„V médiích i směrem ke školám soustavně říkám, že hlavní podíl na výuce dětí musí mít i v distančním režimu škola. Nabádám učitele, aby byli žákům i jejich rodinám k dispozici, aby žáky nepřetěžovali a aby využívali možnosti slovního hodnocení. Právě pro rodiče dětí na prvním stupni, kteří to mají z hlediska výuky nejtěžší, nabízíme od května možnost přítomnosti ve školách formou školních skupin,“ říká v rozhopvoru pro deník e15 ministr školství Robert Plaga.
Přidat popisek |
V rozhovoru zazní také tyto otázky a odpovědi:
Ukázala koronavirová krize na slabiny českého školství?
Velkým tématem, které současná situace otevřela, je digitalizace školství a možnosti distanční výuky. Průzkum České školní inspekce ukázal, že patnáct procent našich škol mělo tuto formu výuky plně integrovanou již před nouzovým stavem a stejný počet škol, patnáct procent, ji do té doby vůbec nerealizovalo. Ostatní školy jsou někde mezi tím. Je to do budoucna výzva, na co se ve školách zaměřit. Další věcí může být přehlcenost výuky.
I řada rodičů se podivovala nad tím, co všechno se dětí musejí naučit.
O tomto problému už nějaký čas víme a budeme ho řešit v rámci revize rámcových vzdělávacích programů. Musím říct, že co se určitě zlepšilo, je komunikace mezi rodinou a žákem a také sdílení informací mezi pedagogy. To jsou věci, které bychom měli do budoucna zachovat a posílit i v rámci běžné výuky. Rádi bychom v návaznosti na současnou situaci do budoucna podpořili také formativní (takzvaně zpětnovazební – pozn. aut.) hodnocení žáků.
Celý text naleznete zde
4 komentářů:
Je podstatné a pokud možno hodnotit pokrok, ke kterému došlo, říká v článku pan ministr.
Pane ministře, můžete mi poradit, jak toto zjistím bez testování ?
Budu ráda, když odpovíte (může někdo pověřený samozřejmě)
Jak bude vypadat MŠMT ČR v září? Teď je to předčasná spekulace!
NEPROMRHEJTE ČAS: PŘIPRAVTE ŠKOLY NA TŘÍDY PO 12 ŽÁCÍCH,ZAJISTĚTE SYSTÉM HYGIENY,ŘEŠTE ZRUŠENÍ BUFETŮ A ŠKOLNÍCH JÍDELEN,ZRUŠENÍ TĚLOCVIKU.............
Okomentovat