„V poslední době se hodně píše o exodu učitelů i zanedbávání nadaných studentů. Příčiny vidí každý jinde. Mnozí se domnívají, že základním problémem jsou nízké platy. Jiní viní systém, že odesílá část žáků na víceletá gymnázia, a navrhují kromě plošné inkluze ještě větší rovnostářství, protože každý žák si přece zaslouží dobrou školu a dobrého učitele... Oponují jim odpůrci inkluze a zastánci výraznější selekce na základě testů… Experti radí, úředníci plodí reformy a učitelé dál opouštějí galéru,“ píše Veronika Valíková pro MF DNES.
Veronika Valíková (archiv autorky) |
Nechci předkládat univerzální recept na léčbu našeho školství. Jeho neduhy by se měly řešit individuálně, se zřetelem na odlišnost a rozmanitost. Především by se však nemělo zapomínat na dobré vztahy učitelů a žáků, které změť divokých reforem posledních let řádně nahlodala...
Nadaní studenti potřebují především nadané učitele. Současný systém preferuje přizpůsobivé úředníky. Především tuto rovnici by měla naše společnost řešit.
Celý text naleznete v MF DNES
0 komentářů:
Okomentovat