Už nyní je jasné, že školy nebudou moci dodržet hygienická pravidla, která vláda v jiných oblastech tvrdě vymáhá. Například v obchodech se zavádí kvůli požadavku na dostatečnou vzdálenost nová opatření... Případný kontakt s ostatními lidmi v obchodě přitom trvá pár vteřin, maximálně minut. Oproti tomu ve školách sedí v lavicích děti těsně vedle sebe minimálně celé dopoledne. „Toto představuje samozřejmě velký problém. Většina škol potřebné rozestupy mezi dětmi zajistit nemůže,“ uznává viceprezident Asociace ředitelů základních škol Jaroslav Jirásko v reportáži Deníku N.
 |
Jaroslav Jirásko (zslb.cz)
|
Plánovaný systém rotací podle něj tento problém nijak neřeší. „Riziko nákazy je ale mnohem větší v samotné třídě, kde spolu děti tráví celé vyučování, než na chodbách. Bylo by tedy logické, kdyby systém rotací fungoval uvnitř tříd, děti by se učily po skupinách. Taková varianta je určitě komplikovaná, ale hygiena by měla být na prvním místě,“ dodává Jirásko, který je ředitelem ZŠ Lázně Bělohrad na Jičínsku.
Problémy se zajištěním rozestupů během výuky potvrzuje také Dan Jedlička, ředitel brněnské Základní školy Sirotkova. „My máme poměrně velké třídy, každá má zhruba 70 metrů čtverečních. Můžeme přestěhovávat nábytek, jak chceme, ale pokud je ve třídě kolem 26 dětí, rozhodně nemohou mít mezi sebou dvoumetrové vzdálenosti,“ říká ředitel.
Ředitelé potvrzují, že někteří rodiče nechtějí za této situace dávat děti do škol. „Už se nám ozvali rodiče, kteří mají obavy z nákazy, protože žijí v domácnosti s rizikovými osobami nebo se seniory. Někteří se také ptají, zda dítě, které je astmatik, musí mít roušku. Ptali jsme se na to ministerstva, ale výjimky pro astmatiky v nošení roušek nejsou,“ říká Jirásko.
7 komentářů:
bezesporu!
Největší hloupost - maturanty měli nechat doma, akorát se všichni promoří a pak už nebude výuka žádná a maturity kdo ví...
"Bylo by tedy logické, kdyby systém rotací fungoval uvnitř tříd, děti by se učily po skupinách."
Jenže to by se učitelé zbláznili. Logické by bylo ve stupni čtyři pustit maximálně první stupeň.
Ano maturanti měli zůstat doma.
Maturanti mají největší motivaci, takže bez problémů makají distančně. Nechal bych to na dobrovolných konzultacích na základě dohody s učitelem.
Nahoře zakázali míchání žáků. No to nevím jak se bude řešit seminář namíchaný ze čtyř tříd. A že těch seminářů běží.
Evidentně absolutně ministr a jeho úředníci, potažmo další "znalci" školství netuší jak fungují maturitní ročníky.
Nejhorší jsou "ti znalci", kteří rozhodují od stolu a co jim "pero napíše" bez reálného poznání učení a vedení kolektivu. Bohužel - pokud tohle nepřestane, nic se nikdy nezmění.
Nejen matiuritní ročníky. Netuší jak funguje většina škol.
Co 1 žák na 15m2? Nebo v supermarketu je horší vzduch než ve škole?
Středoškolák není maloš v první třídě. Středoškolák maturant by měl být schopen samostudia podle pokynů. Tedy neměla by být nutná osobní účast těch schopnějších. Do školy by měli chodit jen ti neschopní. Co potřebují pomoc nebo bič.
Plná ústa individuálního přistupu a při tom nejsou schopni rozeznat základoškoláka od středoškoláka. natož vymyslet funkční opatření.
Pane Vaňku,
školy jsou tedy jaksi jen zařízení pro neschopné? Schopným nemají co nabídnout? Zajímavá myšlenka.
Vše dobré :)
Zdeněk Brom
Okomentovat