Švédská firma TAT (The Astonishing Tribe) z Malmö se zabývá systémy pro vývoj uživatelských rozhraní (interface) pro mobilní zařízení. To znamená, že vytváří vývojové systémy, které jsou pak použity pro návrh programu, s nímž pracuje uživatel při ovládání např. mobilu. Své produkty dodává většině velkých výrobců mobilů na světě. Nedávno obohatila svou nabídku o velmi zajímavý prvek z oblasti rozšířené reality (Augmented Reality), o níž byla zmínka již v článku „Zapomeňte! vzkazuje Dede“.

Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Obdobné systémy pro rozpoznávání osob podle obličeje, které stačí namířit na osobu, která je v dosahu a hned víte, kdo je to, vyvíjí řada firem na celém světě již několik století: http://www.militaria.wz.cz/cs/dragunov/dragunov.jpg
I v tomto případě se jedná o aplikaci, jež má nepochybně potenciál omezovat soukromí. Účast v diskusi za České škole však takové riziko přináší na každém kroku. Pokud zde někdo zveřejní svůj příspěvek, nesmí se pak divit.
Využívání těchto systémů má opravdu značný potenciál pro zneužití, ale zároveň mimořádný půvab pro cenzora. Jsou zde však i další netušené možnosti. Předpokládejme na chvíli, že kupříkladu pan Brdička naopak chce být ostatními diskutujícími poznán. Vloží tedy svůj obrázek do okénka svého diskusního příspěvku, na níž si jej může každý uživatel prohlédnout z profilu. V diskusi, v níž jsou takto vybaveni všichni, pak stačí, třeba v okamžiku, kdy se někdo nám neznámý ujme slova, namířit na něj, a je to! Praktická ukázka je na následujícím videu: http://www.youtube.com/watch?v=iaLmlWOZoLw&feature=related
Zatím možná nemáte, stejně jako já, pocit, že by se právě takováto funkce mohla hodit i ve škole. Tam se sice všichni známe, a když se budu jako učitel chtít podívat, jakou digitální stopu za sebou nechává některý žák, mohu to udělat i bez rozpoznávání tváře. Jenže inovativní učitelé již přemýšlejí nad dalšími možnostmi.
Představte si velké veřejné úložiště fotografií žáků např, v Bakalářích. Zatím jsou zde všechny fotografie ukládány pouze s meta-daty v podobě klíčových slov, případně se souřadnicemi GPS bydliště žáka. V budoucnosti však bude možné, aby se spolu automaticky propojily všechny fotografie zobrazující stejnou třídu. Úplně stejně pak třeba bude možné rozpoznat fotografii pro výuku daného předmětu a okamžitě ji propojit s informacemi, které by měli všichni žáci v této třídě znát. U žáků připojených do sítě nepřetržitě pak celá tato operace bude probíhat v reálném čase.
Podobné funkce již ve světě existují. Zatím ukazují uživatelům v místě jejich okamžitého výskytu jen banky, směnárny, obchody, restaurace a další objekty, které je možno s výše uvedeným systémem v případě potřeby navštívit. Lze očekávat, že využití těchto systémů nabyde podobnou prioritu u učitelů, jako u žáků.
To je zase blábol ...
Myslíte ten článek nebo diskusní příspěvek?
Výše uvedené informace o virtuální realitě svědčí o změně edukačního procesu jako celku, jak je popsáno v závěru článku. Myslím si ovšem, že úplně opouštět tradiční výuku není to nejlepší, co by se mělo na školách dělat. Určitě ale zas souhlasím s nasazováním technických prostředků do výuky. Lze to dělat ale opatrně a né jen jako "hurá" akci a říct si, že teď to bude úplně jiné. Prostředky jsou pořád jen prostředky a mají funkci pouze facilitace vědomostí. A proto si myslím, že nejlepší bude zlatá střední cesta - mnohem více začleňovat ICT do klasického ekukačního procesu, né však, aby byl zcela vytlačen, neb i on má své místo!
Okomentovat