„Začněme tím, jak to ve třídách minulé dva týdny vypadalo: až půlroční pauza se nemohla na žácích a žákyních nepodepsat. S tím se počítalo, což nic nemění na faktu, že je to pro obě strany, jak žáky, tak učitele, vysoce náročné. Část dětí za šest měsíců ztratila základní školní návyky, mají potíže se soustředěním, odvykla si pracovat, učit se. Dlouho to viselo na rodičích, většinou zaměstnaných, pak přišly dvouměsíční prázdniny,“ píše Martin Fendrych pro online deník Aktuálně.
Martin Fendrych (repro ČT) |
Co a jak doporučuje v této situaci Česká školní inspekce? Doporučení je jistě míněno dobře. Má jednu velikou přednost - vykračuje směrem k nezbytné modernizaci našeho školství, tedy směrem, který má určit Strategie 2030+…
Na druhou stranu ona doporučení (je jich osm) přichází v době, kdy jsou kantoři (mluvím o těch, kteří berou výuku vážně a brali ji vážně i za koronakrize před prázdninami) doslova zavaleni prací a snahou děti přeorientovat z rytmu půlročních pseudoprázdnin do rytmu běžné výuky.
Celý komentář naleznete zde
1 komentářů:
Co je : "integrace obsahu v rámci vybraných vyučovacích předmětů"?
No, popravdě například v zeměpise učím stavbu Země a v přírodopise se to děti učí též...tak přeorganizování plánů tak, aby se to neučily dvakrát. Minerály a horniny též děti jaksi probírají několikráte...a jak moc toto učivo potřebují k praktickému životu? Takových příkladů je "něúrekom". A jen tak mimochodem, účel "hry" ŠVP bylo již i tato zmíněná integrace (od roku asi 2005 toto můžeme realizovat!!)Jenže - kdo má ty ŠVP stále měnit ?
No, a koordinace učiva v učebnicích se ŠVP je jednoduše určující (učebnice jsou drahé a není možné je rychle obměňovat. Také žádné učebnice nejsou kompatibilní s případným "spojováním předmětů" v jeden, tak jak je možné již asi 15 let.
Jo, jo, výchova se nám do té školy prostě dostat také musí. A pěkně bez "nástrojů"...což je vazba (= vztah) vychovávajícího (spíše vzoru) a vychovávaného. Rodiče, toto si nenechte vzít a vychovávejte prosím!!
Okomentovat