Na ředitele a jejich zástupce se soustředí nový vzdělávací program Ředitel naživo, jehož pilotní ročník startuje v září. „Jde nám o to, aby se z dobrých manažerů a správců stali také pedagogičtí lídři,“ říká koordinátor programu Libor Pospíšil. „Z mezinárodních výzkumů totiž vyplývá, že když se ředitel zaměří na výuku a její kvalitu, má to značný pozitivní vliv na učení dětí. My chceme podpořit české ředitele tak, aby se mohli víc věnovat pedagogice než administrativě,“ vysvětluje Libor Pospíšil. Reportáž přinášejí Lidové noviny.
Libor Pospíšil (ucitelnazivo.cz) |
„Získali jsme do týmu zkušené ředitele, kterým se podařilo svou funkci definovat tak, aby mohli klást důraz právě na výuku a péči o klima své školy. Věříme, že každý ředitel chce svou práci dělat dobře a záleží mu na dětech, ale často je doslova zavalen jinými povinnostmi nebo mu chybí nástroje a postupy,“ říká Libor Pospíšil.
Jedním z ředitelů, kteří se na dva roky stanou lektory, je například Karel Derfl ze ZŠ Chraštice: „Ze zkušenosti vím, jak je pro ředitele škol důležité, aby na svoji práci nebyli sami. Představuji si proto, že vytvoříme prostředí s dobrými podmínkami pro vzájemné sdílení zkušeností, společné učení a trénování dovedností, které každý pedagogický lídr potřebuje k účinné práci se svými pedagogy, žáky i rodiči. Postupně chceme vybudovat silnou komunitu tvořenou mnoha inspirativními a otevřenými lidmi, kteří se navíc dokážou navzájem podporovat a pomáhat si.“
Celý text naleznete v příloze Akademie Lidových novin
4 komentářů:
Když někdo slibuje "podporu" učitelů, čekám znásobení buzerace. Jak to vidí ředitelé? ////
„Z mezinárodních výzkumů totiž vyplývá, že když se ředitel zaměří na výuku a její kvalitu, má to značný pozitivní vliv na učení dětí."
Tak to je bomba!
Ještě, že máme ty mezinárodní výzkumy. Bez nich bychom byli úplně ztracení.
To je úplně jednoduché.
Obnovte školské úřady, kde se o rekonstrukce střech, opravy kanalizací a revize komínů všech základek a malotřídek na okrese bude starat jeden profesionál, který to na rozdíl od všech těch ředitelek a ředitelů bude umět.
A druhý chlápek stihne zajišťovat veškeré investiční akce a projekty.
A kam se podělo to, že ředitel má být hlavně manažer a ekonom. Potažmo straník. Už nemusí?
Pokud má ředitelka MŠ přímou pedagogickou činnost 20 hodin týdně, tedy dvě třetiny pracovní doby, kdy má řídit školku?
Okomentovat