelné výdaje čistě podle vlastního posouzení a otravují kvůli chybkám ve výkazech a tak. Ani my v realizaci našeho projektu nejsme bez problému, ale nikdo přece nemůže čekat, že v každé škole nebo organizaci bude expert na projekty! Ti by měli být na ministerstvu. Ale nejsou a jediné, co umí, je kriminalizovat realizátory. Ivo
Nezapomeňme, že toto je konkrétní příklad "práce" ODS. Prý mají stále ještě 8% podporu. Ano, městský strážník Zaorálek je zástupce a člen ODS na MŠMT. Vymeťme je ze sněmovny co nejdříve! Kdeže ještě sestavovat vládu :-)))))
Já bych to nezobecňoval na práci ODS, to tak není. S politikou to nesouvisí. To je nekompetentnost konkrétních lidí, bez ohledu na jejich politickou orientaci. Fondy a jejich řízení nejsou levé nebo pravé, jen řídící pracovníci na MŠMT jsou buď schopní, nebo neschopní. A nebo všehoschopní.
S politikou to právě souvisí. Kdyby se na místa ve státní správě, a dokonce tak důležitá, nedávali kamarádíčci politiků, jejich příbuzní, známí, známí kmotrů a hlavně ti se správnou barvou trička, ale ODBORNÍCI, byli bychom ve všech rezortech absolutně jinde. Jenže odbornost jsme zadupali, i ve školství je to zbytečný přívažek. Hurá, politika nás zachrání a dovede do ráje! se uvažovalo, stačí zbavit se těch blbých rudochů... Teď pláčeme nad výdělkem.
Jak může nesouviset s politikou to, že ODS dosadila na místo náměstka pro evropské fondy na ministerstvu školství negramotného městského strážníka???
Až půjdeme k volbám, zeptejme se sami sebe: Je vhodné, chceme, aby negramotný městský strážník směroval naše školství? Kolik nás vlastně už stál? Kolik neviditelných nákladů a škod se projeví až po letech?
Předpokládám, že po takové úvaze už to tam nikdo nikdy ODS nevhodí a ODS skončí v propadlišti.
aby... směroval naše školství?
Nejspíš se někde něco zadrhlo. Odborníci již zasedli, reperzonalizace zahřměly a ňůvsletrový fondař nadále směřuje...
Nemělo by se také zapomenout na legendární dlouholetou bordelmamá a erotickou masérků paní Podubeckou, kterou si přivedl městský strážník Zaorálek, aby řídila operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Paní Podubecká, zasloužilá členka ODS Praha 6, tam potom skutečně dva roky "působila" společně se Zaorálkem.
Okomentovat