Uzavření škol pro první stupeň je jedním z nejdiskutovanějších opatření, které vláda v pondělí oznámila. Na jaře přišly děti o dva až tři měsíce výuky, teď jim bude chybět znovu. Pauzu podle ředitelky Základní školy generála Františka Peřiny v pražských Řepích odnesou hlavně ti nejmenší. „Je to individuální, ale nemusí umět dobře psát, problémy jim může dělat i čtení. Výpadek pocítí,“ odhaduje Jarmila Pavlišová v rozhovoru pro iDNES.
|
Jarmila Pavlišová (repro PRAHA TV) |
V rozhovoru zazní také tyto otázky a odpovědi:
Minulý týden ve čtvrtek vláda oznámila hybridní výuku na druhém stupni. V pondělí však nařídila uzavření škol včetně prvních stupňů. Řídíte školu, kde je 1300 dětí. Zvládnete v tak krátkém čase naplánovat celoškolní distanční výuku?
Bylo to náročné, ale za pátek se nám podařilo rozdělení prezenční a distanční výuky naplánovat dobře a vyhovovalo to všem požadavkům. Distanční výuka však pro nás bude představovat těžko zvládnutelné potíže.
Proč?
Každý nemá připojení k internetu. Všichni také nemají vlastní notebooky a počítače s kamerami. Což je problém, který budeme muset řešit částečnou výukou online, a částečným vyvěšením materiálů na webu...
Nakolik tápete, jestli to, co platí dnes, bude platit i zítra?
Samozřejmě jsme v nejistotě, ale hlavně jsou v nejistotě rodiče. Nervozita je a mělo by se to říct jasně. A vrátím se k prvnímu stupni, kdy podle mě první a druhé ročníky měly do školy chodit i nadále. Vesměs celý první stupeň. Ale nejsem epidemiolog. Jenže učit první stupeň na dálku není jednoduché, nemají ještě takovou technickou zdatnost. Na druhém stupni to takový problém není, ale co s prvňáčky? Jak je máme přimět, aby udrželi pozornost? U obrazovky to je prostě složité.
Celý rozhovor naleznete
zde
1 komentářů:
Přes počítač je prakticky nulová zpětná vazba, která zabere mnohem více času než ve třídě. Online jde proto spíš o frontální výuku. A to o to větší, když se používá Microsoft Office 365 (Teams). Při použití Google Meet může žák nasdílet svoji obrazovku a učitel mu může pomoci, což v Teams nelze (kromě toho jsou Teams na ovládání složitější). Ovšem pomáhat dětem s technikou je nemožné při větším počtu dětí nebo když učitel je sám technicky slabý.
Obecně je dále problém s řešením technických potíží, které ubírají již tak omezený čas na výuku a interakci. Poté ještě s odevzdáváním prací (vyplňování na počítači nebo focení a nahrávání do výukového systému).
Okomentovat