„Harmonogramy otevírání ekonomik jsou především výsledkem debaty politiků s epidemiology. Zdá se mi, že naši politici se rozhodli, že čas už nazrál k tomu, aby se ujali vedení tohoto procesu. A jsem tomu rád. Ale nezdá se, že na rozdíl od svého rakouského či německého kolegy se ministr školství rozhodl, že i on chce v této debatě něčeho dosáhnout. Možná se mu ani nechce, učitelské odbory mu to vyčítat určitě nebudou,“ píše bývalý guvernér ČNB Miroslav Singer v Hospodářských novinách.
Umím si také představit, že na pedagogických školách je dnes v osnovách tolik zajímavých nekonvenčních témat, že na to dozvědět se, proč je standardní základní vzdělávání jednou ze základních aktivit státu, o niž se má usilovat i ve velmi nepříznivých podmínkách, času nezbývá. Ono to ale také nemusí být o ministrech, ale uvědomění si priorit. Prostě to naši lídři a nejspíš i jejich voliči "cítí se vzděláním jinak" než Angela Merkelová či Sebastian Kurz.
Celý text naleznete zde
3 komentářů:
Ano, autor taky kdysi chodil do školy. Nespěchejme!
Singer, Singer - to je ten, co bojoval s českou korunou? No, tak to je expert.
Nejsem vyhraněným odpůrcem návratu do škol, spíš si myslím, že to má být řečeno koncepčně, nikoli kočkopsem... a taky že nejsou domyšlené technické záležitosti, neboť ministrovi zřejmě radí lidé, kteří mají o školské praxi jen velmi mlhavou představu.
Rozhodně si nemyslím, že pan Singer nerozumí ekonomice.
Upoutal mne tento odstavec: Ale nezdá se, že na rozdíl od svého rakouského či německého kolegy se ministr školství rozhodl, že i on chce v této debatě něčeho dosáhnout. Možná se mu ani nechce, učitelské odbory mu to vyčítat určitě nebudou.
Docela by mne zajímalo, nakolik si pan Singer zjistil informace o učitelských oborech, o ministerské komunikaci s učiteli atd.
Okomentovat