Seznam vybraných škol, jejichž žáci 5. a 9. tříd se zúčastní pilotního testování 13. a 14. prosince

čtvrtek 24. listopadu 2011 ·

Česká školní inspekce zveřejnila seznam vybraných škol, jejichž žáci 5. a 9. tříd se zúčastní pilotního testování, které proběhne v rámci projektu NIQES.



20 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
24. listopadu 2011 16:04  

Seznam zrádců?

Anonymní řekl(a)...
24. listopadu 2011 16:05  

Ne, seznam "hujerů"...

Anonymní řekl(a)...
24. listopadu 2011 18:44  

Tato poněkud silná slova odhalují intelektuální úroveň pisatelů, a možná nejen tu.

Anonymní řekl(a)...
24. listopadu 2011 20:30  

Člověku se po četbě některých diskusních příspěvků uleví, když vidí to množství škol, co do toho jdou. Vy, co na kontrolu kvality vzdělání plivete špínu, se klidně dál unášejte pocitem, jak jste dobří a nikdo na Vás nemůže. Že nám z mladých vyrůstají budižkničemové a nic neumějící lemplové, to vám je ukradené.

Anonymní řekl(a)...
24. listopadu 2011 20:37  

Jasně - díky testům z těch lemplů budou pracovití, slušní a inteligentní vlastenci ;-)

Anonymní řekl(a)...
24. listopadu 2011 20:46  

24. listopadu 2011 20:37

Jeden by nevěřil, kolik uklizeček se zapojuje do zdejší diskuse.

poste.restante řekl(a)...
24. listopadu 2011 21:44  

Zdá se, že odpůrci i přiznivci testů si nemají intelektuálně co vyčítat, viďte kolegové.


Zkusme to pro změnu věcně.

Testy podporuji, jako nástroj řízení procesu.

V té podobě, jak jsou připraveny, je odmítám.

Největší obavy mám z toho, k čemu všemu je chce ministr a spol. využívat.

Pokud jim někdo fandí, tak jak jsou, nevadí mi, že chce přispět myšlence, kterou považuje za správnou.
Zda jde u jiných o jistou formu alpinismu, na to nechť si odpoví každý sám.

Jedno bychom si ale měli vyjasnit předem.

Žádné testy české školství a upadající úroveň znalostí žáků nespasí.
Pokud se žáci neučí a učitelé na ně nemají páku, pak představa deváťáka, který se začne učit kvůli špatným výsledkům testů, patří do říše pohádek.

Anonymní řekl(a)...
24. listopadu 2011 21:54  

V té podobě, jak jsou připraveny, je odmítám.

Jakou podobu máte na mysli?

Anonymní řekl(a)...
24. listopadu 2011 22:07  

to poste.restante: Kolego, ale podstatu těch testů vidím právě v tom, že budou mít podstatný dopad do dalšího života žáků. Pokud to bude testování jen pro testování, tak to je samozřejmě nesmysl. Stalo se módou motivovat penězi. Chceme snad žáky uplácet, aby se snažili? Ne. Je to jejich život, jejich zodpovědnost. Vy nemáte uplácet a prosit na kolenou žáky. Správně to má být naopak. Bohužel, současný stav je důsledkem vytvoření primitivní pseudoelity národa, která má sílu a moc, ale chybí jí intelekt a vzdělání. Znáte to: Než budou ti co umějí mít a ti co mají umět, musejí se nějak domluvit.

Luděk Blaha řekl(a)...
24. listopadu 2011 23:16  

Stalo se módou motivovat penězi.

Týýýjo. Nějak jsem si nevšiml.

Charlie řekl(a)...
24. listopadu 2011 23:18  

to Pavel Doležal: S tím se nedá než souhlasit. Bohužel opět došlo k tomu, že se věci dělají složitější než by mohly být. Srovnávací testy v 5. třídě mi nevadí vůbec, alespoň bude výstup na konci prvního stupně ZŠ. No a testy v devítce pěkně postaru nazvat PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY, které budou na všechny SŠ POVINNÉ (s výjimkou uměleckých, kde je talent asi důležitější). A že to bude mít dopad na život žáků. Ano, jen tak dál. Mělo to dopad na většinu z nás, kteří studovali před rokem 89 (zažil jsem je na SŠ i VŠ) a nemyslím, že by naše dětské dušičky nějak trpěly. Dokonce si vzpomínám, že se dělaly i na některé učňáky (automechanici, elektrikáři, atd.) Nemá-li ovšem MŠMT páky na to, aby se podobný projekt prosadil (viz bojkot rodičů), nezbývá než upravit legislativu. V opačném případě můžeme ministerstvo rovnou zrušit a o maturitu resp. VŠ tituly třeba losovat. Při současném stavu a jeho zachování to v budoucnu vyjde skoro nastejno.

poste.restante řekl(a)...
24. listopadu 2011 23:30  

Pavel Doležel
Ještě jednou - Testy podporuji, jako nástroj řízení procesu.

Já o žádném uplácení žáků nepsal. Co tím máte na mysli?


Charlie a Pavel Doležel
Pánové a Vy snad máte pocit, že říkám něco jiného?

Že takovými "závěrečnými testy" byly v minulosti přijímačky na SŠ, o tom tady píšu už několik let.

Udělejme jednotné testy na konci deváté třídy a učiňme je hlavním kritériem přijetí na SŠ.
Ale současně nechme na středních školách, s jakým bodovým hodnocením žáky ještě přijmou a která další kritéria kromě testů zvolí. "Trh" ukáže.

Luděk Blaha řekl(a)...
24. listopadu 2011 23:46  

viz bojkot rodičů

Mně se to strašně líbí. Už jenom to slovo BOJ-KOT. Takový amerikanorusismus. Fonetický clapec kocour. Holt se nám ta multikultura do života školy pěkně prořezává.

Jednak: to není nic nového. Žáci dopředu oznámená zkoušení bojkotují od jaktěživa. A pak: což takhle inkriminovaným dětičkám bojkotovat vysvědčení v pětce i devítce.

Anonymní řekl(a)...
25. listopadu 2011 8:28  

Není mi jasný výběr zkušebních králíků. V našem ústeckém kraji budou pilotit ze šesti škol dva gymply. Tak jsem z toho jelen. Co na to kolega Blaha?

Anonymní řekl(a)...
25. listopadu 2011 8:33  

Pro Anonymního. Zřejmě Vám ušlo, že radní pro machinace ve školství Jakubec zavedl v Kraji ústeckém víceleté gymnázium od čtvrté třídy. A máš to vysvětlené a nemusíš se ptát vrchního glosátora.

Luděk Blaha řekl(a)...
25. listopadu 2011 8:55  

Tak jsem z toho jelen. Co na to kolega Blaha?

Zajímalo by mne, jestli máte na sjezdovce nutkání si zatroubit.
Já třeba mám nutkání téměř nepřekonatelné, neboť jsem se hodlal, tak jako Vy, zeptat na totéž. Dost mne mrzí, že na okrese nemáme žádného pilota. Tedy ve smyslu opory vzdělávacího systému.

Charlie řekl(a)...
25. listopadu 2011 9:47  

to poste.restante: Vůbec si nemyslím, že píšete o něčem jiném, to nebylo myšleno jako kritika. Sice v některých věcech máme názory odlišné, ale tento případ to není.
Pokud jde o to, s jakým výsledkem budou školy přijímat, proč ne, ale pak si nesmějí ztěžovat na výsledky SM.

kaminek řekl(a)...
25. listopadu 2011 10:21  

Učím na jedné z "potrefených" škol a přiznám se, že jsešm na jednu stranu moc rád, že jsme do výběru prošli. Alespoň budu mít správné informace z první ruky. Jako IT mě především zajímá, jak bude vše technicky zpracováno. Zvláště pak instalace potřebného SW na síť. Už teď jsem zvědavý, jestli k tomu budu mít jako správce co říct, nebo mne inspektoři vyhodí a za "zavřenými dveřmi" vše zařídí (kde je bezpečnost provozu IT apod.)

Anonymní řekl(a)...
25. listopadu 2011 10:51  

Kdyby to udelali rozumne, stacil by prohlizec. IMHO

PN

Anonymní řekl(a)...
25. listopadu 2011 18:48  

Není mi jasný výběr zkušebních králíků. V našem ústeckém kraji budou pilotit ze šesti škol dva gymply...

V případě gymnázií se budou testovat pouze kvarty a naproti tomu v zařazených málotřídních školách jen páté ročníky. Jiný důvod není a platí to ve všech krajích, nejen v Ústeckém.



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.