Dvakrát týdně společné vaření přes internet, pečení bábovky, pokusy s hlínou, tvorba návrhů keltského umění, čtenářské dílny a online prezentace projektů z angličtiny. I tak může vypadat vyučování v době uzavřených škol. Děti z montessori sekce pražské ZŠ Na Beránku jsou sice doma, ale jejich škola se stará o to, aby měly širokou nabídku možností, jak smysluplně využít čas, který dětem a jejich rodinám začátkem března nečekaně „spadl do klína“. Reportáž přináší magazín Rodiče vítáni.
Každá třída tak v pátek dostává týdenní plán. V něm se dozvědí, co by udělat měli – tedy počítat, číst, věnovat se poslechům v angličtině, nebo si třeba projít témata dopravní výchovy a vytvářet časové osy. Vedle toho se ale mohou inspirovat i v tom, co udělat mohou, a třeba by je to samotné nenapadlo. Tak se například rozjela celoškolní akce Peče celé Monte, kdy děti doma pečou bábovky, buchty, sušenky nebo třeba housky a rohlíky a fotky pak sdílejí s ostatními, nebo pokusy s hlínou a měřením jejího pH. Teď se zase rodiny domlouvají, kdo a kdy bude chodit opečovávat školní zahradu.
Pedagogové jsou přitom dětem k dispozici. Občas se konají společné lekce přes Google Meet nebo Zoom, kdy učitelé vysvětlují třeba novou látku v matematice nebo se společně věnují větnému rozboru, případně jsou k dosažení přes WhatsApp či mobil, aby mohli pomáhat žákům, kteří si s něčím nevědí rady. První dva až tři týdny se učitelé spíš osmělovali, teď už jsou schopní online výuky v podstatě všichni a troufají si i na třídnické hodiny, aby zjistili, jak se dětem a jejich rodinám daří a jak se cítí. Podařilo se tak znovu nastartovat motivaci, která po týdnech v „offline režimu“ u dětí začínala opadat.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat