Nejpozději zítra budou maturanti seznámeni s výsledky svých didaktických testů jarního termínu státní maturitní zkoušky, školám je CERMAT rozeslal již dnes.
"Maturita v letošním roce probíhá v mnohem lepší atmosféře a podmínkách. Zlepšení informovanosti a transparentnosti celého procesu hodnotí pozitivně jak učitelé, tak i sami studenti. Jsem rád, že opatření, která jsme udělali, zajistila zadání korektních úloh a že jsme se vyhnuli chybám, k nimž docházelo v minulém roce," komentuje průběh státní maturity ministr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Fiala.
Jak dopadly průměrné výsledky na celostátní úrovni?
Neúspěšnost „prvomaturantů“ u didaktického testu první povinné zkoušky – z českého jazyka - je letos 1,9 % z těch, kteří se ke zkoušce dostavili. Neúčast se pohybovala kolem 11 % z celkového počtu 90,5 tisíce maturujících v řádném termínu.
Didaktický test z 2. povinné zkoušky (na výběr byla matematika či cizí jazyk) nevykonalo úspěšně necelých 9 % maturantů v řádném termínu.
Konkrétně, zkoušku z matematiky nezvládlo 20,6 % maturantů řádného termínu, kteří se ke zkoušce dostavili. Neúspěšnost v didaktickém testu z matematiky je srovnatelná s loňským rokem, potvrzuje dlouhodobější problém v této oblasti, kterým se MŠMT intenzivně zabývá. Proto MŠMT podpořilo několik projektů zaměřených na výuku matematiky a přírodovědných oborů.
Test z cizího jazyka skončil nezdarem pro 2,6 % konajících tuto zkoušku v řádném termínu. Z toho neúspěšnost v anglickém jazyce byla 2,4 %, v německém jazyce 7,7 %, v ruském jazyce 0,9 %, ve španělském jazyce 1,7 %. V případě francouzského jazyka uspěli všichni maturanti.
Celkově proběhly letošní didaktické testy bez vážnějších incidentů. Validační komise CERMATu konstatovaly, že jak jednotlivé úlohy, tak i celé testy splňují podmínky validních zadání maturitní zkoušky. Pouze v jednom případě rozhodla validační komise českého jazyka a literatury o úpravě hodnocení úlohy v testu z českého jazyka a literatury. Důvodem byly rozdíly v jednotlivých vydáních Pravidel českého pravopisu. Komise v tomto případě rozhodla uznat maturantům všechny odpovědi jako správné. Validační komise CERMATu potvrdily, že všechny úlohy plně odpovídaly katalogu požadavků.
"Děkuji všem, kteří se na průběhu maturit podílejí, a přeji maturantům úspěšné zvládnutí dalších částí maturitních zkoušek," dodává ministr Petr Fiala.
Maturanti se dozvědí, jak dopadli v didaktických testech
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Nechápu....
Obtížnost byla asi taková, že jsem se se svými deváťáky shodla na tom, že by maturitní testy zvládli také (jedničkáři a dvojkaři), pravda - pohoršili by si na 3 až 4, cca 1/4 - 1/3 se přece jen na ZŠ nevyučuje.
Nabízí se otázka, co se tedy budoucí maturanti v matematice celé 4 roky učí a jak???
Kromě výsledků didaktických testů musí podle vyhlášky znát maturanti i své výsledky z písemných prací před zahájením ústních zkoušek. Pravda, na zveřejnění výsledků PP z cizích jazyků má cermat ještě asi 12 h, ale je to další ukázka, jak cermat pracuje... Opět nám na školách nedává čas na to, abychom tyto výsledky byli schopni předát v zákonné době studentům.
Chápu rozhořčení, taky to na škole vidím na poslední chvíli. Tedy na chvíli před losováním otázky. "Maturante, než si vylosujete, písemná práce dopadla takto..."
Ad 17:34
Jedničkáři a dvojkaři jsou na gymnáziu a jedou si po svém, ostatní se horko těžko odučují základní školu. A - jak je vidět - pětina z těch, kteří jsou "leví" na jazyky, to nezvládne. A do toho se ještě pokoušíme učit funkce (odhadem 2/3 nepochopí), zopakovat stereometrii a planimetrii (1/2 nepochopí).
Přeji Vám Vaše deváťáky jedničkáře a dvojkaře, bohužel je nepotkám. Ať se učí pro sebe a připravují na akademickou VŠ.
"ostatní se horko těžko doučují základní školu"
A co tedy prosím Vás pohledávají na maturitních oborech?
Už mě ty kecy docela rozčilují. Chceš mít maturitu, tak sakra ukaž, že něco umíš. A já to teď vzhledem k tomu, že nám začali ze školy odcházet skoro propadlíci na maturitní obory, začínám aplikovat i na základce. Chceš mít ukončené základní vzdělávání, tak dokaž, že máš na to zvládnout v matematice lomené výrazy, soustavy rovnic, goniometrické funkce atd. Jinak bohužel.
Krtku, Vy myslíte, že 80% populace jsou trojkaři, čtyřkaři a pětkaři? To asi ne, že?
Pavel
Myslím, že to není tak špatný odhad. Zhruba polovina populace má co dělat na střední škole, z těch necelá polovina má na 1 až 2, zbytek 3 a výš.
Viktor Š.
Viktore, já bych to zvedl na 2/3. A zvýšil prestiž povoláním bez maturity - mně osobně je bližší slušný kovář, metař, prodavačka, ..., než arogantní učitel, doktor, knihovník (nutkalo mne to zmínit managera, bankéře, politika, ale nechci paušalizovat;-)
---
Pavle, myslíte 80 % jako studentů na středních odborných školách a učilištích? Řekl bych, že i na gymnázia se trojkař dostane.;-)
---
Ad 22:48
Učíte? Dáváte deváťákovi pětku, když neumí goniometrické funkce pravoúhlého trojúhelníku? A co rodiče, ředitel, zřizovatel?
Máte pravdu, většina studentů nesplňuje všechny kompetence podle RVP (asi jsem to nepochopil, ale proč se v RVP říká něco, co víme, že je abstraktní ideální případ?), taky si nějaká vnitřní kritéria stanovuji (jako například zvládá samostatně příklady z Bělouna - Sbírka pro ZŠ, i když učím na SŠ).
Na některých gymnáziích v Praze nepohrdnou ani čtverkaři... :-D
Opět vyzývám, jmenujte! Ať víme, která to jsou a kolik jich je. Jinak to jsou jenom hospodské kecy.
Pavel
Okomentovat