Návrh ministra Josefa Dobeše na změnu financování regionálního školství, nebo-li zavedení institutu „optimálně naplněné třídy“, je častým předmětem diskuzí.
Občané se obávají zániku venkovských škol, nekoncepčnosti a nesystémovosti navrhovaných opatření, v neposlední řadě se odvolávají na byrokracii a aroganci moci.
Zastupitelé města Sušice se likvidace regionálního školství nejen neobávají, ale jdou mu směle vstříc, a to dokonce rychleji a razantněji než pan ministr. A proč nezačít rovnou s jednou z nejuznávanějších a nejúspěšnějších škol v ČR?
Sušičtí zastupitelé se všemi silami snaží o zánik (v jejich podání o sloučení) nejmenší, nikoliv vesnické, ale městské školy v Sušici. „Nevýznamné“ ZŠ Komenského, která v minulém roce, již poněkolikáté, získala první místo v soutěži pro základní a střední školy v rámci Programu podpory etické výchovy, kterou vyhlašuje nadační fond Josefa Luxe, a udržela si tak pozici nejlepší školy v tomto směru v rámci celé ČR.
Občané Sušice nechápou, proč se zastupitelé snaží zlikvidovat školu s takovým kreditem. Školu, která je vzorem ostatním školám. Školu se stabilním počtem žáků, které, na rozdíl od ostatních sušických škol, žáci neubývají.
Je neuvěřitelné, že se téměř 3600 občanů podepsalo na petiční archy během 15 dnů, děti nadšeně malovaly transparenty a všichni doufali, že zastupitelé nenechají jejich oblíbenou „Komendu“ padnout. Bohužel občané velmi rychle prozřeli.
Zastupitelé v září 2011 rozhodli, bez ohledu ne veřejné mínění, o sloučení dvou škol (ZŠ T.G. Masaryka a ZŠ Komenského) do jedné a seznámili veřejnost se zásadami jejich sloučení.
O zásadních otázkách však dodnes, téměř půl roku po rozhodnutí zastupitelů, nikdo veřejnost neinformoval, a tak se o nich pouze spekuluje. V nejistotě jsou dnes nejen učitelé a provozní zaměstnanci likvidované školy Komenského, kteří neví, zda a kde budou od září 2012 působit, ale také rodiče, kteří neví, kam budou jejich děti od září 2012 chodit.
Zdá se, že bezradní jsou i organizátoři „optimalizace“ sušického školství, jejichž cílem je sestěhování školáků ze současných tří budov (ZŠ T.G.Masaryka, ZŠ Nuželická a ZŠ Komenského) do dvou, které však nebudou mít pro všechny zúčastněné dostatečné kapacity. A tak jsou někteří rodiče tajně přemlouváni (v rozporu se zásadami sloučení škol), aby přesunuli své děti na jinou sušickou ZŠ, ZŠ Lerchova, které se sloučení sice netýká, ale která údajně volné kapacity má (jak by je také neměla, když jí za posledních 11 let údajně ubylo 302 žáků a 8 tříd). O napětí a nervozitě v pedagogickém sboru likvidované školy snad není důvod pochybovat.
Veřejnost se oprávněně ptá: „Byla cílem likvidace ZŠ Komenského skutečně optimalizace sušického školství? Můžeme pohrdat kvalitní výukou etické výchovy a ignorovat morální dopad absence etiky na naše obyvatelstvo? Co s budovou ZŠ Nuželická, která se po akci „Kulový blesk“ uvolní a o kterou údajně projevil zájem nejmenovaný vlivný podnikatel? Není zrovna tato budova klíčem k celé destrukci školství v Sušici?“
Co říci na závěr?
Vážení „odborníci“, páni ministři, sušičtí zastupitelé vám dokázali, že co je dobré, to si zvládneme bez velkých příprav a bez vašich reforem úspěšně zničit sami.
Bc. Dita Portová, předsedkyně KV SPOZ PK

Dita Portová: Sušice rychlejší než Dobeš
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Smutné. Velmi smutné. Zvlášť když si člověk uvědomí, že místné zastupitelstvo by mělo mít ambice na pronášení vůle občanské společnosti. Jedinou cestou bude absolutní depolitizace (občané, buďte bdělí ve volbách).
Tato situace ovšem nastane za pár měsíců v celé ČR. Holt šetřit se musí a na nějakých " děckách" jim na MŠMT a ve vládě nezáleží. Oni si přesunou ( přesunuli ) své ratolesti z veřejných škol do soukromých. A co je jim po nějakých vidlácích .
To je ale rozdíl, jestli to chce prosadit ministerstvo (tomu lze zabránit) nebo zastupitelé obce! Ale je otázkou, zda se jim vlastně ta opatření ministerstva nehodí, aby mohli nakládat s budovami. Děje se to i na obvodech Prahy (např. Praha 5).
Jestli není ta příčina právě v úspěšné etické výchově. Co kdyby doma dítě konstatovalo: Ten a ten se nechovají eticky a pak se ptalo: koho mámo, táto, bábo dědo budeš volit? No tomu přece je potřeba zabránit. A nedejbože, aby si rozvinuté etické cítění udrželo dítě až do dospělosti, kdy se stane voličem.
Okomentovat