Odnesou to prvňáčci, peníze na vybavení nepřišly, říká ředitelka základní školy

středa 14. října 2020 ·

Uzavření škol pro první stupeň je jedním z nejdiskutovanějších opatření, které vláda v pondělí oznámila. Na jaře přišly děti o dva až tři měsíce výuky, teď jim bude chybět znovu. Pauzu podle ředitelky Základní školy generála Františka Peřiny v pražských Řepích odnesou hlavně ti nejmenší. „Je to individuální, ale nemusí umět dobře psát, problémy jim může dělat i čtení. Výpadek pocítí,“ odhaduje Jarmila Pavlišová v rozhovoru pro iDNES. 


Jarmila Pavlišová (repro PRAHA TV)
V rozhovoru zazní také tyto otázky a odpovědi:

Minulý týden ve čtvrtek vláda oznámila hybridní výuku na druhém stupni. V pondělí však nařídila uzavření škol včetně prvních stupňů. Řídíte školu, kde je 1300 dětí. Zvládnete v tak krátkém čase naplánovat celoškolní distanční výuku? 

Bylo to náročné, ale za pátek se nám podařilo rozdělení prezenční a distanční výuky naplánovat dobře a vyhovovalo to všem požadavkům. Distanční výuka však pro nás bude představovat těžko zvládnutelné potíže. 

Proč? 

Každý nemá připojení k internetu. Všichni také nemají vlastní notebooky a počítače s kamerami. Což je problém, který budeme muset řešit částečnou výukou online, a částečným vyvěšením materiálů na webu... 

Nakolik tápete, jestli to, co platí dnes, bude platit i zítra? 

Samozřejmě jsme v nejistotě, ale hlavně jsou v nejistotě rodiče. Nervozita je a mělo by se to říct jasně. A vrátím se k prvnímu stupni, kdy podle mě první a druhé ročníky měly do školy chodit i nadále. Vesměs celý první stupeň. Ale nejsem epidemiolog. Jenže učit první stupeň na dálku není jednoduché, nemají ještě takovou technickou zdatnost. Na druhém stupni to takový problém není, ale co s prvňáčky? Jak je máme přimět, aby udrželi pozornost? U obrazovky to je prostě složité. 



Celý rozhovor naleznete zde

1 komentářů:

Milan Keršláger řekl(a)...
14. října 2020 11:35  

Přes počítač je prakticky nulová zpětná vazba, která zabere mnohem více času než ve třídě. Online jde proto spíš o frontální výuku. A to o to větší, když se používá Microsoft Office 365 (Teams). Při použití Google Meet může žák nasdílet svoji obrazovku a učitel mu může pomoci, což v Teams nelze (kromě toho jsou Teams na ovládání složitější). Ovšem pomáhat dětem s technikou je nemožné při větším počtu dětí nebo když učitel je sám technicky slabý.

Obecně je dále problém s řešením technických potíží, které ubírají již tak omezený čas na výuku a interakci. Poté ještě s odevzdáváním prací (vyplňování na počítači nebo focení a nahrávání do výukového systému).



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.