Státní maturitní testy se od jara příštího roku nebudou známkovat. Hodnotit se budou jen slovy "uspěl" či "neuspěl" podle procenta zvládnutých úkolů. Hranici úspěšnosti v testech bude určovat Cermat, který má státní zkoušky na starosti. Vyplývá to z nové úpravy vyhlášky k maturitám, kterou podepsal ministr školství Robert Plaga (za ANO). ČTK to řekla mluvčí ministra Aneta Lednová. Vyhláška začala platit od čtvrtka.
Maturitní testy se budou od jara hodnotit místo známek procenty. Plaga podepsal vyhlášku
Celý text naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
Superdůležité rozhodnutí, v této době. Hlavně, že se vyhnul Jílkové.
Vsadím boty, že to bude to mít jeden nepěkný důsledek. Žákům už nepůjde o známku, podcení přípravu a nezmaturuje celá řada těch, kteří by při zachování známkování zmaturovali. A když se k tomu přidá jarní a podzimní výpadek výuky, nemůže to dopadnout dobře.
Nemá cenu tu tragickou komedii prodlužovat. Zrušení Cermatu a státní maturity je neodvratné, tohle všechno je jen prodlužování agónie.
Nemám sílu to číst celé, ale pokud jde o maturitní prospěch, rozumím tomu takhle:
Dvě jedničky, dvojka a matika těsně nad hranicí úspěšnosti (dříve 4 se štěstím)=> vyznamenání.
Jednička, dvě dvojky a matika na 100 % => pouze prospěl.
Nebo jsem něco přehlédl?
Už jsme to tu diskutovali. Je to další průšvih ministra. Bez odborné diskuze prosadil své rozhodnutí. Že mu to nikdo na ministerstvu nebyl schopen rozmluvit o lecčems svědčí.
Tak jako u zdravotnictví a vlády musí přijít ředitel pojišťovny, který umí používat mozek, matematiku a excel, aby zapůsobil a zbrzdil první vlnu koronaviru, tak u školství nic takového evidentně nehrozí. Ministerští úředníci a ministři jsou k ničemu a výzkumné ústavy buďto neschopné nebo je nikdo neposlouchá. Pokud je už nezrušili.
Ministr a jeho přicmrndovači nejsou schopni pochopit, že takové rozhodnutí nejen nic nezlepší, ale je to facka do ksichtu všem snaživým žákům.
Ono čím víc problémových žáků, tím víc projektů na zlepšování školství a tím snazší čerpání fondů. Možná o to především ve školství jde. Kvantita vítězí nad kvalitou.
Poslední léta nevidím, že by to bylo jinak.
Berme to tak, že testy jsou prostě jen zkouška, která propouští ke školní maturitě. Ověřuje nezbytné minimum a je jedno, na kolik procent účastník uspěl. Buď můžeš jít dál, nebo nemůžeš.
Samozřejmě je špatně, že se tato zkouška nazývá "maturitou". Ale jako prozatímní rozumný kompromis to stačí.
Maturity nikdy nebyly rovnocenné a nejsou ani teď, pod "celostátním" dozorem. Vědí do zaměstnavatelé, vědí to i vysoké školy. A nikdo to ani nečeká. "Protokol o výsledcích společné části MZ" po našich absolventech nikdy nikdo nechtěl. Nikdo si nedělá iluzi, že by po těch letech různého centralizování tomu mohlo být jinak.
Spekulovat nad tím, nakolik tyhle testy donutí "studenty se učit", nemá smysl. Tyhle testy by měly naopak ověřovat něco, co se za krátkou dobu těsně před maturitou doučit nedá.
"Učit se" by měla donutit maturita školní (pardon 'profilová').
Nedokáže-li to, maturitní vysvědčení z takové školy bude bezcenné a zaměstnavatelé (o vysokých školách nemluvě) si budou kvality uchazeče ověřovat jiným způsobem. Koneckonců, dělají to odnepaměti.
MM
"Tyhle testy by měly naopak ověřovat něco, co se za krátkou dobu těsně před maturitou doučit nedá."
To něco - základní znalosti a studijní předpoklady - se ověřuje už při přijímacích zkouškách, jenže absence "nepodkročitelného minima" (tento výraz miluji, nevíte, kdo ho vymyslel?) u přijímacího testu nás nutí něco takového opakovat před maturitou.
Maturita kdysi měla být a také byla garancí jisté úrovně.
Ještě jednoho "Plagu" jedno volební období a budeme ji opravdu moci úplně zrušit.
A všichni "reformátoři" pak konečně budou moci být šťastní.
Průměrně trvá lidem cca 20 let, než si začnou uvědomovat, že je "něco" špatně.
Z toho vyplývá, že většina strůjců současných "vylepšení" maturit se už nedožije toho, až je budou jejich "potomci" proklínat.
...a průměrně cca 20 % populace je hloupá až na půdu, proto stále volí ty stejné politiky - nekompetentní pro vedení rezortů a státu, protože mají charisma...Těchto 20 % obyvatel si ani za 20 let nic nezačnou uvědomovat a vinu budou házet na druhé...
Je pozoruhodné, jak lehce se někdy šermuje pojmem hloupost. Jenže to zdaleka tak jednoduché není. Hloupost může být "od přírody", vrozená, hlouposti ale může dělat a říkat i člověk "přírodou obdařený". Např. tím, že nemá dostatek soudnosti a ještě to vystavuje na odiv. Nabízím alespoň tři citáty:
"Hloupost je nejzvláštnější za všech nemocí. Netrpí jí nemocný, ale ti okolo něj.“ Jacques Prevért
„Jednou z největších civilizačních pohrom je učený hlupák.“ Karel Čapek
Děti musejí snášet hlouposti dospělých, dokud nejsou dost veliké, aby je opakovaly.“ Jean Anouilh
„Jednou z největších civilizačních pohrom je učený hlupák.“ Karel Čapek
Karel Čapek zřejmě tušil, jaké procento populačního ročníku za osmdesát let dosáhne na vysokoškolské a maturitní vzdělání.
Okomentovat