Ministr školství Robert Plaga na tiskové konferenci oznámil, že jednotné přijímací zkoušky na střední školy proběhnou nejdříve dva týdny po znovuotevření škol v téměř nezměněné podobě. Státní maturita v upravené podobě proběhne nejdříve tři týdny po znovuotevření škol.
Robert Plaga (msmt.cz) |
Maturita z češtiny a cizího jazyka bude upravena: Nebudou písemné práce, didaktické testy se budou vyhodnocovat na škole.
Pokud by školy nebyly otevřeny do 1. června, bude maturitní vysvědčení vystaveno podle známek z vysvědčení z posledních tří ročníků.
Ministr také zopakoval, že ministerstvo školství nepočítá se zkrácením letních prázdnin.
45 komentářů:
Překvapeni?
Zkoušky budou až se otevřou školy. No toto!!
Ne, žádné překvapení, nýbrž správná rozhodnutí. Nemám s tím problém.
Umožnit maturantům ukončit studium na střední škole do konce června, byť alternativně, je velmi seriózní a racionální návrh. Velmi oceňuju zdravý rozum ministra Plagy.
Zrušení PP a zrušení centrálního hodnocení DT v tomto školním roce snad taky podpoří a urychlí celkovou maturitní decentralizaci.
Nemám problém. Bál jsem se větších extrémů. Jen tu klasifikaci bych doporučoval promyslet. Když mnozí žáci budou počítat s tím, že klasifikování bude podle historie, tak doma nic dělat nebudou. A ti méně chápaví už to teď berou jako hotovou věc. Lepší by bylo nechat otázku otevřenou a ponechat na škole, aby měla možnost výběru. Tedy klasifikovat dle výkonů ve 2 pololetí, domácí činnosti a jedině když to nepůjde, tak vzít historické výkony. Ono když je rozum, dá se vyřešit vše.
Je jasné, že letos málokdo propadne. Problém bude jen, když dítě ani rodič nebudou reagovat na dálkový přístup. Tam by to chtělo vymyslet závazný a bezpečný postup. Výchovná komise nehrozí.
Třeba výhružný dopis do vlastních rukou,nebo něco jiného už kvůli sociálce a také klasifikaci.
Ministerstvo by mělo taky přemýšlet nad závěrečnými zkouškami - a profesními průkazy ,svářečáky, autoškolou aj. Jak řešit to, že žáci nebudou mít zákonem stanovený počet hodin. Mají nad čím přemýšlet.
V době krize lze snadno rozeznat mrtvé a ještě k tomu stále nenažrané koně a živé koně - to má význam pro budoucnost. Na mrtvé koně se nenasedá.
Projekt státních maturit byl mrtvý per partes, teď se ušetří, zracionální, zrychlí maturity a svět po 10 letech s překvapením zjistí, že minulá desetiletí ověřené bylo lepší než to drahé byrokratické nové.
Pan ministr na TK představil jasně a srozumitelně řešení, které je řešením.
Děkuji.
Takže k tomuto absolutně nepřijatelnému vysvětlení maturitních a přijímacích zkoušek.
Zatímco maturantům budou moci opravit písemné zkoušky učitelé přímo na školách a ústní zkoušky vůbec neproběhnou, pak u přijímacího řízení byl odebrán druhý termín zkoušky, prý z toho důvodu, aby neslavný CERMAT měl dostatek času na vyhodnocení.
Tento argument je naprosto zcestný minimálně k tomu, že maturitní písemky mohou opravit učitelé na školách. Proč není možno takovou možnost využít i při vyhodnocování přijímacích zkoušek? Než byl CERMAT založen, učitelé běžně vyhodnocovali přijímačky ihned a řádově do 5-6 hodin od jejich napsání byly výsledky k dispozici. Děti jsou ve stresu už teď, navíc už ví, že není stále pevný termín, což nepřispívá k jejich duševní pohodě a, co si budeme povídat, ani k duševní pohodě rodičů.
Mám tedy za to, že MŠMT by mělo OKAMŽITĚ přehodnotit rozhodnutí o zrušení druhého termínu přijímacích zkoušek a dále by - v rámci rychlejšího vyhodnocení - mělo ponechat vyhodnocení na učitelích škol, kam se budoucí studenti hlásí. Bude tak zajištěno, že zkoušky budou vyhodnoceny okamžitě a s tím, že nezadaří-li se v prvním kole, mohou studenti výsledek dohnat v kole druhém!!!!!!
Mikee, kde jste přišel na to, že ústní zkoušky budou zrušeny? Já jsem to tak nevyhodnotila.
A jak byste si představoval, že já jako jediná češtinářka ve škole budu normálně učit, rychle vyhodnocovat během pár hodin 64 přijímacích zkoušek z češtiny a pak opravím zase rychle 28 DT maturantů a hned přešaltruji na ústní maturitní zkoušku z češtiny. Tak to bych se z toho asi po...
O ústní zkoušce společné části maturity jsem v řeči pana ministra nezaslechl nic (možná jsem to ale přeslechl). Pokud se totiž tato zkouška konat bude, pak připomínám, že do konce března mají maturanti povinnost odevzdat seznamy dvaceti knih řediteli školy. Už proto by bylo zapotřebí mít o ústní zkoušce jasno.
Co chybělo?
1. Jak to tedy bude s ústními částmi státní maturity a profilovými ústními maturitami? Stejně? Bylo by dobré to říct.
2. Proč mají žáci ZŠ na přijímačky letos jen jeden pokus? Je to neuvěřitelně nefér.
3. Proč se nemohou na SŠ opravit i přijímačky, pokud se budou tamtéž opravovat i maturitní DT podle klíče? Zrychlilo by to celý proces.
4. Proč nemohou psát maturanti DT už od 7. dne, kdy se otevřou SŠ? Brání tomu něco? Bez písemek se DT stihnou za dva dny, klidně po obědě, obnovenou výuku to naruší minimálně.
Co se týká ÚZ, domnívám se, že z toho, co uvádí MŠMT, vyplývá, že na té se nic nemění.
Po konzultacích s Asociací ředitelů gymnázií a zástupci dalších asociací i s ohledem na časové hledisko bude letos ze společné části maturity vypuštěna písemná část z českého a cizího jazyka. „U maturit bude klíčové, zda se školy otevřou do 1. června 2020. Pokud ano, budou maturity probíhat sice ve zjednodušené, ale obdobné podobě jako každý rok.
Předpokládám, že pokud by se ÚZ neměla konat, bylo by to (snad) řečeno takto: bude letos ze společné části maturity vypuštěna písemná a ústní část z českého a cizího jazyka.
2. Proč mají žáci ZŠ na přijímačky letos jen jeden pokus? Je to neuvěřitelně nefér.
3. Proč se nemohou na SŠ opravit i přijímačky, pokud se budou tamtéž opravovat i maturitní DT podle klíče? Zrychlilo by to celý proces.
S tímto asi bude souhlasit drtivá většina žáků, kteří budou dělat přijímačky, jejich rodičů a snad i učitelů. Bylo by dobré, kdyby se v této věci uplatnil pozměňovací návrh. (Jde to v té zrychlené podobě schvalování?)
Možná, že je pár věcí nefér. Ale jak byste si, vážení kolegové, představovali, že v těch 4 nebo maximálně 6 týdnech, které budeme mít na všechno, také opravdu všechno zvládneme?
Pokud ty 4-6 týdnů vůbec k dispozici budou.
Chcete plánovat detail spravedlnosti za 3 měsíce, ale nikdo neví, co bude zítra.
Svět v Česku se neřídí a nebude řídit jen podle situace u nás, ale i podle situace zemí EU.
Kdyby tak mohli řešit naše problémy (tedy jak udělat spravedlivě přijímačky a maturity). :-)
O ústních zkouškách opravdu nic nezaznělo a je to samozřejmě lapsus. Stačilo říci, že podobně jako u pokynů k uzavírání klasifikace za 2. pololetí, se na tom ještě pracuje.
Myslím, že každému je snad v tuto chvíli jasné, že (minimálně na středních školách) druhé pololetí můžeme de facto odepsat, protože výuka po skončení opatření tak jako tak reálně probíhat nebude.
Na maturity běžně necháváme žáky na praxích, nebo se dává ředitelské volno, aby se to dalo organizačně zvládnout. Navíc je nutno si uvědomit, že je nutno ústní maturity rozložit alespoň do tří týdnů. Stejný učitel nemůže být současně předsedou na cizí škole a zároveň zkoušet na své vlastní.
Odborné školy mají navíc často obhajoby maturitních projektů, které mají také svá pravidla a potřebný čas.
Za předpokladu, že bychom začali výuku někdy začátkem, spíše v druhé polovině května, tak to by tedy byl "hukot".
I kdyby tedy byla zahájena výuka už 1. (spíše 4.) května a začaly maturity 25. května, tak je to na mašli, aby se přitom stihlo druhé pololetí alespoň "oznámkovat" a tedy i uzavřít klasifikaci u ostatních ročníků.
Všechny, kteří "jásají" nad tím, jaká je to hlína opravovat DT ve škole, si dovoluji taktně upozornit, že místo naskenování protokolů, které dělal komisař a víc se o to škola nemusela starat, to teď tedy budou muset dělat učitelé sami a ručně. V době, kdy už tak nebudou vědět, kam dřív. Fakt velká "výpomoc". :-(
Odebrat deváťákům druhý termín přijímaček je také hodně neseriózní.
Přitom stačilo jediné.
Zrušit jarní termín maturit a stanovit podzimní termín jako výchozí.
Dohodnout se s vysokými školami, že své přijímačky udělají až v říjnu. Stejně většina VŠ začíná akademický rok až se zpožděním, takže by jen o něco zkrátily zimní semestr, nebo posunuly termín zkoušek.
Klasifikace maturantů by se udělala třeba na přelomu května/června, nebo spolu s ostatními. A maturanti by získali tři měsíce k dobru na přípravu. Na květen + červen by tak zůstaly jen přijímačky a klidně by se stihly dva termíny.
Plus v klidu doučit a dovysvětlit to, co se "distančně" nestihlo během stavu nouze a v klidu uzavřít klasifikaci ostatním třídám.
On neříkal, že nebude 2. termín, jen že nebude 2. kolo přijímaček.
Johanko, tady všichni tím druhým termínem mysleli druhé kolo. Já myslím, že jsme to tak všichni diskutující pochopili.
MATURITY, ZÁVĚREČNÉ A PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY: JAK TO LETOS BUDE?
Maturity
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souvislosti s aktuální situací okolo šíření koronaviru představilo plán, jak by mohly proběhnout jednotné přijímací zkoušky na střední školy, závěrečné zkoušky a maturita. Hlavní informací je, že termín výše uvedených zkoušek se bude odvíjet od data, kdy bude zrušeno krizové opatření vlády ohledně uzavření základních a středních škol. Jednotné přijímací zkoušky proběhnou nejdříve 14 dní po umožnění studentům vrátit se do škol, v případě maturity to pak budou tři týdny.
„Pokud návrh dnes schválí vláda, pošle jej ministerstvo školství k projednání Poslanecké sněmovně v nejbližším možném termínu. Je pravděpodobné, že se jím poslanci budou zabývat již zítra,“ říká ministr školství Robert Plaga. „Uvědomuji si, jak je současná situace psychicky náročná pro žáky, jejich rodiče i pedagogy škol. Předložené řešení jsme zpracovali po důkladném zvážení všech okolností a různých možných variant řešení s tím, že za nejdůležitější v tuto chvíli považuji uklidnit žáky a vrátit jim nezbytný klid na přípravu – jak na přijímací, tak závěrečné i maturitní zkoušky,“ dodává ministr Plaga.
Jednotná přijímací zkouška na střední školy pro školní rok 2020/2021 by tak mohla proběhnout nejdříve 14 dnů ode dne obnovení osobní přítomnosti žáků při vzdělávání ve středních školách. Konkrétní termín, který bude letos jen jeden, poté stanoví MŠMT. Obsah a forma přijímací zkoušky se nemění, a stejně tak by zůstala beze změny kritéria přijímání stanovená ředitelem školy. Stále tak platí, že by zkouška proběhla i ve společné části – tedy jednotná zkouška - z písemného testu z českého jazyka a literatury a písemného testu z matematiky. „Oproti minulým letům budou zkráceny termíny pro vyhodnocení výsledků zkoušky, aby se uchazeči o studium dozvěděli vzhledem k okolnostem výsledek co možná nejdříve.“ vysvětluje ministr školství Robert Plaga. Ředitelé, kteří se rozhodli dělat i školní část přijímací zkoušky, stanoví jejich nové termíny v souladu s harmonogramem, který určí MŠMT.
Maturitní zkouška by pak proběhla nejdříve 21 dnů po znovuotevření středních škol. „Maturitní testy by vyhodnotila samotná škola a nikoliv CERMAT, jako tomu je ve standardním módu. CERMAT školám předá dokumentaci a podklady pro vyhodnocení,“ říká ministr školství. Po konzultacích s Asociací ředitelů gymnázií a zástupci dalších asociací i s ohledem na časové hledisko bude letos ze společné části maturity vypuštěna písemná část z českého a cizího jazyka. „U maturit bude klíčové, zda se školy otevřou do 1. června 2020. Pokud ano, budou maturity probíhat sice ve zjednodušené, ale obdobné podobě jako každý rok. Pro případ, že se školy do 1. června 2020 neotevřou, obsahuje návrh v zájmu jistoty maturantů náhradní řešení,“ říká ministr školství. Návrh totiž říká, že pokud nebude k 1. červnu školní docházka na střední školy obnovena, bude maturitní vysvědčení vystaveno na základě studijních výsledků žáka z posledních tří vysvědčení. Pokud žák v posledním ročníku v pololetí neprospěl, škola mu umožní vykonat komisionální přezkoušení, aby mohl v případě úspěchu maturitní vysvědčení získat také.
Závěrečné zkoušky u učebních oborů by pak podle návrhu proběhly podle podobných podmínek, jako zkoušky maturitní, včetně totožného náhradního řešení, pokud by školy nebyly znovuotevřeny do 1. června 2020.
Důvodem předložení zákona ze strany MŠMT je řešení mimořádné situace vzniklé v souvislosti se zákazem osobní přítomnosti žáků ve školách v souvislosti s koronavirovou nákazou a následným vyhlášením nouzového stavu v České republice. Účinnost tohoto zákona bude časově omezena pouze na tento školní rok.
"Co se týká ÚZ, domnívám se, že z toho, co uvádí MŠMT, vyplývá, že na té se nic nemění."
Je to možné, ale vzniká trochu problém s termíny, zejména s tím nejbližším, tj. s odevzdáním seznamů četby do konce března. Nejsem si jist, zda to lze zvládnout bezchybně a bezpečně elektronicky. Zatím ale závazný termín platí.
"Kola" přijímacího řízení vyhlašuje ředitel školy a může jich být třeba pět.
Z vystoupení myslím jasně vyplynulo, že bude jen jeden termín jednotných přijímaček. Ono by to totiž současně s maturitami snad ani nešlo zvládnout.
Pane Lippmanne, všichni maturanti mi už elektronicky zaslali své seznamy k 16. 3.
Já si je ve škole vytisknu a až přijdou žáci do školy, podepíší mi je.
Vidíte v něčem problém? Ja ne.
BP, jistě je to možné a své maturanty jsem na tuto možnost upozornil. Pokud se nic nezmění dal jsem jim termín do 26. 3. Ovšem že nemáte problém Vy, to ještě neznamená, že jej nemohou mít jiní, např. žáci, kteří nemají z různých důvodů možnost elektronického kontaktu (na naší škole jsem jich zaznamenal několik). Jak lze zaručit, že všechno proběhne podle závazné vyhlášky? V této věci má být naprosto jasno a ne se spoléhat na "svépomoc" učitelů. Je to dokonce povinnost ministerstva a měl by se angažovat i Cermat či ředitelské asociace. Jsou věci, které mají být řešeny přesně. O elektronickém zaslání seznamů se ve vyhlášce nemluví. V každém případě by se MŠMT mělo k této věci vyjádřit. Co když navíc přijdou žáci do škol až posledního května a potom si tři týdny počkají na testy? Kdy se za těchto okolností budou ústní zkoušky konat? V červenci? Z projevu jsem měl pocit, že pan ministr, bohužel jako řada učitelů, nerozlišuje pojem státní maturita a společná část trojčlenné státní maturity. Ústní zkouška potom jako by stála mimo tuto společnou část. Aby bylo jasno, nevyjadřuji se k opatřením, které ministerstvo přijalo, protože nemám informace, abych se vyjadřovat mohl. To, co zmiňuji, je jedinou věcí, kterou pokládám za problém.
Pane Lippmanne,
žáci mají lepší techniku než já. Posílají mi své seznamy klidně i z chytrých mobilů. Ale také jsem trochu předběhla dobu. Už 9.3. jsem jim poslala šablonu, dala termín do 16.3. a někteří mi stačili odevzdat osobně ještě seznamy poslední den ve škole a zbytek mi poslal seznamy elektronicky. Asi jen jedna žákyně se na to "vykašlala", ta má ale individuální plán, školu nenavštěvuje fyzicky a zatím po celou dobu dělá "mrtvého brouka", nekomunikuje se mnou ani o žádném učivu, ani neplní zadané úkoly.
Já ty seznamy potřebuji i pro sebe, abych si pro ně připravila pracovní listy podle četby, kterou si vybrali. Jsem na této škole teprve od loňského září, takže logicky nejsem na celý jejich školní seznam připravena. Musím si teprve nějaké své pracovní listy vytvořit. Nechci používat staré školní, protože bych s nimi pak třeba neuměla správně pracovat.
Paní BP, ale já přece nijak nezpochybňuji Vaši zkušenost i práci a v této souvislosti nerad říkám, protože ani o mne, ani o Vás tady nejde, že i já už některé seznamy také mám a zbytek mi na požádání maturanti pošlou (jsem s nimi domluven). Jen tvrdím, že pokud my a žáci musíme do detailu plnit v případě maturity předpisy, musí nám v tom ministerstvo vyjít vstříc a máme plné právo po něm vyžadovat totéž. A možnost elektronického zaslání seznamů s dodatečným podpisem zkrátka v závazné vyhlášce není. Nejsem tedy schopen předpovědět, zda a jaké právní komplikace by to mohlo za jistých okolností přinést. Proto o tom hovořím.
Pane Lippmanne,
nebuďte v této situaci takový detailista. Vždyť tady jde o životy a my řešíme s prominutím "prkotinu". Já myslím, že v našem věku (61) vidíme již jiné hodnoty.
Právě jsem studovala průběh v Itálii.
První tisícovka nakažených tam byla překročena 29.2. a za 14 dní se vyhoupl počet nakažených už na 21000.
My jsme překročili tisícovku v sobotu, tzn., že do 14 dní by se tu mělo projevit něco podobného. Jen doufejme, že díky rychle přijatým opatřením to bude pod těch 10000, jak si to myslí Prymula.
Možná, že školy otevřeme až po letních prázdninách.
Paní BP,
tady bych byl umírněně optimistický.
Hoďte počty nakažených třeba z Wikipedie do Excelu a dejte zobrazit trend (kliknout na sloupečky diagramu apravé tlačítko). Když dáte exponenciální (v Itálii to byla prakticky čistá exponenciála), zjistíte, že se u nás křivku podařilo zploštit. Stoupá to, ale exponenciála to naštěstí není.
Děkuji za lekci z hodnost, paní BP, i když netuším, jak můj pochopitelný a snadno splnitelný požadavek s hodnotami, které máte na mysli, souvisí. Ale chápu, že někdy, když se to byť z malicherných důvodů hodí, všechno souvisí se vším.
Pane Lippmanne,
jestli bude maturita z češtiny letos nebo žákům dáme vysvědčení i bez ní, se mi jeví momentálně úplně druhořadé ve srovnání s tím, co bylo už v LDN a domově seniorů v Praze, kde pobýval poslední dny svého života onen první zemřelý pacient, jako marginálie. V obou ústavech jsou nakažení staří spoluobčané i personál.
"Semínka" byla bohužel zaseta na úrodnou půdu.
https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/zemrely-senior-se-koronavirem-nakazil-v-ldn-40317777?seq_no=3&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
https://www.ascestinaru.cz/maturity-a-prijimacky-dalsi-plaguv-eintopf/
Myšlenka stanovit maturitní klasifikaci na základě průměru dílčích pololetních klasifikací je vynikající nápad do budoucna a pytlici se za ni tuze přimlouvají. A klidně průměr za všechny čtyři roky. Jen ať se dítka snaží.
V pololetí za 'pět' v poklidu a na konci roku nějak ušmrdlat 'čtyřku' by také neměl být problém. Jen na konci čtvrťáku by to chtělo hodně usilovnou 'trojku'. Průměr 4,375 úspěch jistí.
Dle mého soudu je Plagův návrh rozumný. Maturanti to úplně nezabalí do května, pak se začnou učit na přijímačky.
A improvizované maturity se nějak zvládnou. Dobrá průprava pro budoucnost - až budou slohy a ústní v kompetencích škol. Určitou to školy vyřeší ve větším klidu, než kdyby to složitě dirigoval Cermat.
BP řekl(a)...
"Pane Lippmanne,
jestli bude maturita z češtiny letos nebo žákům dáme vysvědčení i bez ní, se mi jeví momentálně úplně druhořadé ve srovnání s tím, co bylo už v LDN a domově seniorů v Praze, kde pobýval poslední dny svého života onen první zemřelý pacient, jako marginálie. V obou ústavech jsou nakažení staří spoluobčané i personál."
A Vy jste, paní BP z něčeho vyvodila závěr, že pokud jde o Vámi uvedené porovnání hodnot, mám jiný názor? Já jen tvrdím, že když se něco rozhodlo, tak to mělo být učiněno pořádně.
Možná byste si raději měla otevřít stránky, na které výše odkazuje pan Soukal.
"Stoupá to, ale exponenciála to naštěstí není."
Nebo je, ale neví se o tom.
,paní BP,...
Pane Lippmanne,
odkaz pana Soukala jsem si samozřejmě velmi pečlivě přečetla, a dokonce jsem si z uvedených stránek stáhla i pár materiálů do češtiny. Nebojte se o mě.
Tajnej, tak exponenciála to není a nebude. Kdybyste byl alespoň trochu vzdělán, věděl byste, že infekční choroby se šíří podle logistické křivky. Vyplývá to z jednoduché diferenciální rovnice, která dává do vztahu rychlost šíření a velikost ještě nepromořené populace, která se pochopitelně snižuje.
Kuk na strejdu ;-)
To víte, že už se ta "karanténa" projevuje. V zásadě podíl pozitivních vzorků na počtu všech vyhodnocených vzorků klesá. A ono magické R už je podstatně nižší, než 2. Jakmile ho dostaneme pod 1, chudáček vir začne mít problémy s migrací. Nenašel by se nějaký aktivista, který se postaví za jeho právo migrovat a obohacovat místní kulturu?
To byl nejapný žert, pane Komárku. Člověk si musí udělat trochu radost v těch pochmurných časech temného koronavirového věku.
Paní BP, teď už Vám vůbec nerozumím. Na odkaz pana Soukala jsem Vás rozhodně neupozorňoval proto, abyste si stahovala např. materiály do češtiny.
Pan Doležel
Logistická křivka se zatím projevuje v Číně. Růst v Itálii apod. ale zpočátku čistou exponenciálu silně připomínal, i když samozřejmě časem by k nasycení došlo - už by nebylo koho infikovat.
Pane Lippmanne,
abyste byl v obraze, na odkazu pana Soukala jsem prošmejdila kdeco a našla další pomocníky:
https://www.ascestinaru.cz/hrave-testy-pro-cestinu/
Paní BP, opět jsem nepochopil, co myslíte těmi "pomocníky". Takže budu zcela konkrétní.
Na odkaz pana Soukala jsem Vás upozornil proto, že jste mě označila za "detailistu", který řeší "marginálie", z čehož v plyne, že že zřejmě nemám v dané situaci srovnány správně "hodnoty". Znovu opakuji, že v případě hodnot se s Vámi ztotožňuji, jen bych si přál, aby opatření, které bylo uděláno v jejich rámci, bylo preciznější.
Pokud jde o současnou maturitu, předpokládal jsem, že znáte mé názory, které jsem zde nesčíslněkrát vyslovil a které jsem poprvé uvedl na konferenci v Olomouci už v roce 1996. Z návrhů MŠMT je mi nejblíže ten třetí, už před časem jsem navrhoval "maturitní hodnocení", které by bralo v úvahu dlouhodobou, komplexní výkonnost žáků ve všech předmětech (kromě výchov).
Takže na pana Soukala jsem Vás upozornil kvůli jeho článku "Další Plagův eintopf" a to proto, abyste srovnala jeho obsah s mou zcela věcnou námitkou týkající se termínů ústní části státní maturity.
Minulý týden jsem zde zveřejnil článek o vztahu vágního a exaktního světa, Z něho vyplývá, že skutečný "eintopf" je současná maturita, jejíž základ stvořil pan Kostečka a kterou vehementně hájí pánové Soukal a Stanzel. A v této souvislosti bych znovu připomněl slova Jana Patočky o "ješitném individualismu", který zmínění pánové názorně ztělesňují.
Takže proto jsem Vás, paní BP, odkázal na stránky ASČ.
Pane Lippmanne,
teď je třeba se věnovat na dálku všem našim žákům, ne jenom maturantům, takže jsem si z těch stránek odnesla aspoň něco.
Jsem na celé škole jediná češtinářka, všechno je jen na mně. Jsem ráda, že mi letos odpadá funkce centrální hodnotitelky PP, protože při všem nastalém chaosu bych se v tom začala utápět. Jsem ráda, že nakonec padl můj projekt výměnné praxe v Německu a u nás, protože už by to probíhalo teď a v půli dubna.
Srovnávám si ty hodnoty, které jsou opravdu pro mě nyní prioritní. Mám starost o své příbuzné ve věku nad 80 let, ale i o své mladé příbuzné, kteří prodělali třeba rakovinu.
Nebaví mě už moc učit se celé dny komunikovat na dálku s žáky a už se učit asi třetí variantu toho, kam jim posílat studijní materiály, když nakonec nejlépe komunikujeme přes naše soukromé e-maily, kudy se materiály bezpečně dají předávat. Jen to není hromadně.
Myslím si, že všichni jsme už zahlceni vším možným. A pozoruji, že i ten internet začíná méně fungovat. Aby za chvíli, jak jsme pořád všichni připojeni na těch sítích, najednou nenastala tma.
"Nebaví mě už moc učit se celé dny komunikovat na dálku s žáky a už se učit asi třetí variantu toho, kam jim posílat studijní materiály, když nakonec nejlépe komunikujeme přes naše soukromé e-maily, kudy se materiály bezpečně dají předávat. Jen to není hromadně."
Naprosto souhlasím. Bují přehnaná iniciativa.
Okomentovat