„Politici říkají, že zodpovědnost je na nás, a tak se snažíme vše držet. Nechceme být zpátečníci ani konzervativní a snažíme se jít tak daleko, kam nás pustí naše odborné stanovisko, ale abychom neohrozili zdraví a životy lidí,“ říká Rastislav Maďar v rozhovoru pro Seznam Zprávy.
Rastislav Maďar (repro ČT) |
Další kapitolou, kterou koronavirus ochromil, je školství. Tento týden se k individuálním aktivitám vrátí studenti posledních ročníků vysokých škol. Ve třetí vlně, 25. května, se do lavic vrátí žáci 1. stupně základních škol. Proč se nakonec u škol dospělo k takovým restrikcím, když děti nepatří mezi rizikové pacienty ani přenašeče? Mohou být nějak ohroženi starší učitelé, kteří naopak mezi rizikové patří?
Učitelé, kteří jsou sami rizikoví, by také měli zůstat v bezpečí. Je to formou čestného prohlášení a takoví učitelé budou pokračovat v karanténě a učit na dálku jako doteď. Například můj syn má sice zdravou paní učitelku, ale ta bydlí s o generaci starší maminkou a i rodinné příslušníky je třeba chránit.
Proč se do běžného režimu nemohou ve stejný čas vrátit i starší žáci?
Mohli jsme zatím pustit jenom část. Je hypotéza, že pokud půjde vše dobře, tak bychom od června druhý stupeň pustili alespoň na formu malých skupinkových konzultací. Ale čím nižší věk dítěte, tím nižší riziko, že budeme mít vážnější komplikace. Děti na prvním stupni také potřebují větší interakci se školou. Nejsou natolik schopny se zabavit samy a vyhledat si potřebné věci. Rodiče je také nemohou tak snadno nechat doma. Snažíme se tedy vyjít vstříc i rodičům, kteří už musí do práce. Je tam i ten ekonomický aspekt.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat