Mají mít lidé možnost doplnit si vzdělávání v pozdějším věku? Proč je "další vzdělávání" důležité v systémech rozvinutých ekonomik? A jak vybudovat systém dalšího vzdělávání u nás?
Další otázky veřejné diskuse o budoucnosti českého vzdělávání "Výzva pro deset milionů" otevírá nově zpracovaná podkladová studie s názvem "Další vzdělávání". Materiál, týkající se koncepce celoživotního učení, zpracovat tentokrát Národní vzdělávací fond. Česká republika v oblasti dalšího vzdělávání zatím zaostává. Studie si proto všímá mj. důležitosti dalšího vzdělávání jak pro konkurenceschopnost ekonomiky, tak pro zaměstnatelnost a kariérní růst jednotlivce, a možným pobídek pro větší rozvoj dalšího vzdělávání.
Co studie navrhuje? Mimo jiné zvýšení zodpovědnosti škol za zaměstnatelnost absolventů zavedením pravidelných analýz uplatňování absolventů a vyvozování závěrů, rozšíření pobídek pro účastníly dalšího vzdělávání, a to pro zaměstnané ve formě pracovních nebo daňových úlev nebo rozdílem ve výši podpory pobírané osobami zařazenými a nezařazenými do rekvalifikačního vzdělávání, či zvýšení vzdělávací kapacity úpravou podmínek, které by zvýšily příjmy škol (středních, vyšších i vysokých) za vzdělávání v dalších způsobech vzdělávání oproti dennímu studiu a vytvoření snadno dostupné databáze o nabídce dalšího vzdělávání.
Více informací o navrhovaným změnách, odborné komentáře a možnost vyhrát zájezd na Mallorku v anketě naleznete na stránkách Výzvy pro deset milionů .
redakce
0 komentářů:
Okomentovat